زندگی خصوصی لیونل مسی و همسرش + عکس های جالب و دیده نشده

0 375

لیونل مسی بازیکن فوتبال اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. وی تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که شش بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان شده‌است.

بیوگرافی لیونل مسی

لیونل آندرس مسی ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو، سانتافه در کشور آرژانتین به دنیا آمد.

تصویر

خالکوبی و خجالتی

لیونل مسی 169 سانتی متر قد دارد و بیشتر با مارادونا مقایسه می شود. بسیار خجالتی و کم حرف است و اغلب با اس ام اس باید به او پیغام رساند، در بدنش انواع خالکوبی از نام فرزندان و خانواده اش دارد.

خانواده

در شهر روساریو آرژانتین متولد شد، پدرش جورج مسی مدیر کارخانه فولاد بود و مادرش سلیا کوچیتینی در کارگاه تولید مغناطیسی کار می کرد لیونل دو برادر بزرگتر از خود بنام رودریگو و ماتیاس و یک خواهر کوچکتر بنام ماری اسل دارد، اصالتا از طرف جد پدری ایتالیایی اسپانیای می باشد که به آرژانتین مهاجرت کردند.

تصویر

بیماری مسی

در سن۱۲ سالگی تشخیص داده شد که لیونل مسی با کمبود هورمون رشد مواجه است.ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت.

کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده بود و مسی وخاله اش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند.رکساچ، بدون کاغذی در دست، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. لئو و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد. لیونل مسی به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتی به دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هر بازی. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند. لیونل مسی در اکتبر ۲۰۰۴ توانست اولین بازی رسمی اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با این بازی مسی عنوان سومین فوتبالیست جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.

تصویر

رابطه عاشقانه

لیونل مسی مدتی با ماکارنو لموس (که او هم اهل روزاریو بود) رابطهٔ عاطفی داشت. گفته می شود چند روز بعد از بهبود یافتن مسی از بند مصدومیت و چند روز مانده به جام جهانی ۲۰۰۶، این دختر توسط پدرش به او معرفی شده است. هم چنین او رابطه ای با مدل آرژانتینی، لوچیانو سالازار داشته است.

لیونل مسی در ژانویهٔ ۲۰۰۹ در برنامه «هت تریک بارسا» که از کانال ۳۳ پخش می شد گفت: «من یک نامزد دارم که در آرژانتین زندگی می کند. من راحت و خوشحال هستم.» لئو مسی در کارناوالی در شهر سیتخس بعد از داربی بارسلونا-اسپانیول با دختری به نام آنتونلا روکازو دیده شد. روکازو نیز اهل روزاریو است.

تصویر

ازدواج و فرزندان

فرزند اول لیونل مسی که او و آنتونلا نام او را تیاگو گذاشته بودند در ۲ نوامبر ۲۰۱۲ به دنیا آمد و مسی برای اولین بار پدر شد. لیونل مسی در صفحهٔ فیسبوکش پستی در مورد پدر شدنش گذاشت: “امروز من خوشبخت ترین مرد دنیا هستم، پسرم به دنیا آمد و خدا را برای این هدیه شکر می کنم!” مسی نام پسرش و همچنین اثر دست او را بر ساق پای چپش خالکوبی کرد.

دومین فرزند مسی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ به دنیا آمد که لیونل مسی و نامزدش، آنتونلا روکازو، نام او را متئو گذاشتند. مراسم عروسی لیونل مسی و همسرش آنتونلا با حضور چهره های هنری و ورزشی به ویژه بازیکنان تیم بارسلونا روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ در روزاریو، زادگاهش، برگزار شد .

تصویر

ثروت لیونل مسی

مجلهٔ فرانس فوتبال در مارس ۲۰۱۰ مسی را با ۳۳ میلیون یورو(۴۵ میلیون دلار) درآمد حاصل از حقوق، پاداش ها و درآمدهای غیر فوتبالیِ او در ۱۲ ماه گذشته، در ردیف اول پولدارترین فوتبالیست های دنیا، بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو قرار داد. مجلهٔ فوربز در می ۲۰۱۴ مسی را با ۶۵ میلیون دلار دستمزد در ۱۲ ماه گذشته، در ردهٔ دوم لیستِ پردرآمدترین بازیکنان فوتبال بعد از کریستیانو رونالدو قرار داد.

خانواده دوست

مسی ارتباط نزدیکی با خانواده دارد و همه امور حرفه ای اش توسط خانواده اداره می شود، پدرش از 14 سالگی مدیر برنامه اش بود، رودریگو یکی از برادرانش مدیر تبلیغات و برنامه ریز او است. مادر و دیگر برادش هم سازمان های خیریه تحت نظر مسی را مدیریت می کنند.

تصویر

بنیاد خیریه

مسی در سال 2007 بنیاد خیریه ای بنام لئو مسی را تاسیس کرد که هدف ان حمایت از امور درمانی و تحصیلی کودکان آسیب پذیر است

شروع فوتبال

مسی از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. لیونل مسی در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت.

تصویر

از جوانان تا ترکیب اصلی

ابتدا در جوانان، سپس در تیم مبتدیان B بعد در مبتدیان A درخشان ظاهر شد و در 16 نوامبر 2003 در 16 سالگی در ترکیب اصلی بارسلونا به میدان رفت.

بین اسپانیا و آرژانتین

درسال 2004 به خاطر بحث دورگه بودن به تیم ملی زیر 20 سال اسپانیا دعوت شد اما او این دعوت را رد کرد و در تیم زیر 20 ساله کشورش آرژانتین بازی کرد لئو در ژوئن سال ۲۰۰۴ در بازی دوستانه بین دو تیم فوتبال زیر ۲۰ ساله های آرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت و یک سال بعد توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانی جوانان دست یابد. لیونل با زدن ۶ گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را نیز تصاحب کرد.

تصویر

صحبت از خداحافظی از تیم ملی آرژانتین

لیونل مسی در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ بعد از گل نکردن پنالتی خود در فینال کوپا آمریکا مقابل شیلی بخاطر چهار سال ناکامی گفت که از این تیم جدا خواهم شد. پس از خداحافظی لیونل مسی از تیم ملی آرژانتین خیلی ها از او خواستند که به تیم ملی کشورش برگردد. کار به جایی رسید که حتی ماکری رئیس جمهور این کشور با مسی تماس گرفت. ماکری با تائید این تماس در مصاحبه ای گفت: «من با مسی تلفنی صحبت کردم و او گفت که تصمیمش را در مورد بازنشستگی از تیم ملی پس خواهد گرفت و برای تیم ملی بازی خواهد کرد.»

تصویر

ششمین توپ طلای مسی

لیونل مسی برای ششمین بار جایزه توپ طلا را از آن خود کرد و بالاتر از کریستیانو رونالدو از این حیث قرار گرفت. مسی در یک سال اخیر نمایش فردی فوق العاده ای داشت و در رقابت های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا عنوان آقای گلی را از آن خود کرد؛ موضوعی که نقش اساسی در انتخاب این فوق ستاره آرژانتینی به عنوان بهترین بازیکن سال 2019 ایفا کرده است. توپ طلای ششم لیونل مسی باعث شده که اکثر روزنامه های اروپایی صفحه اصلیخود را به این موضوع اختصاص دهند .

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود