برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم؟

0 3,746

با پیشرفت تکنولوژی، دیجیتال مارکتینگ بخش ضروری از استراتژی تبلیغاتی برای افزایش فروش و بهبود آگاهی از برند شما خواهد بود…

با پیشرفت تکنولوژی، دیجیتال مارکتینگ بخش ضروری از استراتژی تبلیغاتی برای افزایش فروش و بهبود آگاهی از برند شما خواهد بود؛ شما چه صاحب یک استارتاپ نوپا باشید یا مدیرعامل یک کسب‌وکار موفق، باید برای به‌ دست‌ آوردن مشتری بالقوه و فروش آنلاین خود، به یادگیری این شاخه از بازاریابی بپردازید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

بازاریابی سنتی یک‌طرفه دیگر جواب نمی‌دهند و شما باید مخاطبان آنلاین خود را با ترفند‌های بازاریابی دیجیتال درگیر کسب‌و‌کارتان کنید تا به مشتری دائمی تبدیل شوند؛ اینجاست که آموزش دیجیتال مارکتینگ اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

یادگیری اصول بازاریابی دیجیتال و مهارت‌های آن به شما کمک می‌کند بتوانید درک کنید که آیا کمپین‌هایی که شرکت شما برای دستیابی به هدف خود اجرا می‌کند، بهینه شده‌اند یا خیر. برای شروع، باید معنی و مفهوم بازاریابی دیجیتال را بدانید که در ادامه برایتان آورده‌ایم و سپس با دوره‌های مختلف آن از جمله دوره‌های رایگان و پولی آشنا می‌شوید تا بتوانید در آن‌ها ثبت‌نام کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال  نیز می‌گویند، به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و کانال‌های ارتباطات دیجیتالی صورت می‌گیرد؛ کسب‌وکارها از این کانال‌ها مانند موتورهای جست‌وجو مثل گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند.

پس از گذراندن دورهدیجیتال مارکتینگو یادگیری اصول آن، شما می‌دانید که چگونه با مشتریانی که محتوای شما را می‌بینند، از طریق وب‌سایت، پیامک، نظرات و پست‌های شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

در واقع، باید گفت که بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکار و برندینگ حیاتی است؛ امروزه، هر برند حداقل یک وب‌سایت مرتبط با فعالیت خود دارد. استفاده از بازاریابی به‌شکلِ دیجیتال به شرکت شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از استراتژی‌ها را می‌دهد؛ می‌توانید آن‌هایی را انتخاب کنید که با کسب‌وکار، اهداف و بازار هدف شما مطابقت دارند و به شما کمک می‌کنند تأثیر بازاریابی آنلاین را در سود نهایی خود به حداکثر برسانید.

اگر می‌خواهید پیشرفت‌های خوبی در کسب‌وکار خود مشاهده کنید یا فروش خود را افزایش دهید، باید از آموزش دیجیتال مارکتینگ شروع کرده ووارد این حوزه شوید.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که بعد از گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ، بازار کار خوبی در کشور ما وجود دارد؟

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران چگونه است؟

این نوع بازاریابی می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد؛ صرف‌نظر از آنچه هر شرکت می‌فروشد، دیجیتال مارکتینگ برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است.

در سال‌های اخیر، دیجیتال مارکتینگ در ایران، رشد قابل‌توجهی داشته است و به‌نظر می‌رسد این روند صعودی برای سال‌های آینده نیز ادامه‌دار باشد؛ این رشد باعث افزایش چشمگیر انواع موقعیت‌های شغلی در این حوزه شده است و هر فردی در این حرفه، باید با آخرین روندها آشنا باشد.

در حالی که بازاریابی سنتی هنوز جایگاه خود را در جهان دارد؛ اما به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن بازاریابی دیجیتال، اکثر مشاغل به سمت آن کشیده شده‌اند. یکی از دلایل هیجان‌انگیز بودن دیجیتال مارکتینگ این است که هر روز یک پلتفرم یا ابزار جدید با قابلیت‌های بیشتری وارد این حوزه می‌شود. با این تفاصیل، شما برای یادگیری مفاهیم بازاریابی دیجیتال، باید در یک دورهٔ  آموزش دیجیتال مارکتینگ  شرکت کنید. در بخش بعدی، خواهید دید که چه دوره‌های پولی و رایگانی در دسترس شما است.

بهترین دوره‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ

برای آموزش دیجیتال مارکتینگ به صرف مبالغ هنگفتی نیاز ندارید؛ زیرا منابع زیادی در وب‌سایت‌های معتبر وجود دارند که به شما دربارهٔ بسیاری از جنبه‌ها و مهارت‌ها در این زمینه آموزش می‌دهند. در این بخش، می‌خواهیم بهترین دوره‌های آنلاین رایگان را به شما معرفی کنیم که می‌توانید برای تقویت مهارت‌های بازاریابی دیجیتال خود، از آن‌ها بهره ببرید.

دورهٔ رایگان آنلاین بازاریابی دیجیتال گوگل

دورهٔ رایگان آنلاین بازاریابی دیجیتال گوگل (Learndigital) یکی از بهترین دوره‌های رایگان برای یادگیری اصول بازاریابی دیجیتال است؛ تمام جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان ​​را پوشش می‌دهد و پس از گذراندن آن، یک گواهینامهٔ رایگان دریافت می‌کنید.

این دورهٔ آنلاین رایگان 40 ساعته در بازاریابی دیجیتال دارای 26 قسمت است؛ هر قسمت دارای چندین درس است که شامل متن، ویدیو و آزمون‌ها برای ارزیابی دانش شما می‌شود. شما حتی می‌توانید انتخاب کنید که در کدام دوره شرکت نمایید.

دورهٔ رایگان آنلاین بازاریابی دیجیتال Hubspot

دوره‌های رایگان آکادمی Hubspot شامل موارد زیادی از جمله دوره‌های دیجیتال مارکتینگ است که دارای مدرک معتبر هستند؛ بسته به علاقهٔ خود، می‌توانید انتخاب کنید که در کدام‌یک از آن‌‌ها شرکت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود