ویژگی های گوشی اوپو ریلمی ۵ اس (Oppo Realme 5s)

0 3,922

گوشی اوپو ریلمی ۵ اس را می‌توان به عنوان جدیدترین گوشی ارزان قیمت جهان معرفی کرد. گوشی Oppo Realme 5s مجهز به دوربین چهارگانه است.

یکی از جدیدترین گوشی های هوشمندی که با امکانات بسیار قابل قبول معرفی شده است را می‌توان ریلمی ۵ اس دانست، اما قیمت مقرون به صرفه آن را می‌توان به عنوان یک ویژگی هیجان انگیز توصیف کرد. استفاده از تراشه قدرتمند، حافظه ذخیره‌سازی بالا و نمایشگرهای بزرگ در گوشی های ارزان قیمت به یک مسئله عادی تبدیل شده و دیگر نمی‌توان فرق زیادی میان پرچمداران و گوشی های مقرون به صرفه قائل شد. در هر صورت با نقد و بررسی گوشی ریلمی ۵ اس (Realme 5s) همراه ما باشید.

اوپو ریلمی ۵ اس – Oppo Realme 5s

گوشی جدید اوپو حرف زیادی در زمینه طراحی برای گفتن ندارد و مشابه اکثر گوشی های میان رده سری A سامسونگ می‌باشد. بر اساس اطلاعات موجود، گوشی جدید و هوشمند ریلمی ۵ اس دارای طراحی ناچ بوده که شاهد قرارگیری سنسور سلفی هستیم، همچنین حاشیه دستگاه هم بسیار کم بوده که همین مسئله موجب افزایش زیبایی گوشی موبایل شده است.

معمولا گوشی های هوشمند با حاشیه کم دارای قیمت های بالایی بودند، اما هم اکنون شرایط تغییر کرده و می‌توان گوشی های موبایل ارزان قیمت را با نمایشگرهای بزرگ و حاشیه بسیار پایین خریداری کرد. اینطور که پیداست گوشی جدید ریلمی ۵ اس مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ IPS LCD با وضوح ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ می‌باشد، همچنین نسبت نمایشگر به بدنه گوشی ریلمی هم ۸۲٫۷ درصد است.

یکی از ویژگی های مهم و با ارزش گوشی ریلمی ۵ اس را می‌توان مجهز بودن به محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 3+ دانست که به راحتی می‌تواند در برابر عوامل خارجی از نمایشگر گوشی محافظت به عمل آورد؛ همانطور که در گذشته گفتیم، پیشنهاد می‌کنیم از یک محافظ صفحه نمایش دیگر هم استفاده کنید و نباید نگران کاهش سرعت لمس باشید، زیرا در تست‌های به وجود آمده چنین مشکلی مشاهده نشده است.

گوشی ریلمی ۵ اس دارای رابط کاربری ColorOS 6 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای می‌باشد؛ سیستم عامل اندروید می‌تواند تمام نیازهای کاربران در زمینه های نرم افزاری را رفع کند و بنابراین، می‌توان گفت که شرکت اوپو تصمیم خوبی برای رابط نرم افزاری گوشی جدید خود اتخاذ کرده است.

مشخصات سخت افزاری گوشی Realme 5s

افراد زیادی هستند که نسبت به مشخصات سخت افزاری گوشی های ارزان قیمت، احساس خوبی ندارند، اما می‌توان گفت که ریلمی ۵ اس آمده تا به این احساسات پایان دهد. گوشی هوشمند جدید ریلمی دارای تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۶۵ (تراشه ۱۱ نانومتر) بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 می‌تواند قدرت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

گوشی ریلمی ۵ اس به راحتی می‌تواند قدرت کافی را برای اجرا و نمایش حداکثری جزئیات گرافیکی بازی های جدید موبایل را برای کاربران فراهم کند، همچنین علاقه‌مندان به دنیای فیلم که قصد دارند اقدامات مختلفی همانند ویرایش فایل های ویدیویی و تصویری را هم انجام دهند، نباید نگران کمبود قدرت دستگاه داشته باشند.

گوشی هوشمند جدید اوپو در دو مدل متفاوت و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی عرضه خواهد شد که عبارتند از:

  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند فضای ذخیره سازی گوشی خود را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر با تهیه کارت حافظه جانبی، اضافه نمایند و تجهیز ریلمی ۵ اس به خشاب کارت حافظه جانبی را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب آورد.

عملکرد دوربین گوشی ریلمی ۵ اس

گوشی اوپو ریلمی 5 اس

واقعا حیرت انگیز است! دنیای گوشی های هوشمند به کدام سمت و سو در حال حرکت است؟ گوشی مقرون به صرفه ریلمی مجهز به دوربین چهارگانه بوده و می‌توان آن را به عنوان یک شگفتی به حساب آورد.

اینطور که پیداست، گوشی هوشمند ریلمی ۵ اس دارای دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۲ مگاپیکسل جداگانه ماکرو و گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق  با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد. تمام سنسورها در بخش عقب و به صورت عمودی در یک ماژول قرار گرفته‌اند، همچنین شاهد قرارگیری فلاش ال ای دی در کنار آن هستیم.

توجه داشته باشید که وجود سنسور اولترا واید در کنار سنسور ماکرو می‌تواند در ثبت تصاویری با جزئیات بالا از فاصله نزدیک، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. همچنین دوربین این گوشی دارای ویژگی هایی همانند لایو فوکوس، HDR، پانوراما و اسلوموشن هم می‌باشد که تمام آن‌ها می‌توانند در ثبت تصاویر و فایل های ویدیویی با کیفیت بالا، موثر باشند.

با این که گوشی جدید اوپو قیمت بسیار کمی دارد، اما سعی شد با قرار دادن سنسور سلفی ۱۳ مگاپیکسل، نظر کاربران زیادی که به دنبال خرید یک گوشی با عملکرد مناسب و قیمت مقرون به صرفه هستند را به خود جلب کند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی ها

شرکت اوپو با قرار دادن باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که از فناوری شارژ سریع ۱۰ وات هم پشتیبانی می‌کند، سعی کرد تا شگفتی‌ساز شود. کاربرانی که نیازمند باتری با دوام عالی هستند، دیگر نیازمند خرید گوشی های پرچمدار نخواهند بود و ریلمی ۵ اس می‌تواند گزینه بسیار خوبی به حساب آید.

گوشی جدید ریلمی در زمینه امنیت هم مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش عقب است. توجه داشته باشید که حسگر به کارگیری شده دارای عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی‌ست که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، اثر انگشت کاربران را تشخیص و قفل گوشی را باز کند.

سایر ویژگی های گوشی اوپو ریلمی ۵ اس :

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی متری
  • وای فای
  • نسخه ۵ بلوتوث
  • رادیو
  • قطب نما
  • شتاب سنج
  • پشتیبانی از OTG

توجه داشته باشید که قیمت ریلمی ۵ اس در حدود ۱۳۰ یورو بوده و در سه رنگ بنفش (Crystal Purple)، آبی (Crystal Blue) و قرمز (Crystal Red) در دسترس قرار خواهد گرفت. ما با قاطعیت گوشی ریلمی ۵ اس را به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گوشی های حال حاضر معرفی می‌کنیم که با چهار دوربین در بخش عقب به همراه سایز نمایشگر ۶٫۵ اینچ، قطعا می‌تواند نظرات زیادی را به خود جلب کند و موفقیت های زیادی را به دست آورد.   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود