زندگی خصوصی پرویز پرستویی و همسرش + عکس های جذاب

0 841

پرویز پرستویی (زادهٔ ۲ تیر ۱۳۳۴، روستای چالو، شهرستان کبودرآهنگ) استان همدان، بازیگر و گوینده ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است.

بیوگرافی پرویز پرستویی

پرویز پرستویی متولد 2 تیر 1334 روستای چارلی کبودرآهنگ، استان همدان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. دارای مدرک درجه سه هنری (معادل لیسانس) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بجز بازیگری فعال اجتماعی می باشد.

تصویر

خانواده پرویز پرستویی

در یک خانواده 5 نفره در روستای چارلی شهر کبوتر آهنگ همدان بدنیا آمده است، پدرش دستفروش و مادرش خانه دار بود و در 3 سالگی به تهران مهاجرت کردند. ابتدا مستاجر بودند اما با 11 هزار تومانی که مادرش در سال های زندگی مشترک خود جمع کرده بودند در تهران خانه دو طبقه با 5 اتاق خریدند.

ازدواج پرویز پرستویی

پرویز پرستویی در سال 1360 با نسترن پرستویی ازدواج کرده است، این زوج صاحب دو فرزند، یک دختر بنام سمیرا و یک پسر بنام بهروز می باشد. بهروز پرستویی فرزند پرویز پرستویی بازیگر است. سمیرا فارغ التحصیل مددکاری بوده و متاهل است. هیچ عکسی از همسر پرویز پرستویی منتشر نشده است و تیتر برخی سایت ها و کانال ها با عنوان پرویز پرستویی و همسرش کذب می باشد.

تصویر

موسیقی پرویز پرستویی

پرویز پرستویی علاوه بر بازیگری در حرفه ی موسیقی نیز مشغول به کار است. دکلمه هایی از جمله نیستش و بابایی از آثار درخشان اوست. وی در سال ۱۳۷۹ با همراهی ناصر عبداللهی کار دوستت دارم و در سال ۱۳۸۶ با همراهی بیژن مفید کار بابایی را ارائه کرده است.

پرویز پرستویی همچنین در سال ۱۳۹۳ دو آلبوم به نام های «من یک بازیگرم» و «من پرویز پرستویی» را منتشر نمود. این آلبوم زندگینامه پرویز پرستویی است که به صورت صوتی منتشر گردیده است.

علایق پرویز پرستویی

از نوجوانی در رشته فوتبال فعالیت داشت و در تیم کارگران به عنوان دروازه بان توپ می زد و سپس با توجه علاقه شدید به بازیگری در سال ۴۸ به مرکز رفاه نازی آباد رفته و در کلاس های تئاتر شرکت کرد. او در دوران جوانی برای گذراندن زندگی کارگری می کرد و بعدازظهرها برای تمرین به تئاتر می رفت. پرویز پرستویی همچنین زمانی که ۲۶ داشت در دادگستری منشی بود، ولی در کنار این شغل به تئاتر نیز ادامه داد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید او ۱۰ سال بدون اطلاع خانواده اش در تئاتر فعالیت داشته است و می گوید حتی جوایز و تقدیرنامه های خود را نیز به منزل نمیبردم و در جایی پنهان می کردم.

تصویر

تحریم صداو سیما توسط پرویز پرستویی

در حمایت از پوریا تابان یکی از مجریان قدیمی تلویزیون ضمن تبریک تولد به او گفت :

که اگر قرار باشد که صدا و سیما تو را برای همیشه از تلویزیون حذف کند من هم هیچگاه پایم را در تلویزیون نمی گذارم و تاکید می کنم که حتی تلویزیون نباید خبر مرگ مرا هم اعلام کنند!

بیانیه این هنرمند کشورمان بازتاب گسترده ای در رسانه های ایران و جهان داشته است و بسیاری از مردم از او تمام و کمال حمایت کرده اند.

صفحه اینستاگرام پرویز پرستویی

وی در اینستاگرام صفحه ای با آی دی parvizparastouei دارد.

تصویر

کمپین نه به چهارشنبه سوزی

پرویز پرستویی در اینستاگرام کمپین «تحریم چهارشنبه سوری» راه انداخت که بازتاب وسیعی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت.او در صفحه شخصی خود نوشت: «دیگر پولمان را حرام ترقه ها و جنس های گوناگون شما [چینی ها] نمی کنیم.

چهارشنبه سوری جشن ماست.از امسال آتش درست می کینم از روی آن می پریم و شادی می کنیم.از امسال قاشق زنی می کنیم و به هم شیرینی می دهیم… » حالا این کمپین مورد توجه شهرداری هم قرار گرفته و بیلبوردهایی با همین مضمون، با تصویر پرویز پرستویی و یادداشت اینستاگرامی او در سطح پایتخت نصب شده است.

تبریک تولد به بازیگر قدیمی

چند روز پیش پرویز پرستویی با یک پیام تبریک تولد همه را غافلگیر کرد.او خطاب به بهروز وثوقی بازیگر سینمای سال های قبل از انقلاب نوشت: «سلام بهروزخان وثوقی، تولد مبارک.امیدوارم سالیان سال در کنار همسر گلتون تندرست و سلامت باشید.

این روزها خیلی به ما لقب استاد و اسطوره و… می دن من که هیچکدومو به خودم نمی گیرم چون شما با کارهای ماندگارت ثابت کردی که یکی از استادان و اسطوره های بازیگری هستید، که خیلی جاتونو، تو بازیگری سینما خالی می بینم به امید روزی که به خانه خودت، ایران برگردی تا همچنان از شما بیاموزیم.»

تصویر

انتقاد از برنامه دورهمی

وی با انتقاد از اتفاقات پیش آمده در برنامه های تلویزیونی ضبط شده با حضور ملک مطیعی گفت: آقای مهران مدیری شما هنرمند شایسته ای هستید و یک سوال از مهمان خود می پرسیدید که عاشق هستی؟ شما می دانستی که ناصر ملک مطیعی عاشق مردم است؟ چرا او را دعوت کردید و بعد تلویزیون به جایش طبیعت نشان داد؟ اینها که اختلاس نکردند. من از صدا و سیما سوال دارم که آیا او فقط فیلم علی عطشانی را بازی کرده؟ «فرمان» سینما نبوده که در سابقه کاری اش فقط به همان یک فیلم اشاره می کنید. آن «بالا »که مدام میگویید اجازه پخش نداده کیست و کجاست؟ چه شد که بعد از مرگ مشکل ندارد؟

پرستویی در پایان سخنانش افزود: ناصر خان رفت ولی شما را به وجدانتان قسم اهالی سینما، کمی بیشتر هوای هم را داشته باشیم. بگذارید نسل جدید که میآید قدر بداند. این شتر دم خانه همه می خوابد.

تصویر

مجادله با بهروز افخمی

داستان اختلاف پرویز پرستویی و بهروز افخمی به ماه ها قبل از جشنواره فیلم فجر بر می گردد.در آبان ماه امسال افخمی در برنامه هفت در جواب انتقادات اینستاگرامی پرستویی از این برنامه او را به مناظره دعوت کرد.این ماجرا گذشت تا اینکه حین برگزاری جشنواره افخمی بار دیگر با کنایه سیمرغ پرستویی را مصلحتی توصیف کرد و درباره او گفت: «فکر می کند نقش های بی نمک و تکراری اش کفایت می کند.»

در مقابل این انتقاد هم پرستویی نامه ای نوشت و او را «کارگردان متوسط» خب کرد.این نامه هم بدون پاسخ نماند و بهروز افخمی در ستون خود در روزنامه هفت صبح نوشت: «به نظر می رسد آقای پرستویی کمی خودش را گم کرده.»

تصویر

حمایت از ظریف و سردار سلیمانی

پرویز پرستویی در گفت و گوهای مختلف هم از تیم مذاکرات هسته ای کشورمان تقدیر کرده و هم از سردار سلیمانی و مدافعان حرم.او اخیرا در میان دانشجویان دانشگاه آزاد شهر کرد گفت: «من بارها عرض کردم که جنگ هنوز ادامه دارد. اگر تمام می شد، حاج قاسم سلیمانی ها الان پشت میزها نشسته بودند؛ نه همچنان در سنگرها جان خودشان را در کف دستشان بگذارند.»

او در عین حال چندی پیش روی آنتن زنده یک برنامه تلویزیونی خطاب به عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفته بود: «با تمام وجودم به شما تبریک می گویم و به خودم هم تبریک می گویم که در مملکتی زندگی می کنم که قهرمانان ملی آن امثال شما و دکتر ظریف هستند.»

تصویر

رکوردار جوایز

پرویز پرستویی از حیث جوایز و افتخارات رکورد دارد است، علاوه بر انبوه جوایز خارجی وی با چهار سیمرغ بلورین رکوردار این جایزه در ایران می باشد.

تصویر

منبع:ساعدنیوز

حمایت بی سابقه و عجیب پرویز پرستویی از علی ضیا و حمله به مجری دیگر!

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در اینستاگرام اش به شکلی باورنکردنی به مجری شبکه افق پرداخته است.

ماجرا از آن جا شروع شد که محمدرضا شهبازی مجری شبکه دو و شبکه افق در یک برنامه تلویزیونی، استوری علی ضیا را نمایش داد و حسابی به او و متن این استوری تاخت.

اکنون هم پرویز پرستویی با انتشار یک متن بسیار بلند به ادبیات عجیب مجری شبکه دو و شبکه افق تاخته و گفته است:

«آقایی که لیاقت مجری گری نداری! آقایی که نمیدونم اسمت چیه و از کجا آمدی! من فقط میتونم بگم جای شما در سیما نیست!

واقعا باعث تاسفه! آقایی که بویی از انسانیت نبردی ،شما میگی : پس جای کی در زندانه؟ بی پدر و مادری که از زیربته بعمل آمده؟»

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود