تاثیر آبدهی در باردهی نهال بادام

0 3,851

عوامل موثر در باردهی نهال بادام متفاوت هست، میزان باردهی نهال بادام به یک سری عوامل اصلی و مهم بستگی داشته که بهتر است هنگام احداث باغ بادام خود به آن‏ها به درستی بپردازید

تاثیر آبدهی در بارداری نهال بادام قابل انکار نیست و باید توجه زیادی به آن شود؛ نهال بادام یکی از ارقام نهال‌هایی است که دارای واریته‌های بسیار متنوع و گوناگون بوده و این نهال در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هست و و طبق بررسی‌های انجام شده آمار فروش نهال بادام در نهالستان‌های کشور بالا است.

برای همین در کاشت و نکات مورد نظر در رابطه با پرورش و رشد نهال بادام باید دقت بسیاری نمود، یکی از عواملی که در رشد و در نهایت در میزان باردهی نهال بادام موثر بوده مقدار آبدهی به این نهال است، هر یک از نهال‏های بادام با توجه به میزان رشد و شرایط کاشت خود نیاز به مقدار مشخصی آبدهی دارد که بهتر است به درستی تامیین گردد.

در صورتی که شما باغداران عزیز به مقدار آبدهی نهال بادام خود توجه نکنید این مسئله می‎تواند خسارت جبران ناپذیری به شما و نهال‏هایتان وارد نماید و اگر اطلاعات در این رابطه ندارید بهتر است هنگام خرید نهال بادام از کارشناسان مرکز فروش نهال بادام که خرید می‌کنید، اطلاعات کافی درباره روتین آبیاری را کسب نمایید.

عوامل موثر در باردهی نهال بادام

عوامل موثر در باردهی نهال بادام متفاوت هست، میزان باردهی نهال بادام به یک سری عوامل اصلی و مهم بستگی داشته که بهتر است هنگام احداث باغ بادام خود به آن‏ها به درستی بپردازید این عوامل شامل:

  • مقدار آب مورد نیاز نهال بادام: مقدار آبیاری برای نهال بادام مهم است ولی غالبا این نهال به آب زیادی احتیاج نداشته و با مقدار آبی که تنها نهال بتواند سیراب گردد برایش کافی است البته این مقدار آب در فصول گرم سال بیشتر شده و باید به مقدار لازم به نهال شما منتقل گردد.
  • میزان نور مورد نیاز نهال بادام: نهال بادام به شدت نور دوست بوده و باید در محلی کاشته شود که مقدار نور کافی را دریافت نماید در غیر این صورت جوانه‏های این نهال از بین رفته و به میوه تبدیل نخواهد شد و نهال شما در نهایت از بین خواهد رفت.
  • خاک مورد نیاز نهال بادام: در انتخاب خاک برای نهال بادام بهتر است دقت نمایید این نهال در خاک‏های رسی رشد نکرده و تمایل زیادی به خاک‎های شنی و لومی دارد و در ضمن خاک محل کاشت نهال بادام باید دارای زهکشی مناسب باشد تا نهال بادام بتواند به خوبی به رشد خود ادامه دهند.

عوامل نام برده بسیار در رشد و باردهی نهال بادام شما موثر و پر اهمیت است.

زمان باردهی درخت بادام

زمان باردهی درخت بادام یکی از فاکتورهای مهم برای خرید نهال بادام است؟ یک کشاورز باید بداند نهال بادام بعد از چه مدت شروع به باردهی می‎کند؟ میزان باردهی این نهال به انواع و ارقام مختلف آن بستگی دارد و وجود شرایط اقلیمی موجود در هر منطقه مثل نور، آب و خاک و … در میزان و زمان باردهی نهال بادام شما وابسته است و به طور کلی هر نهال بادام بین 2 تا 15 سال پس از کاشت می‏تواند شروع به باردهی نماید.

فصل برداشت بادام درختی

از اطلاعات مهم احداث باغ بادام آشنایی با فصل برداشت بادام درختی هست، چه زمانی برای برداشت محصولات نهال بادام مناسب است؟ وقتی محصولات نهال بادام به طور کامل رسید آن زمان برای برداشت محصولات نهال بادام شما مناسب است، در هر نهال بادام ابتدا شکوفه و جوانه‏های صورتی ایجاد شده و بعد از 6 الی 8 ماه این جوانه‏ها به میوه بادام تبدیل شده است و در نهایت با خشک شدن پوست سبز رنگ قسمت خارجی بادام به راحتی محصولات قابل برداشت است و معمولا برداشت محصولات نهال بادام در ابتدای فصل پاییز صورت خواهد گرفت.

مهم‏ترین اصل در بارداری نهال بادام چیست؟

آیا به عنوان یک کشاورز می‌دانید، مهم‏ترین اصل در بارداری نهال بادام چیست؟ باغداران برای احداث باغ بادام، کار اساسی که باید انجام بدهند این است که برای خرید نهال بادام به دنبال مراکز فروش نهال بادام بگرند که بزرگ و معتبر بوده و همچنین قیمت نهال بادام در این نهالستان‏ها مساوی با قیمت نهال بادام در سازمان جهاد کشاورزی باشد و در نهایت شما با انتخاب و خرید نهال بادام مناسب به بیشترین میزان باردهی رسیده و در نهایت توانسته فروش نهال بادام خود را هم افزایش بدهید که به نفع و سود شما خواهد بود.

آبیاری نهال بادام

برای آبیاری نهال بادام به روش آبیاری قطره‏ای که برای نهال بادام بسیار مناسب تر از روش سنتی بوده زیرا در این روش هم آب مورد نیاز نهال بادام تامین شده و هم میزان آب مصرفی کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین در روش آبیاری سطحی نهال بادام روش آبیاری تشتکی بسیار مناسب‎تر برای نهال بادام بوده تا روش آبیاری سطحی غرقابی زیرا در روش آبیاری تشتکی اب به مقدار لازم و ضروری نهال بادام به مصرف خواهد رسید و به دلیل وجود مسئله بحران آب هم روش تشتکی بسیار بهتر است، البته کارشناسان نهالستان به هنگام فروش نهال بادام، آبیاری بر پایه قطره‌ای را توصیه می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم آبدهی برای نهال بادام مهم و ضروری بوده و بسته به محل کاشت نهال بادام شما مقدار آن متفاوت است و بهترین کار برای اینکه به مشکل برنخورید و با تمام مسائل مربوط به آبدهی نهال بادام آشنا باشید بهتر است از یک سری افرادی که در این مورد دارای اطلاعات کافی هستند مشاوره بگیرید.

نهالستان مجوزدار کشور، دارای تجربه و سابقه فراوان در زمینه خرید و فروش و قیمت نهال بادام بوده و کارشناسان این مجموعه از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار هستند؛ پس به سایت معتبر و بزرگ paliznahal.ir رفته و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت نمایید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود