۷ کاربرد عجیب ماشین لباسشویی که همه از آن بی‌خبرند!

0 3,823

همه می‌دانیم که ماشین‌های لباسشویی با چه هدفی طراحی و تولید شده‌اند. آن هم چیزی نیست جز شستشوی لباس‌های شما. اما کاربردهایی وجود دارد که یک دستگاه لباسشویی از پس آن برمی‌آید در حالی که همه از آن بی خبرند.

نیازی نیست همه چیز را با دست‌های خود بشویید. آن‌ها را به ماشین لباسشویی بسپارید و یکبار لذت تمیز شدن را بدون دردسر بچشید. شاید تا قبل از اینکه اولین فرد، پتوی خود را در ماشین لباسشویی بشوید، شستن پتو در ماشین لباسشویی غیر ممکن یا دور از تصور بود. اما این موضوع برای تمام مصرف کنندگان جا افتاد و رفته رفته تمام کاربران پتوهای خود را در ماشین لباسشویی می‌شویند.

کاربردهایی که در ادامه گفته می‌شود برای زمانی است که شما به دنبال یک نکته‌ی مخفی می‌گردید که در یک موقعیت اضطراری هستید. چرا که این دستگاه به طور کامل برای شستشوی لباس طراحی شده و ممکن است استفاده‌ی مداوم از چنین کاربردهایی آن را دچار حساسیت کند. حتی شستن پتو در لباسشویی!

۱. آب کردن سریع مواد منجمد شده

حتما برای شما پیش اومده که بخواید مواد منجمد شده را خیلی سریع آب کنید. حتی اگر مایکروفری با قابلیت یخ زدایی داشته باشید، حجم مواد منجمدِ موردنیاز آنقدر زیاد است که یخ زدایی آن‌ها با مایکروفر منطقی به نظر نمی‌رسد.

یکی از روش‌های یخ زدایی، قرار دادن مواد منجمد در آب و کمی زمان است. اما راه حل سریع‌تر چیست؟

مواد منجمد شده را در یک توری مناسب قرار دهید و با تنظیم یک برنامه‌ی سریع، بدون چرخش (No Spin) و دمای آب سرد، در لباسشویی یخ زدایی کنید.

2

۲. شستن سبزیجات در لباسشویی!

شاید این موضوع عجیب‌ترین کاربرد از نظر شما باشد. اما نگران نباشید اگر از آن دسته افراد هستید که همیشه و مرتب دستگاه‌تان را جرمگیری و لاستیک دور درب را بعد از هر بار استفاده پاک می‌کنید، لباسشویی شما به تمیزیِ سینک ظرفشویی‌تان است. به راحتی سبزیجات را در درام رها کنید و با یک برنامه‌ی سریع (آب سرد و بدون چرخش تند) و بدون مایع، سبزیجات را بشویید.

این کاربرد برای شستن حجم زیادی از سبزی بسیار کمک کننده خواهد بود و د مصرف آب چندین برابر صرفه جویی خواهید کرد.

۳. شستن فرشینه‌های کوچک

این مورد به شما پیشنهاد شده است اما کاری نکنید که به نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی نیاز پیدا کنید! چرا که شستشوی روفرشی‌های بزرگ و سنگین آسیب زیادی به دستگاه و مخصوصا قطعات دیگ می‌زند.

اما شستشوی یک روفرشی کوچک که جلوی درب حمام یا سرویس بهداشتی پهن کرده‌اید، با برنامه‌ای بدون چرخش (No Spin) مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر روفرشی شما یک سمت پلاستیکی دارد، برنامه‌ی مورد نظر را با آب سرد تنظیم کنید تا مشکلی برای سمت لاستیکی روفرشی ایجاد نشود.

۴. بدون نکات زیر پرده را در ماشین لباسشویی نشویید!

روش شستن پرده در لباسشویی چطور است؟ پرده را نیز می‌توانید بدون دشواری به لباسشویی بسپارید اما به شرط  رعایت اصول! تا با ارور sud یا خرابی‌های دیگری مواجه نشوید. یکی از مهم‌ترین نکات بعد از جداسازی منگنه‌ها و سرب زیر پرده، میزان مایعی است که در جاپودری میریزید.

شما باید نصف مقدار معمول مایع بریزید تا کف اضافی تولید نشود. تولید کف اضافی توسط پرده‌های توری و حریر کاملا معمول است و باعث مشکلات فنی و حتی خرابی عمقی آن می‌شود.

فراموش نشود که پرده‌ها را با آب سرد شستشو داده و به صورت خیس و مرطوب نصب شوند تا چروک نشوند.

۵. اسباب بازی‌های کوچک یا مخملی

اگر فرزند کوچک داشته باشید، حتما عروسک‌ و اسباب‌ بازی‌هایی از جنس مخمل هم در خانه‌ی شما وجود دارد که برای حفظ سلامتی کودک‌تان نیاز است هر از گاهی آن‌ها را بشوید تا تمیز شوند. آلودگی‌های موجود در این عروسک‌ها دست کمی از ویروس و میکروب ندارند. شاید شستن آن‌ها برای شما کار دشواری به نظر برسد! ولی نیازی نیست همه چیز را با دست بشویید آن را به یار وفادار خود، ماشین لباسشویی، بسپارید.

بعضی از این اسباب بازی‌ها دارای یک لیبل مشخصات است. اگر داخل این عروسک‌ها با دانه‌های فومی پر شده باشد، معمولا شستشوی آن در لباسشویی توصیه نمی‌شود و بهتر است از شستشوی آن‌ها در دستگاه صرفنظر کنید.

نکته‌ی مورد توجه اینجاست که احتمال حساسیت کودک‌تان به مواد شوینده وجود دارد اما یک انتخا مناسب، جایگزینی مثل جوش شیرین است.

برای شستن عروسک‌های کوچک از یک توری لباس زیر استفاده کنید و همراه با لباس‌های دیگر آن‌ها را در ماشین لباسشویی بشویید.

۶.شستن پد موس در لباسشویی

شاید بخواهید همزمان با شستن لباس‌ها یک پد موس که بسیار کثیف شده است را بشویید. با خیال راحت آن را همراه با لباس‌ها شستشو دهید و در هوای آزاد خشک کنید.

3

۷. کتانی را مثل روز اول نو کنید اما به شرط نکات زیر:

شستن کتانی در ماشین لباسشویی مانند شستن پرده نیاز به رعایت چند نکته مهم دارد تا نه آسیبی به دستگاه وارد کند و نه کتانی شما غیر قابل استفاده شود. اگر گِل و خاک زیادی روی کتانی نشسته است، حتما آن ها را با یک مسواک کهنه یا فرچه پاک کنید. بند و کفی را درآورید و داخل یک توی یا جوراب بیندازید. کتانی‌ها را نیز داخل توری یا یک روبالشی، گونی پارچه‌ای برنج و … قرار دهید و برنامه‌ای با آب سرد و بدون چرخش (No Spin) را تنظیم کنید. کتانی‌ها را خیس خارج کنید و در هوای آزاد خشک کنید. در غیر اینصورت دفرمه و غیر قابل پوشش می‌شوند.

البته اگر برای خشک کردن آن‌ها عجله دارید، از باد سرد سشوار یا پنکه هم می‌توانید استفاده کنید.

مقالات مجله‌ی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دکتر تعمیر پر از نکات ناب لوازم خانه است تا شما بتوانید بدون نگرانی بسیاری از کارها را به دستگاه خود بسپارید و بهترین استفاده را از ماشین لباسشویی و دیگر لوازم ببرید. حتی نکاتی که موجب خرابی زود هنگام می‌شود را گفته است تا شما با آگاهی از آن‌ها مراقب دستگاه خود باشید و از هر گونه تعمیرات لباسشویی بی‌نیاز بمانید.

دکتر تعمیر نبض منظم لوازم خانگی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود