چگونه از ناپدید شدن برنامه های آیفون یا آیپد جلوگیری کنیم؟

0 242
نوین چرم نوین چرم

رسانه کلیک – اگر متوجه ناپدید شدن برنامه های آیفون یا آیپد خود آن هم بدون هشدار قبلی شده اید، تعجب نکنید. یکی از ترفندهای جدید iOS 11، ترفند Offload Unused Apps یا حذف برنامه­‌های بدون استفاده است.

این ترفند به منظور ذخیره فضای بیشتر بر روی دستگاه در نظر گرفته شده است، اما اگر شما از این موضوع اطلاعی نداشته باشید، ممکن است از حذف ناگهانی برنامه های خود تعجب کنید.

حال، می ­‎‌توانید با روش زیر مطلع شوید که آیا دستگاه شما اقدام به حذف برنامه‌­ های شما به صورت خودکار کرده است یا خیر:

  1. تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. iTunes & App Store را انتخاب کنید.
  3. در پایین لیست، باید با عبارت Offload Unused Apps مواجه شوید.
  4. اگر این عبارت فعال است و شما نمی­‌خواهید گوشی شما برنامه‌ ­هایی که کمتر از آن ها استفاده می کنید را خود به خود حذف کند، آن را غیرفعال کنید.
  5. از این به بعد برنامه‌ ­ها تا زمانی که خودتان اقدام به حذف آن­ها نکنید، روی گوشی شما باقی خواهند ماند.

این گزینه باعث ناپدید شدن برنامه های آیفون یا آیپد شما به صورت خودکار می ­‌شود، اما تمام داده‌­ ها و اسناد مربوط به آن ها را حفظ می­‌ کند. اگر برنامه هنگامی که می­‌خواهید دوباره آن را نصب کنید هنوز در اپ استور موجود باشد، با نصب دوباره آن تمام داده‌ ­های مربوط به آن بازیابی می شود.

بنابراین، این ترفند داده­‌ ها را از گوشی شما حذف نمی‌ ­کند، بلکه صرفا فایل خود برنامه حذف می‌­ شود. نصب دوباره یک برنامه اجازه دسترسی دوباره شما به اطلاعات مربوط به آن را می دهد. اما اگر برنامه در مدت کوتاهی از اپ استور حذف شده باشد، نمی‌ ­توانید مجددا از آن استفاده کنید.

از آنجا که اپل صفحه راهنمایی برای این ویژگی در نظر نگرفته است، نحوه دقیق عملکرد آن مشخص نیست. حذف برنامه­‌ های بدون استفاده به صورت پیش‌فرض باید غیرفعال باشد اما به نظر می­‌ رسد در صورتی که دستگاه شما فضای خالی کمی داشته باشد، شاهد ناپدید شدن برنامه های آیفون یا آیپد خود به صورت خودکار خواهید بود.

حذف برنامه ­‌هایی که به ندرت از آن­ها استفاده می‌­ کنید، ایده خوبی به نظر می رسد، زیرا آن­‌ ها فقط فضای دستگاه شما را اشغال می­‌کنند. اما اگر نمی­‌خواهید برنامه‌های خود را حذف کنید، می­‌توانید اقداماتی در راستای خالی کردن فضای آیفون خود انجام دهید (سریع ترین روش برای خالی کردن حجم فضای اشغال شده در آیفون).

منبع: click..ir

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود