سونی اکسپریا 5 مارک 4 رونمایی شد؛ با قدرت بیشتر اما همچنان ظریف و کوچک

سونی

0 3,767

اکسپریا 5 مارک 4 رونمایی شد؛ گوشی هوشمندی که اگر چه یک محصول میان رده و مقرون به صرفه است اما در حد و اندازه یک پرچمدار عمل می کند.

 بالاخره سونی نیز از محصول پر سر و صدای خود رونمایی کرد و حالا با رسمی شدن اکسپریا 5 مارک 4، سری گوشی های هوشمند 2022 سونی تکمیل شد؛ گوشی هوشمندی که احتمالا انتظار چنین عملکردی را از آن نداشتید. سونی موفق شده است در عین ارتقا بخشیدن به برخی از ویژگی های اکسپریا 5 مارک 4، قد و قواره و ابعاد آن را حفظ کند و همچنان آن را به عنوان یک گوشی هوشمند کامپکت در خور توجه ارائه نماید.

از نظر طراحی اکسپریا 5 مارک 4 تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد به استثنای آن که تقریبا 1 میلی متر کوتاه تر و باریک تر شده است و 4 گرم به وزن آن اضافه گردیده. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از یک پنل 6.1 اینچی OLED با نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز و رزولوشن 1080×2520 پیکسل تشکیل شده است. شرکت سازنده ادعا می کند که این صفحه نمایش نسبت به نسل قبلی 50 درصد روشن تر شده است و از بهینه سازی تصویر با درایو HDR بلادرنگ برخوردار می باشد.

سونی اکسپریا 5 مارک 4

علی رغم این که سونی تغییر خاصی را در ابعاد اکسپریا 5 مارک 4 ایجاد نکرده است اما ظرفیت باتری آن نسبت به نسل قبل 10 درصد بزرگ تر شده است و حالا انرژی خود را توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می کند که به این ترتیب قطعا عمر باتری بهتری را هم ارائه خواهد داد.

در رابطه با سرعت شارژ نیز سونی وعده داده است که اکسپریا 5 مارک 4 می تواند با استفاده از شارژ PD30 واتی، تنها در 30 دقیقه شارژ باتری را به 50 درصد برساند. با این حال طبق روال این روزهای صنعت گوشی های هوشمند سونی نیز تمام لوازم جانبی را از جعبه محصولات خود حذف کرده است و شما باید خودتان به صورت جداگانه آن ها را تامین نمایید. البته یک نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این گوشی هوشمند این است که برای اولین بار در سری 5، اکسپریا 5 مارک 4 از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 4

بر روی پنل پشتی این گوشی هوشمند نیز تنظیمات دوربین سه گانه ای قرار گرفته است که از سه سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است که هر سه آن ها نیز قادر به فوکوس خودکار و فیلمبرداری با سرعت 120 فریم بر ثانیه می باشند. دوربین اصلی و دوربین تله فوتو اکسپریا 5 مارک 4 از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می کنند اما زوم اپتیکال دوربین این محصول به 2.5 برابر رسیده است که نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. بر روی پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت تعبیه شده است وظیفه عکاسی و فیلمبرداری سلفی را در اختیار دارد.

مرکز قدرت دهی اکسپریا 5 مارک 4 تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 می باشد که به همراه 8 گیگابایت رم و دو گزینه 128 و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، به علاوه این که از اسلات کارت میکرو اس دی نیز پشتیبانی می کند.

سونی اکسپریا 5 مارک 4

از دیگر ویژگی های قابل توجه اکسپریا 5 مارک 4 باید به این نکته اشاره کنیم که هر دو پنل آن توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شوند و این دستگاه توانسته است امتیاز IP68 را در برابر آب و گرد و غبار به دست بیاورد.

به عنوان نکته آخر باید بگوییم که اکسپریا 5 مارک 4 در اواسط سپتامبر با سه رنگ و به قیمت پایه 999 دلار به فروش خواهد رسید.

منبع:شایانیوز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود