بررسی گوشی موتورولا وان زوم (Motorola One Zoom)

0 4,245

چند روز قبل شاهد معرفی گوشی جدید موتورولا وان زوم (Motorola One Zoom) بودیم و قصد داریم مشخصات ، قیمت و ویژگی های موتورولا وان زوم را مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از گوشی های هوشمندی که در نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد، موتورولا وان زوم (Motorola One Zoom) نام دارد. اینطور که پیداست، شرکت آمریکایی موتورولا با معرفی این گوشی در کنار گوشی هوشمند موتو ای ۶ پلاس توانست نظرات زیادی را به سوی خود جلب کند. ما در وب سایت گوشی سنتر قصد داریم گوشی موتورولا وان زوم را نقد و بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

موتورولا وان زوم – Motorola One Zoom

گوشی موتورولا وان زوم

اطلاعات زیادی درباره گوشی جدید موتورولا توسط وب سایت‌های مختلف قرار داده شده است، اما ما قصد داریم به صورت کاملا بی‌طرفانه، رابط کاربری و مشخصات کلی این گوشی هوشمند جذاب را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید نتیجه‌گیری خوبی نسبت به آن، داشته باشید.

گوشی هوشمند جدید موتورولا چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. ظاهر جذاب و کم حاشیه آن در بخش جلو باعث می‌شود تا کاربران زیادی محو آن شوند، بد نیست بدانید که در بخش جلو شباهت بسیار زیادی به گوشی گلکسی ای ۵۰ سامسونگ دارد. اینطور که پیداست، کمپانی آمریکایی موتورولا بر روی ظاهر دستگاه سرمایه‌گذاری زیادی کرده و به نظر می‌رسد که می‌تواند نتیجه دلخواه خود را هم به دست آورد.

این گوشی دارای ۱۹۰ گرم وزن بوده و در بخش عقب و جلو از جنس شیشه است. فرم آلومینیومی گوشی موتورولا وان زوم می‌تواند احساس خوبی را به کاربران بدهد.

گوشی موتورولا وان زوم

بر اساس اطلاعات موجود، Motorola One Zoom دارای صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آن هم ۸۴٫۶ درصد است که بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. بد نیست بدانید گوشی آیفون ۱۱ با این سر و صدایی که به پا کرده است، دارای نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه ۷۹٫۴ درصد بوده و به نسبت قیمتی که دارد، واقعا می‌توان نتیجه گرفت که اپل نتوانسته موفقیت قابل قبولی را به دست آورد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه گوشی جدید موتورولا را می‌توان داشتن محافظ صفحه نمایش Panda King Glass دانست. سیستم عامل محبوب اندروید ۹ پای را می‌توان انتخاب کمپانی آمریکایی برای جدیدترین محصول خود معرفی کرد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، قابلیت مجهز شدن به سیستم عامل اندروید ۱۰ است. در حقیقت موتورولا می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، فایل آپدیت و نصب اندروید ۱۰ را برای گوشی هوشمند وان زوم عرضه کند.

مشخصات سخت افزاری گوشی موتورولا وان زوم

گوشی موتورولا وان زوم

گوشی هوشمند Motorola One Zoom مجهز به تراشه ۱۱ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵ بوده و در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 612 می‌تواند نیازهای کاربران، علی‌الخصوص گیمرها را در حد قابل قبولی رفع نماید. شاید نتوان تراشه گوشی جدید موتورولا را تا حد زیادی قدرتمند دانست، اما نباید از پردازنده گرافیکی قدرتمند آن غافل شد که در کنار یکدیگر می‌توانند عملکرد قابل قبول و سرعت بالایی را در اجرای بازی و نمایش فایل‌های ویدیویی با کیفیت، ارائه دهند.

توجه داشته باشید که موتورولا وان زوم در یک مدل با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، اما افرادی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستند، نباید نگران باشند، زیرا این اسمارت فون مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و می‌توان تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر هم به وسیله حافظه جانبی میکرو اس دی اضافه کرد.

عملکرد دوربین Motorola One Zoom

گوشی موتورولا وان زوم

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ماژول دوربین بخش عقب موتورولا وان زوم توانسته جذابیت و اقتدار زیادی را نصیب این گوشی هوشمند نماید. بدون تردید می‌توان گفت که بخش عقب این گوشی به وسیله سنسورهای دوربین چهارگانه موتورولا وان زوم، حالت ویژه‌ای گرفته است.

بله، درست متوجه شدید، گوشی جدید موتورولا مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.7، سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4، سنسور اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق می‌باشد.

بد نیست بدانید که سنسور تله فوتو مجهز به زوم اپتیکال ۳x است. اینطور که پیداست، موتورولا توانسته با قرار دادن یک فلاش دوگانه ال ای دی در بخش عقب، کمک ویژه‌ای به تصویربرداری این دستگاه در محیط‌های کم نور نماید. همچنین سنسورهای بخش عقب از HDR و پانوراما هم پشتیبانی به عمل می‌آورند.

طرفداران دوربین سلفی بهتر است بدانند که می‌توانند با تهیه گوشی موتورولا وان زوم از سنسور سلفی قدرتمند ۲۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده کنند، همچنین از قابلیت HDR هم پشتیبانی می‌کند. در قسمت پایین می‌توانید نمونه تصاویر ثبت‌شده به وسیله دوربین گوشی موتورولا وان زوم را مشاهده کنید. با قاطعیت می‌توان گفت که لوگوی موتورولا موجود در پایین سنسورهای دوربین، توانسته زیبایی بخش عقب دستگاه را صد چندان کند.

قدرت باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی موتورولا وان زوم

گوشی هوشمند Motorola One Zoom قدرت خود را از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هم هستیم. این اسمارت فون در زمینه امنیتی دارای حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش با عملکرد و قدرت تشخیص بالا می‌باشد. در ادامه سایر ویژگی های این گوشی را برای شما قرار داده‌ایم:

  • وای فای
  • نسخه ۵ بلوتوث
  • رادیو
  • NFC
  • USB 3.1 Type-C
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

گوشی موتورولا وان زوم

گوشی هوشمند جدید موتورولا در رنگ‌های خاکستری (Electric Gray)، بنفش (Cosmic Purple) و Brushed Bronze و با قیمت ۴۰۰ یورو (چیزی در حدود ۴۴۲ دلار) در دسترس قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه با کلیه امکانات قابل توجهی که دارد، در حدود ۲۵۰ دلار کمتر از آیفون ۱۱ است، آیا بهتر نیست کمی منصفانه به قابلیت‌ها نگاه کنیم؟

کسانی که به دنبال خرید یک گوشی با ویژگی‌های قابل قبول هستند، می‌توانند گوشی موتورولا وان زوم را به عنوان یک گزینه اصلی در لیست خرید خود قرار دهند. مطابق با تصویر بالا، جعبه این گوشی بسیار شکیل بوده و هنگامی که آن را باز کنید، یک قاب محافظ ژله‌ای با کیفیت بالا را هم در کنار سایر لوازم جانبی مشاهده خواهید کرد.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود