راهکارهای خانگی برای درمان پارکینسون

0 131

راهکارهای خانگی برای درمان پارکینسون

درمان بیماری پارکینسون با روش‌های درمانی طبیعی و خانگی شامل مصرف میوه‌های تازه‌ی خام و سبزیجات، سم‌زدایی بدن، اجتناب از دریافت بیش از حد آهن، انتخاب و مصرف خوراکی‌هایی که روحیه‌ی خوب را تقویت می‌کند، مصرف انواع ویتامین‌های ‌B و منیزیم به مقدار بیش‌تر، افزایش مصرف امگا۳، مصرف چای سبز، و محدود کردن مصرف پروتئین است. با ما همراه باشید.

راهکارهای خانگی برای درمان پارکینسون
راهکارهای خانگی برای درمان پارکینسون

امگا۳ برای افزایش میزان دوپامین و کاهش التهاب در مغز بسیار مهم است. غذاهای دریایی وحشی بهترین منبع برای امگا۳ است و باید حداقل ۳ بار در هفته مصرف شود، تا کاهش علائم بیماری پارکینسون مشهود باشد.
 

بیماری پارکینسون چیست؟

پارکینسون یک بیماری عصبی پیش‌رونده است، یک اختلال مزمن که عدم تعادل، چوب‌شدگی عضلات، دشواری راه رفتن و لرزش‌های مکرر از مشخصه‌های آن است. در هر فرد علائم متفاوتی از این بیماری گزارش شده‌است اما به مرور زمان کارهای ساده مانند لباس پوشیدن بدون کمک دیگران واقعا به یک چالش تبدیل می‌شود. این بیماری بیش‌تر افراد مسن را مبتلا می‌کند و در مردان بیش‌تر از زنان تشخیص داده می‌شود. پژوهشگران پی برده‌اند عوامل محیطی و هم‌چنین عوامل ژنتیکی در شروع و گسترش این بیماری نقش دارد. پارکینسون معمولا یک بیماری پیش‌رونده است، و علائم آن در بیماران مختلف متفاوت است. برای همین نمی‌توان با قطعیت گفت که همه‌ی بیماران به روش‌های درمانی طبیعی واکنش مشابهی نشان می‌دهند.

برخی از نشانه‌های هشداردهنده‌ بیماری پارکینسون در هنگام شروع شامل سفتی (خشک شدن بدن)، لرزش، و حالت بدن بد است که به آن بی‌ثباتی وضعی و برادیکینزی (عدم توانایی حرکت سریع بدن) نیز می‌گویند. برخی از بیماران مبتلا به پارکینسونهنگام راه رفتن مکث می‌کنند یا حرکات‌شان کاملا متوقف می‌شود. ممکن است علائم دیگر آن شامل یبوست و بیماری‌های گوارشی مرتبط با آن، مشکلات ادراری، دشواری در کارهای معمولی و همیشگی مانند صحبت کردن، غذا خوردن یا راه رفتن، افسردگی، خستگی مفرط، به هم خوردن الگوی خواب، اختلال عملکرد جنسی، تغییرات صدا و مشکلات پوستی باشد.

هم‌چنین مشاهده شده‌است که برخی روش‌های درمانی طبیعی و رژیم‌های غذایی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است. برخی پژوهش‌ها روده را “مغز دوم” چون هرگونه بهبود یا وخامت در سلامت روده مستقیما روی سلامت کلی، خواه روانی باشد یا جسمانی، اثر می‌گذارد. اگر تصمیم بگیرید جسم‌تان را با رژیم غذایی صحیح و شایسته‌ی بدن‌تان درمان کنید، جسم خود به خود التیام خواهدیافت. برخی از این روش‌ها در ادامه با جزئیات بررسی شده‌است:
 

راهکارهای خانگی برای درمان پارکینسون


۱٫ مصرف میوه‌های تازه‌ی خام و سبزیجات
همه می‌دانند که میوه‌های تازه‌ی خام و سبزیجات ارگانیک تمام مواد مغذی ضروری را تامین، و بدن را پاکسازی می‌کند. این مواد مغذی شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتونوترینت‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها، فلاوونوئیدها، آمینو اسیدها، ترکیبات ضدالتهاب، و فیبر است. این مواد مغذی برای هضم غذا ضروری است و مصرف خوراکی‌های فاقد این مواد مغذی می‌تواند آسیب‌های گوارشی و روده‌ای زیادی به بدن وارد کند.

۲٫ سم‌ زدایی بدن
ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انواع مختلف سموم از جمله علف‌کش‌ها، آفت‌کش‌ها، داروها، افزودنی‌های خوراکی مصنوعی، و قند فراوری‌شده به سادگی در محیط زندگی‌مان وجود دارد و ما ناگزیریم عامدانه این سموم مضر را در رژیم غذایی‌مان داشته‌باشیم. این سموم می‌تواند به سلول‌های ما آسیب بزند و آن‌ها را از بین ببرد. برای سم‌زدایی باید دستگاه گوارش و کبد را به‌ طور کامل پاکسازی کنید تا مواد مغذی بتواند در سلامت‌تان تغییری ایجاد کند.

۳٫ مصرف بیش‌تر خوراکی‌های تخمیری مانند پروبیوتیک
باکتری‌های مفید برای افزایش میزان فلور روده مهم است و کمبود آن می‌تواند برای سلامت روده زیان‌بار باشد. سلامت روده برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها و اختلال‌ها ضروری است. روده‌تان را از باکتری‌های مفید پر کنید تا تفاوت را در سلامت کلی‌تان احساس کنید. می‌توانید این نوع باکتری را از دمنوش کامبوچا، کفیر، کیمچی (یک خوراکی تخمیرشده‌ی سنتی کرُه‌ای، م.)، سویای تخمیرشده (تمپه)، و کلم ترش دریافت کنید. این خوراکی‌ها به زدودن سموم ناشی از فلزات سنگین از بدن و از بین بردن سموم محیطی کمک می‌کند.

۴٫ اجتناب از دریافت بیش از حد آّهن
مسمومیت شدید با فلزات یکی از علت‌های اصلی بیماری پارکینسون گزارش شده‌است. سرگیجه و غش از علائم فشار خون پاییناست، و هم‌چنین نتیجه‌ی مسومیت شدید با فلزات است. در اغلب بیماران مبتلا به پارکینسون که برای آن‌ها مکمل آهن تجویز شده‌است، کاهش سلامت مغز مشاهده می‌شود. هم‌چنین علت این‌که مردان بیش‌تر مستعد بیماری پارکینسون هستند این است که برخلاف زنان، مردان راهی برای دفع خون اضافی از بدن ندارند. وجود آهن اضافی در بدن یک بیماری به نام هموکروماتوز ایجاد می‌کند که به اکسید شدن سلول‌های مغز و خون منجر می‌شود.

پارکینسون اغلب نتیجه‌ی کمبود دوپامین است، و دوپامین یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی است که عمدتا مسئول روحیه‌ی خوب است. مصرف خوراکی‌هایی که تولید دوپامین را در مغز افزایش می‌دهد برای کاهش علائم پارکینسون بسیار مهم است. تخم مرغ، روغن نارگیل، مغزها و خوراکی‌های غنی‌شده با امگا۳ برخی از ابرخوراکی‌هایی هستند که به تقویت سلامت مغز کمک می‌کنند. خوراکی‌های دیگری که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند نیز برای کاهش تعداد رادیکال‌های آزاد که با افزایش سن در بدن تشکیل می‌شود، مفید است. از این گذشته خوراکی‌های دارای مواد مغذی که خواص ضدالتهابی دارند وقوع التهاب را، نه‌ تنها در مغز بلکه در کل بدن کاهش می‌دهد.


۵٫ مصرف ویتامین B‌ بیش‌تر
تعداد زیادی از مشکلات روان‌شناختی از قبیل اضطراب، افسردگی، و جنون در اثر کمبود فولات (ویتامین B9) و کبالالین (ویتامین B12) ایجاد می‌شود. تخریب مغز در اثر بالا رفتن سن و احتمال از دست دادن حافظه نیز در اثر کمبود انواع دیگر ویتامین B‌ به وجود می‌آید.

۶٫ مصرف منیزیم بیش‌تر
ضروری است مصرف سموم را متوقف کنید تا مکمل‌ها بتوانند در حد بهینه موثر باشند. وقتی مصرف خوراکی‌های سمیِ فراوری‌شده را متوقف کنید، مواد مغذی تاثیر خود را بر رشد و گسترش سلولی آغاز می‌کنند. منیزیم مکملی ایده‌آل است که علائم بیماری پارکینسون را از بین می‌برد. انباشته شدن سموم، فلزات سنگین و کلسیم در بدن ناشی از مصرف کم منیزیم است. اگر منیزیم را به مقدار کافی مصرف کنید اجازه نمی‌دهد فلزات سنگین در روده‌ی کوچک جذب شوند، و این ماده‌ی معدنی مانع از اثرات مرگبار مسمومیت با سموم جیوه و آلومینیوم می‌شود.

۷٫ افزایش مصرف امگا۳
امگا۳ برای افزایش میزان دوپامین و کاهش التهاب در مغز بسیار مهم است. غذاهای دریایی وحشی بهترین منبع برای امگا۳ است و باید حداقل ۳ بار در هفته مصرف شود، تا کاهش علائم بیماری پارکینسون مشهود باشد. مغزها و دانه‌ها نیز یک منبع غنی دیگر برای امگا۳ است که‌ علائم بیماری پارکینسون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

۸٫ مصرف چای سبز
چای سبز تمام فلاوونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنول ضروری را دارد که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن بسیار ضروری است. وجود یک ماده‌ی معدنی دیگر به نام تیامین در چای سبز نیز میزان دوپامین را افزایش می‌دهد. برای این‌که کاهش علائم پارکینسون را مشاهده کنید باید ۳ فنجان چای سبز در روز بنوشید.

۹٫ محدود کردن مصرف پروتئین
مشاهده شده‌است افزایش مصرف پروتئین چوب‌شدگی عضلات و خشکی بدن را افزایش می‌دهد. سعی کنید پروتئین را فقط در وعده‌ی شام مصرف کنید تا این ابرمغذی را بدون این‌که مقادیر اضافی آن در بدن انباشته شود، مصرف کنید.
 

نکته پایانی برای درمان پارکینسون

بیماری پارکینسون عمدتا در اثر کاهش میزان هورمون‌های شادی‌بخش به نام دوپامین به وجود می‌آید. در پیش گرفتن رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، امگا۳، و ترکیبات ضدالتهاب می‌تواند برای تولید دوپامین، و به واسطه‌ی آن کاهش علائم بیماری پارکینسون بسیار مفید باشد.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود