آشنایی سردرد بالای سر

0 4,019

زنان دو برابر مردان سردرد بالای سر و پیشانی را تجربه می کنند. بسیاری از افرادی که این سردرد را تجربه می کنند به طور معمول شصت تا نود روز با آن درگیر هستند. جالب است که هیچ دلیل خاصی برای این سردردها وجود ندارد و اغلب به خاطر فشار کاری، استرس و گاهی به علت انقباض عضلات پشت گردن و پوست سر دچار آن می شوند.

سردرد بالای سر و پیشانی و یا سردردهای تنشی ارثی نیستند و هرچند بسیار دردناک بوده اما خطری ندارند و بر روی انجام فعالیت های روزانه شما تاثیر نمی گذارند.

علت ایجاد سردرد بالای سر چیست؟

دلیل ایجاد سردرد بالای سر می تواند نداشتن استراحت و خواب کافی، وجود استرس های ذهنی و احساسی از جمله افسردگی، اضطراب، خستگی، گرسنگی و پایین بودن سطح آهن خون باشد.

هر آنچه که باید از علل تا درمان سردرد بالای سر بدانید

علایم سردرد های بالای سر چیست؟

درد و فشار ملایم در پیشانی، طرفین و بالای سر، آغاز سردرد از میانه های روز، مشکلات خوابیدن، احساس خستگی، حساسیت، مشکل در تمرکز، درد عضلات و حساسیت به نور و صدا از جمله نشانه های اینگونه سردرد ها هستند.

راه های پیشگیری از ایجاد سردرد بالای سر و تنشی را بشناسید

راه های پیشگیری از ابتلا به سردردهای بالای سر و تنشی چیست؟

تا جایی که امکان دارد استرس خود را محدود نمایید، آب به اندازه کافی بنوشید، هر روز به طور منظم ورزش کنید، به اندازه نیاز بخوابید و مصرف کافئین و الکل را محدود نمایید.

علایم سردرد بالای سر چیست؟

روش های درمان سردرد بالای سر و تنشی چیست؟

بهتر است در زمانی که هنوز دردها خفیف هستند درمان را آغاز نمایید تا از پیشروی و افزایش درد جلوگیری کنید به این منظور، از داروهای مسکن استفاده نمایید، از عوامل تحریک کننده سردردتان دوری کنید و تا می توانید استرس خود را مدیریت کنید و از میزان آن بکاهید.

داروهای ضد تشنج، فشار خون و ضد افسردگی می تواند در درمان سردرد به شما کمک کند. شما می توانید هر روز از این داروها حتی اگر درد نداشته باشید هم استفاده کنید تا به مرور زمان میزان مصرف این داروها را کاهش دهید.

علت ایجاد سردرد بالای سر چیست؟

وقتی به سردرد دچار می شوید در یک اتاق ساکت و کم نور دراز بکشید و چشم های خود را ببندید و به گردن و پشتتان استراحت بدهید. در این هنگام یک دوش آب گرم گرفتن و یا مرطوب نمودن پیشانی و سر با یک دستمال مرطوب و خنک در کاهش درد تاثیر گذار است. حتی بوییدن روغن نعناع و اسطوخودوس نیز در کمتر شدن دردهای سر مفید واقع می شوند. گاهی سردردها ناشی از کمبود آب و یا مواد غذایی می باشد پس در این مواقع با نوشیدن مایعات غیر الکلی و کافئین دار و خوردن میوه و سبزیجات بدن خود را آبرسانی کنید. ماساژ سر و گردن، شانه و پیشانی در برطرف نمودن سردرد ها موثر است. از شخص دیگری بخواهید که نقاط درد شما را ماساژ دهد.

استفاده از طب سوزنی نیز یکی دیگر از راه های درمان اینگونه سردردها می باشد که می توان انجام داد و از شر دردهای وحشتناک سر خلاصی یافت.

درمان های دارویی و خانگی سردرد بالای سر

بیشترین عامل تاثیر گذار در اینگونه سردردها داشتن استرس و نداشتن خواب و استراحت کافی است. با تغییر سبک زندگی و دوری از محرک ها و عواملی که سردردتان را تشدید می کند از سردرد دور بمانید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود