چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟

0 3,772

امروزه افزایش بازدید سایت به یکی از دغدغه های اصلی مدیران وبسایت ها تبدیل شده و همه به دنبال بهترین راه برای هدایت کاربران به سمت کسب و کار خود هستند.

ایلنا: به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مطرح ترین و استاندارد ترین روش هایی که می تواند در افزایش میزان بازدید یک سایت موثر باشد را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم صاحب کسب و کاری در بستر اینترنت هستید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

چرا به افزایش بازدید سایت نیاز داریم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر مدیر سایتی به وجود آید این است که چرا باید بازدید سایت خود را افزایش دهیم. دلیل این امر کاملا واضح و بدیهی است.

هر چه بازدید یک سایت بیشتر شود گوگل رتبه ی بهتری را به آن اختصاص می دهد و آن را در صفحه ابتدایی خود قرار می دهد.

قرار گرفتن در رتبه های بالایی به خصوص در 5 نتیجه ابتدایی می تواند درآمد سرشاری را روانه کسب و کار شما در سطح وب کند و به برند سازی هر چه بهتر وبسایت شما کمک کند.

روش های افزایش بازدید سایت

روش های مختلفی برای افزایش بازدید سایت موجود است  که بسته به نیاز سایت می توان به شکل های مختلف و با استفاده از آن ها میزان بازدید سایت را افزایش داد.

از جمله پرکاربرد ترین و مورد استفاده ترین روش های افزایش بازدید سایت می توان به تبلیغات، سئو و استفاده از شبکه های اجتماعی اشاره کرد که در ذیل به طور کامل گریزی به آن ها می زنیم.

تبلیغات

یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید و ترافیک سایت بهره گیری از تبلیغات به صورت بنری و کلیکی است.

تبلیغات از گذشته تا کنون به شکل های مختلف در ارائه ی محصولات و خدمات گوناگون نقش داشته و کسب و کار های بسیاری را در این کره ی خاکی به عموم معرفی کرده است.

سئو

سئو هنر برقراری ارتباط با موتور های جستجو به خصوص موتور جستجو محبوب گوگل است. سئو علمی است که یک محتوای بی نظیر را با قوانین گوگل همگام می کند و موجب دریافت امتیاز های مثبت می شود.

سئو در دنیای وب حکم تبلیغات در دنیای واقعی را دارد. هر چقدر هم که محتوایی که تولید کرده اید خوب و درجه یک باشد اگر آن را به خوبی به موتور های جستجو نمایش ندهید، شانسی برای بهبود رتبه در گوگل ندارید.

به دلیل اهمیت بالایی که سئو در دنیای وب دارد، وبسایت های بسیاری اقدام به ارائه پکیج های آموزش سئو کرده اند که به صورت رایگان و غیر رایگان در سطح وب می توان آن ها را تهیه کرد.

از تعریف و معرفی سئو که بگذریم لازم است بدانید که در حالت کلی سئو دارای دو مرحله ی کلی است.

یک مرحله از آن مربوط به سئو داخلی است که بیشتر روی محتوا تمرکز دارد و مرحله ی دیگر آن سئو خارجی است که مجموعه فرایند هایی است که در خارج از وبسایت انجام می شود. با توجه به اینکه سئو یک فرایند زمان بر می باشد توصیه می کنم حتما از مشاوره سئو نیز استفاده کنید تا وقت و انرژیتان به هدر نرود.

تولید محتوا

محتوا سلطان است. اگر از مدیران قدیمی و با تجربه سایت باشید، حتما این جمله را شنیده اید. هیچ وبسایتی نمی تواند بدون تولید محتوا مناسب به رتبه های بالا در موتور جستجوی گوگل برسد.

محتوا خوراک سایت و موتور های جستجو است و می تواند رقابت را به نفع کسب و کار شما تغییر دهد و حرکت شما در مسیر موفقیت را سرعت بخشد.

بسیاری تصور می کنند که تولید محتوا فرایندی ساده است و در همین راستا اقدام به تولید محتوای بی کیفیت و سطح پایین می کنند.

اما باید بدانید که این مهم، فرایندی کاملا تخصصی و حرفه ای است و بدون داشتن تخصص نه تنها باعث پیشرفت کسب و کار شما نمی شود بلکه باعث زمین خوردن آن هم می شود.

به همین دلیل توصیه می کنیم تا تولید محتوای خود را به دست افراد حرفه ای بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. افرادی که سال ها است به واسطه ی نیاز کاربران به انجام سفارش تولید محتوا می پردازند.

رپرتاژ آگهی

شاید بسیاری تصور کنند که برای رسیدن به صفحه ی اول گوگل باید تمامی کار ها داخل سایت انجام شود و نیازی به انجام فعالیت خارج سایت نیست.

اما باید بدانید که این تفکر اشتباه است. همان قدر که فعالیت داخل سایت مثل تولید محتوااهمیت دارد، فعالیت در بیرون سایت نیز مهم و لازمه ی بهبود رتبه ی سایت در موتور های جستجو است.

خرید رپورتاژ آگهی از وبسایت های بزرگ که بازدید کننده های بسیاری دارند می تواند کاربران فراوانی را به سمت وبسایت شما سوق دهد و باعث افزایش بازدید سایت شما شود.

تهیه رپرتاژ یکی از روش های پر کاربرد سئو خارج سایت است که مدیران  بسیاری به واسطه ی آن توانسته اند به افزایش بازدید سایت خود کمک کنند.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

شبکه های اجتماعی عضوی جدایی نا پذیر از زندگی امروز ما هستند و روزانه افراد زیادی از آن ها برای تفریح، کار و سرگرمی استفاده می کنند.

تبلیغات و برند سازی در شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه هایی که طرفدران زیادی دارند و روزانه بازدید های بسیاری از آن ها صورت می گیرد می تواند روشی مناسب برای افزایش بازدید سایت باشد.

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوپ و به خصوص اینستاگرام که در کشور عزیزمان طرفداران بسیاری دارد می تواند انتخابی مناسب برای پیشرفت و برند سازی یک کسب و کار باشد.

آیا می توان برای افزایش بازدید سایت به موارد فوق بسنده کرد؟

مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد ستون ها و پایه های اصلی برای افزایش بازدید سایت هستند. البته که موارد بسیار دیگری برای افزایش میزان بازدید سایت وجود دارد که می توانند به شکل های مختلفی در کسب درآمد شما در دنیای وب تاثیر گذار باشند.

جمع بندی

موارد فوق همگی از ارکان اصلی افزایش بازدید و ترافیک سایت هستند و می توانند ضمن بهبود رتبه وبسایت در گوگل به افزایش درآمد شما نیز کمک کنند.

البته مواردی که در این مقاله به شما معرفی کردیم باید توسط افراد متخصص و مجموعه هایی که در این زمینه تخصص لازم را دارند و سال های سال است به کسب و کار های مختلف کمک می کنند یاری گرفت.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود