سم زدایی کبد در 5 روز

0 3,932

پاکسازی کبد یعنی اینکه کبد را برای هر آنچه که در بن ذخیره می گردد همچون چربی ها، کلسترول، سنگ کثانه و غیره آماده و محرک گردانیم. در این راستا ما رژیم پاکسازی کبد را ارایه می دهیم.

کبد دومین عضو مهم بدن هر شخصی به شمار می آید که همانند یک صافی عمل کرده و از بروز هگونه مضرات به بدن جلوگیری می کند و این علت سبب می شود تا خود کبد دچار بیماری بگردد. برای اینکه کبد همیشه سالم بماند رعایت رژیم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در ادامه این مطلب به رژیم پاکسازی کبد اشاره می کنیم. همراهمان باشید.

در مقاله های گذشته درباره راه و روش های درمان کبد چرب گرید۱ و کبد چرب گرید ۲، درمان کبد چرب با خاکشیر و … سخن گفته ایم. در این مقاله از برنامه غذایی مناسب برای پاکسازی و سم زدایی کبد مطلب به اشتراک گذاشته ایم.

رژیم پاکسازی کبد:

در پاکسازی کبد باید به این نکته توجه شود که قبل از شروع به پاکسازی باید پاکسازی روده انجام شده باشد زیرا این عمل پیش نیاز تمام پاک سازی هاست.

دو روش کارآمد برای پاکسازی کبد

روش اول، رژیم پنج روزه:

این روش در رژیم پاکسازی کبد یک راه موثر در این زمینه بوده است و تنها در پنج روز به صورت ناشتا اتفاق می افتد:

بعد از اینکه چشم هایتان را باز کردید بلافاصله یک لیوان آب خالص بنوشید تا سیستم گوارشتان فعال شود.

درست یک ساعت بعد از اینکه آب را خوردید، یک لیوان از آب مرکبات تازه که می تواند آب هر نوع میوه ای باشد را با یک عدد لیمو، یک حبه سیر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک تکه زنجبیل و یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. (توجه داشته باشید که هر روز باید یک حبه سیر و یک قاشق روغن زیتون به این معجون اضافه نمایید)

یک ربع ساعت بعد از نوشیدن این معجون، دو استکان چای مخصوص پاکسازی کبد بنوشید.

در ضمن مصرف سه تا شش بار در روز از قطره مخصوص پاکسازی کبد به اندازه دو قطره تا تمام شدن قطره ضروری می باشد.

رژیم پاکسازی کبد در پنج روز

رژیم پنج روزه آبمیوه برای پاکسازی کبد:

روز اول:

بعد از انجام دستور رژیم پاکسازی کبد به روش بالا، یک ساعت مانده به وعده ناهار تا جایی که امکان دارد از میوه ها و سبزیجات تازه مصرف نمایید و در این راه آب چغندر یک نوشیدنی بسیار مناسب است. اما در نظر داشته باشید که آب میوه ها را با هم مخلوط نکنید.

برای ناهار نیز از سبزیجات خام و سالاد بخورید و آبمیوه های مصرفی خود را رقیق نمایید. توجه داشته باشید که بهترین چاشنی برای سالاد، آبلیموی تازه، سرکه، روغن زیتون و ادویه ها می باشند و به هیچ عنوان از سس و مواد این چنینی استفاده نکنید. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید خوردن هر اندازه میوه و سبزی تازه هیچ مانعی ندارد.

رژیم غذایی پاکسازی کبد در هفت روز

روز دوم تا چهارم:

بعد از انجام دستور العمل رژیم پاکسازی کبد در طول روز سعی کنید مصرف آبمیوه و چای گیاهی خود را به ۱۶ لیوان برسانید. بعد از با استفاده از پوست سیب زمینی، کرفس، هویج، چغندر، جعفری و مقدار زیادی سیر و پیاز یک سوپ پتاسیم بسازید. مواد نام برده شده را درون یک قابلمه بریزید و اجازه دهید ۴۰ الی ۶۰ دقیقه بجوشد و بعد سبزیجات داخل آن را بیرون بیاورید و سوپ را مصرف نمایید. هرچه اضافه آمد را درون یک ظرف شیشه ای در بسته بریزید و برای دو روز باقی مانده به مصرف برسانید.

روز پنجم:

در روز پنجم همانند روز اول عمل کنید.

روش های پاکسازی کبد در پنج روز

روش دوم، رژیم هفت روزه:

روز اول تا دوم:

در این دو روز مصرف چای، قهوه و الکل را کاملا قطع نمایید تا بدن برای شروع پاکسازی آماده گردد.

روز سوم تا هفتم:

در اول صبح پیش از اینکه شروع به خوردن نمایید باید از نوشیدنی تصفیه کننده کبد که به روش زیر آماده می شود، استفاده کنید:

۲۵۰ میلی لیتر آب چشمه یا آب معدنی+ ۲۵۰ میلی لیتر آب لیمو ترش تازه+ ۱ سانتی متر ریشه تازه زنجبیل+ ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون تصفیه نشده بودار+ یک حبه سیر تازه را با هم خوب ترکیب و مخلوط نمایید و بعد بنوشید.

یک ربع ساعت بعد از نوشیدن این معجون یک استکان چای نعناع داغ میل نمایید.

از این پس می توانید برنامه غذایی هر روزه خود را اجرا کنید با این تفاوت که غذاهای مصرفی شما باید به شدت سبک و سالم باشد تا بدن فرصت کافی برای سم زدایی پیدا کند و علاوه بر این تا می توانید از سبیجات و آب میوه های تازه مصرف کنید. خوب است بدانید که حلیم جو، برنج قهوه ای، سوپ سبزیجات، سالاد خام و میوه های تازه گزینه های مناسبی برای شما در رژیم پاکسازی کبد می باشد.

پاکسازی کبد در یک هفته

اگر در شروع پاکسازی کبد احساس سرماخوردگی و سردرد داشتید، نگران نشوید زیرا بدن و کبد شما در حال پاکسازی و تصفیه می باشند.

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود