۷ مورد بهترین برنامه های مدیریت فایل اندروید در سال ۲۰۲۱

0 6,498

اکنون که پرونده مدیریت فایل ما را پیدا کردید ، باید آن را امتحان کنید! استفاده از آن رایگان است ، با عملکردهای قدرتمند و آسان برای استفاده ، می تواند یک مدیر فایل مناسب برای کار و زندگی شما باشد.

فایل منیجر اندروید را می‌توان به عنوان مهم‌ترین برنامه گوشی و تبلت معرفی کرد. ما در این بخش ۷ مورد از بهترین فایل منیجر اندروید ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد.

یکی از نقاط ضعف اندروید در مقایسه با سیستم عامل‌های دیگر، عدم وجود امکاناتی به منظور وارد شدن به جزئیات سیستم عامل و مدیریت دستی فایل‌های دستگاه است. از آن جایی که سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض، بسیاری از امکانات و ویژگی‌ها را ارائه نمی‌دهد، برنامه‌ های مدیریت فایل بسیار خوبی وجود دارند که می‌توانند امکانات مورد نظر را در اختیارتان قرار دهند. جستجو در فهرست اصلی، رمزگذاری برنامه‌ها، جابجایی، ایجاد و حذف پوشه‌ها برخی از امکانات برنامه فایل منیجر اندروید بوده که نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید

همانطور که گفته شد، فایل منیجر (File Manager) برای هر گوشی هوشمند اندرویدی مورد نیاز است و به همین خاطر ما در این بخش به معرفی و بررسی ۷ مورد از بهترین فایل منیجر اندروید در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

۱: Solid Explorer

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 1 یکی از بهترین ویژگی‌های برنامه Solid Explorer ، طراحی دو پنل مجزا برای تمام فایل‌های اندرویدی است. این ویژگی بر روی امنیت تمرکز داشته و به شما امکان رمزگذاری فایل‌ها و پوشه‌ها از طریق رمز ورود را خواهد داد که شما می‌توانید با حسگر اثر انگشت آن را باز کنید. طراحی دو پنل در حقیقت دو ویندوز جداگانه در Solid Explorer ایجاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد فایل‌ها و پوشه‌ها را بین آن‌ها جابه‌جا کنید.

طراحی رابط کاربری این فایل منیجر در عین سادگی بسیار زیبا و حرفه‌ای است. بد نیست بدانید که تم‌ها و رنگ‌های مختلفی در این برنامه وجود دارد. Solid Explorer یک برنامه پولی به شمار می‌رود، اما شما می‌توانید پیش از تصمیم قطعی درباره خرید، به مدت ۱۴ روز از آن رایگان استفاده کنید.

۲: MiXplorer

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 2 MiXplorer را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های نگهداری و مدیریت فایل‌های مخفی برای اندروید دانست و به شما اجازه می‌دهد نه تنها فایل‌ها را در دستگاه خود، بلکه در سراسر شبکه شخصی خود جستجو کنید. سفارشی‌سازی و مرور حرفه‌ای در جدول‌بندی در کنار طیف وسیعی از امکانات توسط گزینه Tasks به شما نوید یک فایل منیجر اندروید عالی را خواهد داد.

MiXplorer از فرمت‌های مختلف پشتیبانی کرده و به شما این امکان را می‌دهد قالب‌های مختلف فایل را به راحتی مشاهده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این فایل منیجر نیازی به داشتن دستگاه روت شده نیست، اما اگر این کار را انجام دهید، عملکردهای بیشتری حتی در قالب تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و گزینه‌های مدیریت برای شما اجرا خواهد شد. بد نیست بدانید که این ویژگی کاملا رایگان است.

۳: Asus File Manager

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 3

یکی دیگر از برنامه‌های فایل منیجر اندروید که امکانات متنوعی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، Asus File Manager است. این برنامه به راحتی در دسترس قرار دارد و کاملا رایگان است. طراحی Asus File Manager در عین سادگی بسیار زیبا بوده و فایل‌های شما را کاملا حرفه‌ای سازماندهی و برچسب‌گذاری می‌کند.

این فایل منیجر با بسیاری از سرویس‌های میزبانی ابری همانند OneDrive ، Google Drive و Dropbox سازگار است، همچنین به شما امکان می‌دهد فایل‌های rar و zip را فشرده سازی کنید و انتقال بی‌سیم بین تلفن و رایانه را هم فراهم خواهد کرد. Asus File Manager بسیار کاربردی و پرطرفدار بوده و برای رفاه حال کاربران خود، کاملا بدون تبلیغات است.

۴: ES File Explorer

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 4

یکی از قدرتمندترین و مطمئن‌ترین فایل منیجر اندروید را می‌توان ES File Explorer معرفی کرد. این فایل منیجر فاقد هرگونه تبلیغات بوده و بسیار محبوب و کاربردی است. ES File Explorer از امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری برخوردار بوده و شما را از داشتن هرگونه فایل منیجر دیگر بی‌نیاز می‌کند. طراحی این فایل منیجر بسیار زیبا و کلاسیک بوده و از ۲۲ زبان زنده دنیا پشتیبانی خواهد کرد.

پشتیبانی از فضای میزبانی ابری، فایل بلوتوث، دسترسی به فایل از راه دور، انتقال فایل بی‌سیم رایانه ای، کارت SD و سایر ویژگی‌ها تنها برخی از امکانات این فایل منیجر به شمار می‌روند، همچنین انتقال، کپی، ایجاد، حذف، جستجو، ارسال، تغییر نام، مخفی کردن و اشتراک گذاری هم برخی از امکانات مدیریت کلی فایل‌ها هستند و علاوه بر آن امکان تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و اطلاعات هم برای شما فراهم ساخته است.

ES File Explorer از پلیر اختصاصی برای نمایش فایل‌های صوتی و تصویری خود برخوردار است و امکان دریافت یا ارسال فایل‌های ZIP و RAR را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ES File Explorer یکی از بهترین فایل منیجرهای اندروید است و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین برای دانلود و نصب آن درنگ نکنید.

۵: Astro File Manager

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 5

اگر تمایل دارید یک فایل منیجر اندروید قدرتمند برای گوشی یا تبلت خود داشته باشید که بدون هیچگونه تبلیغاتی باشد، باید بدون هدر دادن وقت Astro File Manager را دانلود کنید و به دنبال برنامه‌های جایگزین نباشید. این فایل منیجر در سازماندهی فایل‌ها بی‌نقص بوده و فایل‌هایی که فرمت‌های کمتر شنیده شده‌ای دارند را فشرده‌سازی خواهد کرد.

قابلیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات و ویرایشگر متن اختصاصی برای ویرایش فایل‌های متنی به همراه امکان دریافت یا ارسال فایل‌های ZIP، RAR و SFTP تنها برخی از امکانات برجسته فایل منیجر اندروید Astro File Manager به شمار می‌روند. این برنامه از ۱۱ زبان زنده دنیا پشتیبانی کرده و کارهایی همانند انتقال، حذف، کپی، ایجاد و سایر موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

۶: X-Plore File Manager

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 6

‌ X-Plore File Manager یکی از کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های فایل منیجر اندروید بوده که بسیار محبوب و پرطرفدار است. این فایل منیجر امکانات متعدد و متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده و به صورت کاملا حرفه‌ای فایل‌های شما را مدیریت خواهد کرد.

رابط کاربری X-Plore File Manager بسیار زیبا و قدرتمند بوده، به طوری که کاربران از کار کردن با آن لذت خواهند برد. کپی، حذف، انتقال، تغییر نام و سایر موارد برخی از امکانات مدیریتی این برنامه به شمار می‌روند. اگر بخواهیم به برخی از ویژگی‌های برجسته X-Plore File Manager اشاره کنیم، بدون تردید مدیریت کامل بر روی شبکه FTP، نمایش سریع تصاویر به صورت زوم و اسلاید، دریافت آسان فایل‌های فشرده و ارسال فایل‌ها به صورت همگانی بیشتر به چشم خواهند آمد.

۷: Total Commander

بهترین برنامه های فایل منیجر اندروید - 7

Total Commander رابط کاربری ساده اما قدرتمندی دارد و کاملا رایگان است. این فایل منیجر بسیار پرطرفدار بوده و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اعمال حذف، تغییر نام، کپی و انتقال فایل‌ها و دریافت فایل‌های فشرده به همراه جستجو دقیق و سایر ویژگی‌ها تنها برخی از قابلیت‌های Total Commander محسوب می‌شوند. برنامه‌های فایل منیجر به کاربران این امکان را می‌دهند که فضای کمتری را در دستگاه اندرویدی اشغال کنند.   .منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود