دلیل درد دست چپ شما

0 4,044

علت درد دست چپ دلایل زیادی دارد که از مهمترین آن حملات قلبی است که باید فورا به پزشک مراجعه شود. برای تشخیص تفاوت های درد در این ناحیه این مقاله را مطالعه کنید.

احساس درد در دست چپ که با فعالیت بدنی زیاد می شود و در صورت استراحت کم می شود باید فورا تحت نظر پزشک قرار گیرد, زیرا می تواند نشانه بیماری قلبی باشد, مخصوصا اگر درد عمیق همراه با بی حسی دست همراه باشد. برای علت درد دست چپ در ادامه این مقاله با همراه شوید.

دلیل درد دست چپ در حال استراحت می تواند مربوط به شرایطی چون تپش قلب باشد و اگر این درد با تهوع و استفراغ, درد قفسه سینه, گیجی, از حال رفتن, به نفس نفس افتادن, عرق کردنی که نرمال نباشد, نفخ شکم, سرفه و خس خس کردن سینه همراه باشد باید به دکتر مراجعه شود.

درد دست چپ نشانه حمله قلبی

بررسی علت درد دست چپ

عوامل زیادی از جمله گرفتگی عضله تا حمله های شدید قلبی می تواند علت درد دست چپ باشد. آسیب رسیدن به عضله در فعالیت های ورزشی من جمله: کشیدگی, رگ به رگ شدن, پارگی و ورم که در صورت معاینه دکتر مشخص می شود می تواند دلیل درد دست چپ باشد. اگر درد دست چپ مداوم باشد می تواند علت التهاب تاندون مچ دست, آرتروز باشد که ماه ها و سالها بهبودش به طول می انجامد, همانند دردهایی که بخاطر ضربه یا حرکت ناگهانی به دست چپ وارد می شود.

علایم و درمان درد دست چپ را بشناسیم

دردهای بسیار کمی که علت درد دست چپ و یا تیر کشیدن این دست در اثر حرکت و کشش نواحی ایجاد می شود و افزایش می یابد به بیماری قلبی مرتبط است. دردهایی که با انجام فعالیت های ساده و معمولی منجر به گرفتگی و ورم و درد مفاصل و عضلات بشوند. اینگونه دردها در هنگام معاینه توسط پزشک مجددا آغاز می شوند. بعضی مواقع دلیل درد دست چپ می تواند بخاطر فشار عصب گردن باشد که با چرخش سر شروع می شود.

آرتروز علت درد دست چپ

اگر به هنگام فعالیت های ورزشی در درست چپ و زیر بغل احساس درد کردید نشانه حمله قلبی است. این اتفاق با بالا رفتن فشار خون در اثر فعالیت می افتد و به پشت قفسه سینه و فک فشار می آورد و با عرق کردن, نفس نفس زدن, استفراغ همراه است. تشخیص حمله قلبی با اکو و نوار قلب, آزمایش خون, استرس سنج, آنژیوگرام, ام آر آی, توموگرافی و عکس برداری از قفسه سینه ممکن است. برای درمان این بیماری از داروهای رقیق کننده خون, نیتروگلسیرین و داروهای باز دارنده تپش قلب می توان درمان کرد در برخی موارد کم احتمال جراحی وجود دارد.

علت درد دست چپ چیست؟

علت درد دست چپ می تواند بخاطر فشار باشد. اغلب این دردها در مناطقی که نزدیک به عصب تحت فشار قرار دارند بروز می کنند و ضعف عضله و بی حسی را به دنبال دارد. با ام آر آی و الکترومیوگرافی میتوان عصبهای تحت فشار را مشخص کرد و با تزریق داروهای کورتیکواستروئید, مسکن و فیزیوتراپی و در صورتی که لازم باشد جراحی این مشکل را برطرف کرد. درد در کتف چپ به هنگام ورزش نشانه صدمه دیدن مچ دست, بازو و یا شانه می تواند باشد. که کشیدگی رباط در حین حرکت باعث درد می شود و احتمال ورم نیز وجود دارد. پزشک با معاینه و ام آر آی و همچنین اسکن می تواند این مشکل را تشخیص بدهد و با توصیه عدم تحرک یا جراحی و گاها تلفیقی از استراحت و جراحی به درمان بپردازد.

شناخت علایم حمله قلبی

با وجود دانستن همه این علایم و راه های درمان آن در صورت بروز درد در دست چپ حتما به پزشک مراجعه کنید و از او برای تسکین و درمان مشورت بگیرید.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود