راه جلوگیری از چاقی بعد از ازدواج

0 3,922

خیلی از افراد این سؤال برایشان پیش می‌آید که چرا دچار چاقی بعد از ازدواج می‌شوند؛ چرا بعد از شروع زندگی مشترک، وزنشان اضافه شده و به اصطلاح شکم پهلو …

چاقی بعد از ازدواج یکی از معضلاتی است که بیشتر زوج ها از آن می ترسند و فکر می کنند این چاقی غیر قابل کنترل است در صورتی که پیشگیری از اضافه وزن و چاقی با داشتن تغذیه سالم و ورزش همیشه امکان پذیر و راحت است اما این موضوع که چرا بیشتر افراد بعد از ازدواج خود دچار اضافه وزن می شوند جای تامل دارد.

اضافه وزن از مشکلاتی است که می تواند بیماری های دیگری را نیز به همراه خود داشته باشد بنابراین پیشگیری و کنترل آن برای سلامت امری ضروری است. یکی نوع چاقی که بیشتر افراد از دلایل آن آگاهی ندارند چاقی بعد از ازدواج است که بیشتر درباره آن تحقیق شده است و پژوهشگران به علت های جالبی درباره این نوع چاقی دست پیدا کرده اند که آگاهی از این علت ها می تواند برای پیشگیری از آن مؤثر باشد.

علت های چاقی بعد از ازدواج

علت های چاقی بعد از ازدواج:

در بیشتر گزارشات نشان داده می شود که چاقی و اضافه وزن بعد از ازدواج از ترس های بیشتر زوج ها است و بیشتر آنها در معرض این چاقی هستند و شاید در مرحله اول بیشتر افراد این تصور را داشته باشند که این چاقی به دلیل تغییرات هورمونی است که در بدن و مغز ایجاد می شود اما واقعیت این است که این هورمون ها تاثیر چندانی بر روی اضافه وزن افراد ندارد و ریشه اصلی این چاقی می تواند در تغییرات ایجاد شده برنامه غذایی و نوع تغذیه باشد. روش ساده برای کاهش وزن خانم ها و آقایان بعد از ازدواج وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

 یکی از علت هایی که موجب چاقی بعد از ازدواج در جوان ها می شود مهمانی های بعد از ازدواج است. ازدواج همراه با جشن و سرورهای بسیار است که در فرهنگ های شرقی و ایران نیز این رسومات بیشتر است، تازه عروس و دامادها بعد از ازدواج خود درگیر مراسم های مختلفی می شوند که در این مراسم ها نوع پذیرایی اکثریت شیرینی و غذاهای چرب و چاق کننده است و به دلیل بالا بودن تعداد این مهمانی ها مانند مراسم نامزدی، معارفه، عروسی و حتی مهمانی های پاگشای بعد از مراسم میزان مصرف اینگونه غذاها نیز بیشتر می شود.

ورزش و حفظ سلامت بعد از ازدواج

همچنین یکی دیگر از عواملی که موجب چاقی بعد از ازدواج می شود بیرون رفتن زوج ها و استفاده زیاد از رستوران ها و کافی شاپ ها است که خود عامل مهمی در ایجاد اضافه وزن و چاقی هستند.

در برخی از پژوهش ها نیز به این موضوع اشاره شده است که اضافه وزن بعد از ازدواج به دلیل تغییر هورمونی است که در بیشتر خانم ها دیده می شود و به هورمون عشق یا اضافه وزن عشق شناخته می شود. اما این اضافه وزن در مردان نیز بیشتر از زنان به چشم می خورد و دلیل آن تغییر دادن عادت های غذایی و توجه نکردن به بالا رفتن وزن است. و به همین دلیل بیشتر زوج ها به دنبال این هستند که از کدام قرص های چربی سوز برای کاهش وزن استفاده کنیم؟ در صورتی که می توانند با رعایت برخی نکات از این عامل جلوگیری کنند.

بیشتر مردان نیز در گزارشات بیان کرده اند که علت چاقی بعد از ازدواج در آنها غذاهای متنوع، دسرها و کیک هایی که همسر آنها با عشق و برای ایجاد حس بهتر در زندگی برای آنها تهیه می کند. این دسر دارای میزان بالایی از کالری هستند و می توانند از همان ابتدای زندگی عادت های غذایی نامناسبی را در شما ایجاد کنند.

یکی از عوارض هایی که مصرف قرص های ضد بارداری به همراه خواهد داشت افزایش وزن است و موجب چاقی بعد از ازدواج در زنان می شود که به دلیل تغییرات هورمونی و تاثیراتی که بر روی بدن دارد ایجاد می شود.

عادت های نادرست غذایی بعد از ازدواج

راه های مقابله با اضافه وزن بعد از ازدواج:

سعی کنید از همان ابتدا هنر کدبانوگری خود را با داشتن رژیم غذایی سالم شروع کنید، این کار از همان ابتدا عادت های غذایی درستی را در شما و همسرتان ایجاد می کند و با ترفندهای ساده به کاهش اشتها خود و همسرتان کمک کنید. همچنین با راهکاری کلیدی تر باید تعداد دفعات رفتن به رستوران و کافی شاپ را با همسر خود کم کنید و به آن توجه بیشتری داشته باشید.

در مهمانی ها نیازی نیست که به دلیل رو در بایستی داشتن با میزبان بیشتر از معده خود غذا بخورید بلکه می توانید با تشکر بیشتر به او بگویید که دیگر میل ندارید و همین قدر برای شما کافی است. مصرف تنقلات مانند چیپس و پفک را که موجب افزایش وزن بیشتر در شما می شود کاهش دهید.

 آنچه باید درباره ورزش بدانیم این است که ورزش می تواند موجب افزایش نشاط و روحیه در میان زوج ها شود و تاثیرات خوبی را در روابط آنها ایجاد کند. ورزش کردن در هوای آزاد و پیاده روی با همسر یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از چاقی بعد از ازدواج است علاوه بر این پیاده روی و ورزش کردن با همسر می تواند احساسات عاشقانه ای را در شما ایجاد کند و روز بهتری را برای شما و همسرتان ایجاد می کند.

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود