مشخصات و ترفندهای گوشی هواوی نوا ۶ (Huawei Nova 6)

0 4,155

گوشی هوشمند هواوی نوا ۶ (Huawei Nova 6) در کنار مدل ۵G آن معرفی شد. ما در این بخش شما را با مشخصات فنی گوشی Huawei Nova 6 آشنا خواهیم کرد.

شرکت هواوی از جدیدترین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. بدون تردید می‌توان ایستادگی هواوی در برابر تحریم های ایالات متحده آمریکا را ستود، اما به نظر می‌رسد روند مذاکرات میان دولت‌ها به گونه‌ای بوده که ترامپ معافیت‌هایی را برای تجارت برخی شرکت های آمریکایی، همانند مایکروسافت با غول تکنولوژی چین در نظر گرفته و نتیجه آن مجهز شدن لپ تاپ جدید هواوی به ویندوز ۱۰ شد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی جدید هواوی نوا ۶ را مورد بررسی قرار دهیم و به زودی با نقد و بررسی گوشی هواوی نوا ۶ اس ای (Nova 6 SE) که نسخه مقرون به صرفه نوا ۶ می‌باشد، همراه شما خواهیم بود.

هواوی نوا ۶ – Huawei Nova 6

دوستان عزیز، گوشی هواوی نوا ۶ دارای طراحی بسیار زیبایی بوده و می‌توان آن را یک گوشی ساده، اما خارق‌العاده توصیف کرد. بعید به نظر می‌رسد کاربران به گوشی جدید هواوی نگاه کنند، اما تمایلی به خرید از خود نشان ندهند. ما شاهد حفره روی صفحه نمایش هستیم و به نظر می‌رسد این فناوری کماکان در گوشی های جدید باقی خواهد ماند. توجه داشته باشید تنها یک حفره روی نمایشگر وجود ندارد و دو حفره در کنار هم هستند که تشکیل یک حفره بیضی شکل داده‌اند و محل قرارگیری سنسورهای سلفی می‌باشد.

گوشی هواوی نوا 6 شرکت هواوی برای گوشی جدید Huawei Nova 6 یک صفحه نمایش ۶٫۵۷ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ در نظر گرفته است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۴٫۷ درصد می‌باشد که ایده‌آل به نظر می‌رسد. بر اساس اطلاعات موجود، گوشی هواوی نوا ۶ در بخش جلو دارای محافظ صفحه نمایش بوده و بدنه آن هم آلومینیومی است، همچنین از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات مربوط به صفحه نمایش Huawei Nova 6 به خوبی نشان می‌دهد که غول تکنولوژی چین سعی کرده ویژگی‌هایی همانند سایز بزرگ نمایشگر را به خوبی مدنظر قرار دهد؛ همانطور که می‌دانید سایز بزرگ نمایشگر می‌تواند نظر مخاطبین زیادی را به خود جلب کند، زیرا در گذشته اکثر گوشی های پرچمدار با نمایشگرهای بزرگ همراه بودند و به نظر می‌رسد شرایط تغییر کرده است.

گوشی هواوی نوا 6 گوشی هوشمند هواوی نوا ۶ دارای رابط کاربری EMUI 10 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع محرومیت هواوی در زمینه استفاده از سرویس های گوگل باشیم تا باز هم این غول تکنولوژی را در صدر اخبار جهان ببینیم. بد نیست بدانید مدیر شرکت هواوی اعلام کرده است که این شرکت می‌تواند بدون گوگل هم به اولین برند گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شود؛ البته این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

سخت افزار گوشی هواوی نوا ۶

شرکت هواوی از تراشه قدرتمند هشت هسته‌ای کایرین ۹۹۰ (تراشه ۷ نانومتر) برای نوا ۶ استفاده کرده و به نظر می‌رسد نوا ۶ ۵G مجهز به تراشه ۷ نانومتری پلاس بوده که می‌تواند از شبکه ۵G پشتیبانی کند. اینطور که پیداست، چیپست قدرتمند هواوی نوا ۶ در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16 می‌تواند نیاز کاربران، علی‌الخصوص گیمرها را برای اجرای بازی های موبایل، آن هم با نهایت جزئیات گرافیکی رفع کند. بدون تردید این گوشی می‌تواند نهایت جزئیات در زمینه‌های مختلفی همانند بازی را پشتیبانی کند و قطعا کوچک‌ترین مشکلی را هم تجربه نخواهید کرد.

گوشی هوشمند هواوی نوا ۶ در یک مدل با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد، اما متاسفانه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و همین موضوع می‌تواند تاثیر منفی در دیدگاه کاربران داشته باشد. محدودیت در هر زمینه‌ای می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد، اما باید نیمه پر لیوان را ببینید، زیرا ۱۲۸ گیگابایت فضای کمی برای ذخیره سازی به حساب نمی‌آید.

نکته: مدل ۵G گوشی نوا ۶ در یک مدل دوم با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

مشخصات دوربین گوشی Huawei Nova 6

گوشی هواوی نوا 6 بر اساس اطلاعات موجود، گوشی جدید هواوی مجهز به دوربین سه‌گانه در بخش عقب بوده که در یک ماژول عمودی قرار دارند. اینطور که پیداست، دوربین سه گانه هواوی نوا ۶ دارای سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و یک سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. توجه داشته باشید که سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو دارای زوم اپتیکال ۳x می‌باشد.

دوربین گوشی هواوی نوا ۶ از پانوراما، HDR، لایو فوکوس، اسلوموشن و سایر موارد پشتیبانی می‌کند. بد نیست بدانید فلاش ال ای دی گوشی هواوی نوا ۶ هم درون ماژول و در قسمت پایین سنسورها قرار دارد که عملکرد آن ویژه توصیف شده است.

گوشی هواوی نوا 6 اگر بخواهیم مهم‌ترین بخش گوشی Huawei Nova 6 را به شما معرفی کنیم، قطعا دوربین سلفی پاپ آپ می‌باشد که دارای دو سنسور ۳۲ و ۸ مگاپیکسل می‌باشد. بر اساس اطلاعات موجود، سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 از نوع اولترا واید بوده و می‌تواند زاویه بسیار خوبی را پوشش دهد که همین مسئله می‌تواند باعث ثبت تصاویر باکیفیت و قابل توجهی شود. لازم به ذکر است دوربین های سلفی از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی هواوی نوا 6 گوشی جدید هواوی قدرت خود را از باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند، همچنین باید بدانید از فناوری شارژ سریع ۴۰ وات هم پشتیبانی می‌کند؛ این فناوری می‌تواند ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه، ۷۰ درصد باتری را شارژ کند. گوشی Huawei Nova 6 دارای یک حسگر اثر انگشت هم بوده که کاربران می‌توانند از آن برای تعیین رمز عبور مبتنی بر اثر انگشت شخصی خود، استفاده نمایند. این حسگر درون صفحه نمایش یا بخش عقب دستگاه قرار ندارد و می‌توانید آن را در بخش کناری بدنه پیدا کنید.

سایر ویژگی های گوشی هواوی نوا ۶ :

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • نسخه ۵٫۱ بلوتوث
  • NFC
  • وای فای
  • پشتیبانی از OTG

گوشی هوشمند جدید هواوی در رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی و Provence با قیمت تقریبی ۴۵۴ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت و قیمت مدل پیشرفته ۵G با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به ۵۹۵ دلار هم می‌رسد. کاربرانی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب و قابلیت‌های فوق‌العاده هستند، باید گوشی هواوی نوا ۶ را در بالاتری بخش فهرست و لیست خرید خود قرار دهند.   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود