۳ روش قرار دادن رزومه در لینکدین ؛ شغل موردنظرتان را با لینکدین پیدا کنید

1 9,551

این روز‌ها برای خیلی از حرفه‌ای‌ها، لینکد‌ین ابزار موثری در شبکه‌سازی شغلی است. در اینجا می‌خوانید که چطور در لینکد‌‌ین پروفایل حرفه‌ای داشته باشید.

یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در زمینه پیدا کردن شغل را می‌توان لینکدین (LinkedIn) دانست. ما روش قرار دادن رزومه در لینکدین را به شما نشان خواهیم داد.

چگونگی آپلود کردن رزومه در لینکدین سوال بسیاری از کاربران بوده و بسیار حائز اهمیت است، زیرا انجام این کار بخش مهمی از درخواست همکاری شما تلقی می‌شود. با این حال، شما نباید از پروفایل خود به عنوان راهی برای تبلیغ رزومه خود استفاده کنید که به دلایل آن هم در ادامه پرداخته خواهد شد. توجه داشته باشید که ۳ روش برای آپلود کردن رزومه در لینکدین وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. افراد می‌توانند هنگام درخواست شغل، رزومه خود را بارگیری کنند، اما به دلایلی نباید رزومه خود را در پروفایل خود قرار دهند. ما در این مقاله قصد داریم روش قرار دادن رزومه در لینکدین را آموزش دهیم.

قرار دادن رزومه در لینکدین

در صورتی که از لینکدین برای دستیابی به یک شغل مناسب استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که چگونه رزومه خود را بارگذاری کرده و درخواست همکاری نمایید. برای بارگذاری یک رزومه در LinkedIn ، مراحل ساده زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱: در ابتدا روی شغلی که می‌خواهید درخواست همکاری دهید، کلیک کنید. فقط توجه داشته باشید که لیست‌های کاری که با نماد Easy Apply مشخص شده‌اند، به شما این امکان را می‌دهند که رزومه خود را مستقیما در سایت لینکدین بارگذاری کنید.

قرار دادن رزومه در لینکدین

۲: بر روی Easy Apply کلیک کرده و در پنجره باز شده درخواست شغلی خود را بسیار سریع و آسان ارسال کنید. در برخی مواقع ممکن است به صفحه جزئیات برنامه در لینکدین هم هدایت شوید.

۳: در این مرحله، بخش اول برنامه را پر کنید و در امتداد صفحه به پایین بروید تا به واژه Upload Resume برسید.

قرار دادن رزومه در لینکدین

۴: فایل رزومه کاری خود را بر روی رایانه انتخاب کرده و برای بارگذاری رزومه خود بر روی Open کلیک کنید.

۵: از اینجا می‌توانید برنامه خود را ویرایش کرده و پس از اتمام بر روی Submit Application کلیک کنید.

در صورتی که می‌خواهید این رزومه را برای چند فرصت شغلی ارسال کنید، لینکدین رزومه شما را در فایل نگه می‌دارد. به عبارت دیگر، لازم نیست هر بار برای درخواست همکاری روند بارگذاری را انجام دهید.

آپلود سابقه کاری در تنظیمات درخواست کار لینکدین

افراد می‌توانند بدون ایجاد درخواست شغلی یا نمایش آن در پروفایل، رزومه خود را در لینکدین بارگذاری کنند. بارگذاری رزومه کاری در تنظیمات برنامه کاری لینکداین یک روش عالی برای ذخیره رزومه شما برای درخواست‌های بعدی است. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱: نماد کاربر (User) را در بالای نوار منوی اصلی انتخاب کرده و در منوی کشویی باز شده بر روی گزینه Settings & Privacy کلیک کنید.

قرار دادن رزومه در لینکدین

۲: در منوی سمت چپ قسمت پایین صفحه وارد وارد Job seeking preferences شوید.

۳: Job application settings را انتخاب کنید.

۴: پس از اینکه وارد صفحه Job application settings شدید، به قسمت پایین رفته تا واژه Resume را پیدا کنید.

قرار دادن رزومه در لینکدین

۵: در این مرحله، برای پیدا کردن فایل در رایانه خود روی گزینه Upload کلیک کرده و آن را در وب سایت بارگذاری کنید.

قرار دادن رزومه در لینکدین

توجه داشته باشید که برای درخواست همکاری‌های آتی، می‌توانید رزومه از پیش آپلود شده خود را برای استفاده انتخاب کرده تا به طور خودکار بارگذاری شود.

افزودن رزومه در پروفایل لینکدین

اگرچه روش آپلود کردن رزومه کاری در پروفایل مناسب نیست، اما راهی برای بهبود آن وجود دارد. بهترین روش برای اضافه کردن رزومه کاری به پروفایل خود این است که آن را در بخش About مربوط به خود وارد کنید. با استفاده از مراحل زیر، رزومه را به طور مستقیم در پروفایل خود بارگذاری کنید:

۱: نماد پروفایل خود را در بالای نوار منوی اصلی لینکدین انتخاب کنید.

۲: View Profile را از فهرست کشویی زیر پروفایل خود انتخاب کنید.

قرار دادن رزومه در لینکدین

۳: وارد بخش About پروفایل خود شوید و بر روی نماد مداد که در گوشه بالا قسمت سمت راست کادر مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

۴: در این بخش، خلاصه پروفایل شما نمایش داده شده و همچنین یک گزینه برای افزودن فیلم یا تصویر به پروفایل وجود دارد.

قرار دادن رزومه در لینکدین

۵: برای ارسال رزومه بر روی گزینه Upload کلیک کرده و فایل رزومه خود را انتخاب کنید.

۶: در این مرحله می‌توانید عنوان رزومه خود را تغییر داده و توضیحی مختصر به آن اضافه کنید. پس از اتمام اقدامات فوق بر روی Apply کلیک کنید.

۷: در انتها برای نهایی کردن روال، بر روی گزینه Save کلیک کنید.

پس از انجام مراحل فوق، باید به هنگام مشاهده پروفایل خود، لینک مرتبط به فایل رزومه خود را در زیر بخش About خود ببینید.

چرا نباید رزومه را در پروفایل خود بارگذاری کنید؟

در صورتی که مشخصات خود را در پروفایل خود ایجاد کرده‌اید، لازم نیست رزومه خود را در پروفایل بارگذاری کنید، زیرا منطقی نیست فایلی که در اصل حاوی همان اطلاعاتی‌ست که در مشخصات لینکدین شما وجود دارد را به عنوان رزومه بارگذاری کنید. پروفایل لینکدین شما باید پرتره‌ای دقیق‌تر از خودش داشته باشد و برای کامل کردن آن نیازی به قرار دادن رزومه نیست. علاوه بر این، پروفایل لینکدین شما به تنهایی همانند یک رزومه عمل خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب و در عین حال کمتر شناخته شده لینکدین آن است که نسخه PDF پروفایل خود را با فرمت رزومه ذخیره کنید. توجه داشته باشید که نباید آپلود رزومه در پروفایل لینکدین را جایگزینی برای عدم داشتن اطلاعات در پروفایل خود بدانید. نکته مهم دیگر آن است که بارگذاری یک رزومه در پروفایل شما در حقیقت حریم خصوصی شما تلقی می‌شود و از آنجا که احتمالا آدرس و شماره تلفن شخصی خود را در رزومه قرار داده‌اید، آپلود کردن آن در پروفایل شما به این معنی است که هر کسی می‌تواند آن را ببیند.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت آن است که بارگذاری یک رزومه در پروفایل، امکان تنظیم آن در فرصت‌های شغلی خاص را از بین خواهد برد. در طی مراحل درخواست شغلی، شما همیشه باید رزومه خود را متناسب با نیازهای آن شغل خاص تنظیم کنید. داشتن یک رزومه عمومی ارسال شده در پروفایل شما در واقع می‌تواند شانس شما برای دستیابی به شغل موردنظرتان را کاهش دهد.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
1 نظر
  1. ناشناس می‌گوید

    این گزینه نیست

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود