مهم ترین روش تشخیص آفت چوب خوار نهال بادام

0 3,825

آفت چوبخوار نهال بادام یک حشره است، این حشره یکی از مخرب ترین آفات و بیماری‏ها بوده که مانع رشد نهال بادام می‎شود

مهم ترین روش تشخیص آفت چوب خوار نهال بادام؟ چیست؟ کشاورز باید آفت چوب خوار درخت بادام را قبل از احداث باغ بادام بشناسید، آفت چوب خوار یکی از معروف‏ترین آفاتی بوده که برای درخت بادام بسیار مخرب واقع شده و توانسته به تنهایی خسارت‏های زیادی به باغات وارد نماید و موجب از بین رفتن نهال‏های بادام گردد، حال برای جلوگیری از ورود این بیماری به نهال بادام خود باید راه تشخیص آن را بلد باشید، در این مورد راه‏های بسیاری وجود داشته که از جمله مهم‏ترین آن مشاهده صمغ ایجاد شده توسط این آفت بر روی تنه و شاخ و برگ نهال بادام بوده و لازم است شما تنه و برگ نهال‏های بادام خود را بررسی نمایید.

صمغ آفت چوبخوار

همانطور که اشاره کردیم صمغ آفت چوبخوار  یکی از راه‌های تشخیص این آفت هست، پس از مشاهده این صمغ بر روی نهال بادام خود باید سریعا اقدام به برطرف کردن و از بین بردن این آفت در نهال بادام خود گردید چرا که اگر به موقع پیشگیری نکرده و نهال بادام خود را رها کنید در نهایت نهال بادام شما از بین رفته و در نهایت محصولی هم نداشته که بتوانید به فروش برساند.

آفت چوبخوار نهال بادام

آفت چوبخوار نهال بادام یک حشره است، این حشره یکی از مخرب ترین آفات و بیماری‏ها بوده که مانع رشد نهال بادام می‎شود، این حشره ابتدا به صورت لارو به تنه و شاخ و برگ‏های نهال بادام حمله کرده و شروع به تخم گذاری کرده و سپس وارد آوندهای نهال بادام شده و از مواد مغذی و مورد نیاز نهال بادام شما استفاده می‏کند و در نهایت آب و مواد مغذی نهال بادام از بین رفته و نهال بادام شما ضعیف شده و رشد زیادی هم نخواد کرد و از همه بدتر اینکه محصولات تولید شده تماما کوچک و ضعیف بوده و دارای کیفیت بسیار پایین هستند.

بی کیفیت بودن میوه‏های نهال بادام شما موجب پایین امدن میزان فروش نهال بادام شده و این موضوع بر روی قیمت نهال بادام نیز موثر بوده و عملا قیمت را هم به شدت کاهش خواهد داد پس بهترین کار شناسایی به موقع و سریع این آفت در نهال بادام و نجات نهال‎های خود با استفاده از روش‎های مناسب برای از بین بردن آفت چوب خوار نهال بادام است.

راه‏های از بین بردن آفت چوب خوار نهال بادام

راه‏های از بین بردن آفت چوب خوار نهال بادام را قبل از خرید نهال بادام بشناسید، همانطور که گفته شد حشره چوب خوار ابتدا بر روی تنه درخت بادام شروع به تخم گذاری کرده و این تخم گذاری معمولا سریع اتفاق نیافتاده و حدودا چند ماهی طول خواهد کشید که شما باغداران با استفاده از سموم و روش‎های شیمیایی مناسب می‏توانید در همان زمان تخم گذاری باعث از بین رفتن این آفت شوید که این بهترین کار است و در کنار آن لازم است به برخی از نکات ضروری هم توجه کرده و آن‏ها را به خوبی رعایت نمایید که شامل:

  1. آبیاری منظم و تامین مقدار آب مورد نیاز نهال بادام
  2. کاشتن نهال4های بادام در باغ و زمین در فواصل مناسب از هم دیگر
  3. کودهی منظم و متناسب با نهال بادام
  4. انتخاب روش‎های مناسب آبیاری برای نهال بادام
  5. هرس کردن و حذف شاخ و برگ اضافی در زمان مناسب

راه‎های پیشگیری از حمله آفت چوب خوار نهال بادام

بهترین و اصولی‏ترین راه‎های پیشگیری از حمله آفت چوب خوار نهال بادام این آفت خطرناک، انتخاب درست نهال بادام و خرید نهال بادام با کیفیت و بسیار مقاوم است که برای این کار بهتر است به دنبال مراکز فروش نهال بادام با سابقه و بزرگ باشید زیرا شما با خرید نهال بادام مقاوم خیالتان از بابت کاشت نهال و خطر بیماری راحت‏تر است چرا که نهال‏های مقاوم از همان ابتدای کاشت نسبت به هر آفت و بیماری محکم و مقاوم بوده و از بین نخواهند رفت که در هر صورت به نفع شما خواهد شد.

یکی از نهاستان‏های معتبر و معروف که سابقه زیادی در فروش نهال بادام با کیفیت دارد نهالستان پالیز بوده که تمامی نهال‏های تولید شده در این نهاستان‏ها مقاوم و عاری از هرگونه آفت و بیماری هستند ممکن است قیمت نهال بادام مقاوم و سالم در این نهالستا‏ن‏ها بیشتر باشد اما در نهایت شما با تولید محصولات با کیفیت توانسته با بالاترین قیمت نهال بادام آن را به فروش برسانید.

مزایا و معایب صمغ توسط آفت چوب خوار نهال بادام

شناختن مزایا و معایب صمغ توسط آفت چوب خوار نهال بادام جالب است، لازم است بدانید صمغ تشکیل شده توسط این آفت علاوه بر معایب دارای مزیت مفید برای نهال بادام شما است.

معایب: وجود این صمغ به دلیل چسبندگی بر روی تنه نهال بادام باعث جذب آلودگی و باکتری‏هایی که در هوا وجود داشته شده و این خود در نهایت موجب بروز بیماری‎ها و مشکلات دیگر خواهد شد که برای نهال بادام بسیار ضرر دارد، با مراجعه به سایت paliznahal.ir می‌توانید بیشتر با این معایب آشنا شوید.

مزایا: اما در کنار معایب این صمغ جالب است بدانید مزایایی هم وجود دارد اینکه این صمغ به دلیل داشتن چسبندگی مانع ورود لاروهای بیشتر به نهال بادام شما خواهد شد و از تعداد لاروها در نهال بادام کم خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر : https://paliznahal.ir/product-category/almond/

کلام آخر

در این بخش به توضیحات و خسارت‏های وارده از سمت آفت خطرناک چوب خوار نهال بادام پرداختیم پس بهتر است در باغات بادام خود مراقب حمله این آفت بوده و با توجه به مواردی که گفته شد از ورد آن جلوگیری نمایید و همچنین در صورت داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است به کارشناسان با تجربه نهالستان مراجعه کنید و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود