دانستنی های بیشتر درباره اپل واچ سری ۵

0 3,920

اپل واچ سری ۵ ساعت هوشمند با تفاوت­های بسیار در مقایسه با اپل واچ ۴ نیست، اما پیشرفت­های خوبی در مقایسه با ورژن قبلی داشته است.

در حالیکه سال به سال تغییر شگرفی در ظاهر گوشی آیفون نمیبینیم، اما اپل واچ ۴ سال گذشته تغییراتی بسیار زیادی را نسبت به ورژن قبل تر از خودش تجربه کرده بود، پس چندان دور از انتظار نبود که امسال همان ظاهر قبلی اش را حفظ کند.

با این وجود یک تغییر بزرگ دیده می­شود: اپل واچ ۵ خاموشی ندارد و همیشه کار می­کند، چه شما در یک جلسه کاری باشید یا در تعطیلات، همواره از خبرها آگاه خواهید بود.

از آنجایی که این ساعت یک گجت بسیار گران برای تزیین مچ دست شماست، پس ما اون رو روی دستمون تست کردیم تا ببینیم چه پیشرفت­هایی داشته است.

تاریخ عرضه اپل واچ سری ۵ در بازار

شرکت اپل اعلام کرده تاریخ ورود به بازار اپل واچ ۵ روز جمعه ۲۰ سپتامبر خواهد بود، که همزمان با عرضه آیفون ۱۱ است.

نکته: ورژن برند هرمس اپل واچ در روز ۲۰ سپتامبر خواهد بود و مدل بند برند نایکی در تاریخ ۴ اکتبر یعنی با سه هفته اختلاف خواهد بود.

قیمت اپل واچ سری ۵ در بازار

قیمت اپل واچ ۳۹۹ دلار آمریکا / ۳۹۹ یورو / ۶۴۹ دلار استرالیا / ۱۵۹۹ درهم امارات متحده عربی برای مدل GPS با صفحه نمایش
۴۰ میلی متری، و برای اسکرین ۴۴ میلی متری کمی بیشتر یعنی ۴۲۹ دلار آمریکا / ۴۲۹ یورو / ۶۹۹ دلار استرالیا و ۱۷۲۹ درهم امارات است.

همچنین مدل Cellular 40 میلی­متری با قیمت ۴۹۹ دلار آمریکا / ۴۹۹ یورو / ۷۹۹ دلار استرالیا / ۱۹۹۹ درهم امارات شروع می­شود و تا قیمت ۵۲۹ دلار آمریکا / ۵۲۹ یورو / ۸۴۹ دلار استرالیا / ۲۱۲۹ درهم امارات برای مدل ۴۴ میلی­متری ان بالا می­رود.  بیشتر مردم به ورژن GPS نیاز ندارند اگر همیشه گوشی آیفون شان را همراه داشته باشند، اما مدل سایز ۴۴ میلی­متری طول عمر باتری بیشتری دارد و صفحه آن برای لمس کردن بزرگتر است.

قیمت­های پایینتر اپل واچ مربوط به جنس آلومینیومی آن است که در سه رنگ آشنای گلد، سیلور و مشکی ارائه می­شود. یکی از افتخارات امسال این شرکت این است که بدنه آلومینیومی این گوشی­ها برای اولین بار به صورت ۱۰۰% از آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده است.

همچنین شما می توانید قیمت بالاتر آن را که از استیل ضد زنگ ساخته شده انتخاب کنید. قیمت آن با بند اسپورت ۶۹۹ دلار، با Milanese loop 749 دلار یا با بند چرمی ۷۹۹ دلار است. قیمت اپل واچ ۵ تمام تیتانیومی در دو رنگ دور قاب روشن و تیره از ۷۹۹ دلار با بند اسپورت شروع شده و تا قیمت ۸۹۹ دلار با بند چرمی بالا می­رود.

برخی شایعات نشان می­دهند که قرار است این ساعت با دور قاب سفید سرامیکی نیز روانه بازار شود که قیمتی معادل ۱۲۹۹ دلار برای بند اسپورت و ۱۳۹۹ دلار برای بند چرمی خواهد داشت.

مدل نایکی جدیدی نیز با بند اضافی وجود دارد. مدل هرمس نیز که در کنفرانس اپل از آن صحبت شد که قرار است با رنگ مشکی و استیل ضد زنگ وارد بازار شود. اپل چیزی در مورد اینکه این مدل­ها در هر دو مدل GPS و Cellular ارائه خواهند
شد یا نه چیزی نگفته است.

طراحی و دیزاین اپل واچ جدید

واچ 5 1024x576 - همه چیز در مورد اپل واچ سری 5
استفاده از تکنولوژی OLED موجب شده است که اسکرین اپل واچ­­ جدید بسیار شفاف تر و واضح­تر روی مچ دست شما دیده
شود.

تغییر بزرگ آن: دیگر نیازی نیست برای دیدن زمان یا notification مچ دست خود را بالا بیاورید تا صفحه نمایش روشن شود.

اپل واچ جدید به لطف صفحه OLED از همیشه درخشان تر است و جزییات را با وضوح بالا در اختیار چشمانتان قرار می­دهد.

مقایسه دو صفحه نمایش اپل واچ سری ۵ و اپل واچ ۴ در کنار هم در یک تصویر:

با توجه به تستی که از این دستگاه داشتیم این ویژگی برای یک ساعت هوشمند بسیار مهم است. همچنین چیز دیگری که در تصویر مشخص است روشن بودن صفحه ساعت استف بدون اینکه مچ دستتان را تکان دهید.

همچنین با نگاه کردن از زوایا و حتی در نور کم هم می­توانید صفحه را به خوبی ببینید و این ویژگی واقعا مورد نیاز و کاربردی است.

همچنین تغییر سایز ان به ۴۰ و ۴۴ میلی­متر هم با توجه به اینکه تغییر خاص ظاهری در ساعت جدید نسبت به نسخه سال  گذشته دیده نشد، قابل انتظار بود.
واچ سری 5 2 - همه چیز در مورد اپل واچ سری 5
دیزاین اپل واچ جدید هم همانطور بود که انتظار داشتیم: زوایای گرد با یک اسپیکر کوچک (که به یاد داشته باشید که می­تواند با شما صحبت کرده و زمان­های خاص را یاداوری کند) و ضد اب بودن تا فشار ۵ اتمسفر که شنا را با این ساعت برای شما راحت می­کند.

بزرگترین تغییر در دیزاین آن مربوط به مواد استفاده شده در این ساعت است. اپل واچ جدید دارای ترکیبات سرامیکی جدید و تیتانیوم است (البته مدل­های قبلی همچنان ترکیب قبلی را دارند).

این ساعت روی مچ دست شما زیبایی اش را نشان می­دهد، اما شاید بدنه سرامیکی جدید آنقدر چشمگیر نباشد که شرکت اپل بخواهد برای آن پول اضافه دریافت کند.

به طور کلی تغییر خاصی بین اپل واچ سری ۴ و سری ۵ وجود ندارد و گویا واچ جدید تنها مدل آپدیت شده ای از ساعت قبلی است، با این وجود صفحه نمایش بزرگتر و همینطور گوشه­های گرد ساعت باعث زیباتر جلوه کردن آن بر مچ دست می­شود.

قابلیت­های فیتنس

شرکت اپل توانایی ها و ویژگی های جدیدی برای تناسب اندام روی ساعت جدید خود یعنی اپل واچ سری ۵ قرار نداده است، پس نیازی به یادگیری کارهای جدید سخت افزاری در گوشی نیست.

قابلیت جست وجوی خدمات اورژانسی همچنان هم وجود دارد با این تفاوت که اپل واچ جدید با نام اپل واچ سری ۵ این قابلیت را دارد که در بیش از ۵۰ کشور دنیا در صورت بروز مشکل جدی در سلامت شما به اورژانس اطلاع دهد.

به نظر می­رسد که قابلیت sleep tracking برای این ساعت هنوز اماده نشده است، اما شما می­توانید سلامت خود را در آپشن­های دیگر تناسب اندام مانند یوگا، شنا کردن و دویدن بررسی کنید.

عمر باتری در اپل واچ سری ۵

اپل همچنان عمر باتری ساعت­های خود را افزایش نداده است و همچنان همان ۱۸ ساعت است. البته ما همچنان امیدواریم که شرکت اپل عمر باتری­ها را همانند شرکت های دیگر مثل Samsung Galaxy Watch Active 2 افزایش دهد.

پیش بینی زود هنگام برای آینده

اگر برای اپل واچ جدید که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد مشتاق هستید باید ۱۲ ماه دیگر منتظر بمانید.

درست است که اپل واچ ۵ چندان تفاوتی با اپل واچ ۴ نداشت، اما باید بپذیریم برخی ویژگی هایش همچون صفحه نمایش همیشه روشن جزو انتظاراتمان برای امسال نبود و فکر می کردیم شاید سال ۲۰۲۰ معرفی شود. اما با وجود این برای افراد زیاد یکه منتظر بروز تغییرات زیاد در اپل واچ ۵ بودند بسیار نا امید کننده بود. این تقریبا اپل واچ ۴S است که فقط صفحه اش تغییر کرده و شاید تغییرات چشمگیری هم نداشته است. این بدان معنی نیست که در کل ساعت خوبی نیست، اما ما همیشه منتظر خوش آمدگویی به پیشرفت­های جدید هستیم.

منبع: عصـر آی تی

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود