درمان عفونت چشم و بررسی علل و علائم آن

0 280

هنگامی که فرد دچار قرمزی چشم می شود، چشم دارای ترشحات چرکی باشد و پلک ها متورم شوند، یا در برخی از حالات که آنقد ترشحات زیاد باشد که صیح ها هنگام بیدار شدن چشم ها به سختی باز می شوند به اصطلاح می گویند که فرد دچار عفونت چشم شده است. چشم ها عضو مهم بدن ما هستند که اگر روزی دچار مشکل شوند بخش عمده زندگی ما دچار مشکل می شود. مشکلاتی از قبیل انحراف چشم و ناخنک چشم مشکلات جدی چشم هستند، اما یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای چشم رخ دهد عفونت چشم است که برای سلامت چشم و از بین بردن درد هر چه زود تر برای درمان عفونت چشم اقدام نمایید.

برای درمان خانگی عفونت چشم استفاده از دارو های گیاهی و مواد طبیعی علاوه بر مقاوم کردن چشم از حملات باکتری ها به غشاء چشمی جلوگیری می کند. در طول چند روز قرمزی و عفونت چشم را از بین می برد.

عفونت چشم

روش های درمان عفونت چشم و بررسی علل و علائم آن

در برخی موارد عفونت چشم ممکن است شدید باشد و با روش های درمان خانگی بهبود نیابد، مثلا هنگامی که چشم ها متوم و یا قرمز شد، ممکن است به عفونت باکتریایی مبتلا شده باشید و باید آنتی بیوتیک مصرف نمایید که با تجویز پزشک صورت می گیرد، یا هنگامی که در ناحیه چشم درد شدید داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید.

عفونت چشم

علایم عفونت چشم

  • همیشه و به طور مرتب از چشم اشک بیاید.
  • رنگ سفید کره چشم قرمز با صورتی شود.
  • هنگام خواب پلک ها خشک شوند.
  • ترشحات سفید، زرد و یا سبز رنگ در گوشه چشم جمع شوند.
  • در ناحیه پلک ها ورم ایجاد شود.
  • یک توده کوچک قرمز رنگ و دردناک در ریشه مژه ها احساس می شود.
  • در هنگام پلک زدن احساس می کنید که چیزی مثل سنگ ریزه یا ماشه و شن در چشم وجود دارد.
  • در برخی موارد به ویژه عفونت های ویروسی چشم ممکن است فرد دچار گلو درد، تب و علایم سرماخوردگی نیز به همراه داشته باشد.
  • هنگامی که به عفونت چشم دچار می شوید، در کنار رعایت نکات بهداشتی، باید از بستن چشم به علت مسری بودن بیماری خودداری نمایید.

درمان خانگی عفونت چشم

برای درمان عفونت چشم در منزل می توانید از چای تازه دم کرده و بدون عطر و همچنین خنک شده استفاده نمایید. چای یک ضد عفونی کننده بسیار خوب است که افراد می توانند در موارد معمولی برای شست و شوی چشم های خود از آن استفاده نمایند. چای کیسه ای آویشن وحشی کمپرس موثری برای درمان طبیعی عفونت چشم می باشد.

بسیاری از عفونت های چشمی از زیر مژه ها شروع می شوند، برای شست و شوی مژه ها می توانید از شامپو بچه استفاده نمایید که درمان بسیار موثری است.

همچنین روش دیگر برای بهبود و درمان خانگی عفونت چشم استفاده از مخلوط آب و عسل جوشیده است. برای این نوع درمان در منزل می توانید آب و عسل را با هم بجوشانید و سپس صبر کنید تا خنک شود و به صورت کمپرس استفاده نمایید. کمپرس آب و عسل را به مدت ۱۵ دقیقه به همراه پارچه تمیز به عنوان تسکین دهنده در مقابله با التهابات خفیف را روی چشم خود قرار دهید. این محلول برای شست و شوی چشم را به طور مرتب ۲ یا ۳ بار روزانه استفاده نمایید تا علایم عفونت چشم کم کم بهبود یابند.

درمان عفونت چشم

درمان دارویی عفونت چشم

در برخی موارد ممکن است عفونت چشم بر اثر ویروس ها و باکتری ها ایجاد شود که برای درمان باید به پزشک مراجعه شود و ممکن است به مدت چند هفته درمان عفونت چشم طول بکشد. درمان عفونت های چشم معمولا با پماد یا قطره آنتی بیوتیک موضعی انجام می گیرد. روند بهبود این بیماری زمانی طولانی دارد و به تدریج بهبود می یابد. در عفونت های چشمی کودکان زیر ۵ سال ممکن است با بعضی باکتری هایی مانند میکروب سوزاک یا هموفیلوس، علاوه بر درمان موضعی باید درمان با آنتی بیوتیک تزریقی یا خوراکی نیز انجام شود.

علایم عفونت چشم

 عفونت چشم یک بیماری مسری است و ممکن است از فردی به فرد دیگر منتقل شود، پس با رعایت نکات بهداشتی از انتقال آن به دیگر افراد خانواده و یا دوستان خودداری نمایید. در این مقاله با درمان عفونت چشم و علل و علایم ایجاد آن آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در زمینه انواع بیماری و علایم و درمان آن ها به بخش بیماری ها مراجعه نمایید.

منبع : نصرینو

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود