ویژگی های گوشی ریلمی ایکس ۵۰ (Realme X50 5G)

0 4,144

گوشی ریلمی ایکس ۵۰ ۵G با امکانات و مشخصات فنی قابل قبول معرفی شد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی Realme X50 5G را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

یکی از گوشی های هوشمند جدیدی که در طول نمایشگاه CES 2020 معرفی شد را می‌توان گوشی هوشمند ریلمی ایکس ۵۰ ۵G دانست که مدت زیادی است شایعات مختلفی درباره آن منتشر شده بود. گوشی جدید ریلمی توانایی‌های بالایی دارد و در همین مدت کوتاه هم توانسته نظرات زیادی را به سوی خود جلب کند، حتی نباید پشتیبانی آن از شبکه ۵G را هم نادیده گرفت. ما در این مقاله قصد داریم گوشی هوشمند ریلمی ایکس ۵۰ ۵G را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

ریلمی ایکس ۵۰ – Realme X50 5G

گوشی ریلمی ایکس 50 - 5

شرکت ریلمی علاقه زیادی به تولید گوشی های هوشمند با ظاهر جذاب دارد و نمی‌توان از قیمت و مشخصات سخت افزاری آن هم به راحتی گذشت. گوشی ریلمی ایکس ۵۰ ۵G ویژگی‌های بسیار قابل قبولی دارد که ظاهر آن می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

گوشی هوشمند ریلمی X50 5G دارای صفحه نمایش بزرگی بوده و همین مسئله هم می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت آینده آن داشته باشد، البته باید بدانید قرارگیری مشخصات بالا در کنار قیمت مناسب همانند یک فرمول جادویی عمل می‌کند.

گوشی هوشمند ریلمی ایکس ۵۰ ۵G با وزن ۲۰۲ گرم، مجهز به صفحه نمایش ۶٫۵۷ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه آن هم در حدود ۸۳٫۹ درصد است. توجه داشته باشید که این گوشی در بخش جلو دارای یک محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ بوده که البته در قسمت عقب هم شاهد قرارگیری آن هستیم. همچنین گوشی جدید ریلمی دارای فرم آلومینیومی است.
گوشی ریلمی ایکس 50 - 1

بدون تردید ظاهر گوشی هوشمند به حدی جذاب و زیبا بوده که قطعا کاربران پس از مشاهده آن، نظر مثبت خود را اعلام خواهند کرد. در زمینه نرم افزاری هم می‌توان به رابط کاربری ColorOS 7 اشاره کرد که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است.

مشخصات سخت افزاری گوشی ریلمی ایکس ۵۰ ۵G

گوشی هوشمند جدید ریلمی مجهز به تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵ جی (۷ نانومتر) بوده که به تازگی معرفی شده و قدرت بسیار زیادی دارد. همچنین شاهد قرارگیری یک پردازنده گرافیکی Adreno 620 هستیم که در کنار پردازنده قدرتمند و جدید کوالکام می‌تواند در اجرای جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی نقش بسیار ویژه‌ای داشته باشد.

کاربران بدون داشتن کوچک‌ترین نگرانی از نظر اجرای بازی‌های جدید یا عدم نمایش جزئیات گرافیکی، می‌توانند گوشی ریلمی ایکس ۵۰ را خریداری کنند.

شرکت اوپو سعی کرد تنوع خوبی را در این مدل ۵G قرار دهد و شاهد تولید آن در سه مدل مختلف هستیم که عبارتند از:

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

گوشی ریلمی X50 5G دارای حافظه UFS 2.1 است، اما نمی‌توان عدم پشتیبانی دستگاه از کارت حافظه جانبی را نادیده گرفت. شما باید این موضوع را جدی بگیرید تا پس از خرید، هیچ ناراحتی از نظر کمبود فضای ذخیره‌سازی نداشته باشید. البته می‌توانید در صورت تکمیل شدن فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت، کلیه اطلاعات خود را به یک درایو جانبی همانند هاردهای اکسترنال انتقال دهید تا بدین ترتیب بتوانید اطمینان کافی را نسبت به در اختیار داشتن آن‌ها، کسب کنید.

عملکرد دوربین گوشی Realme X50 5G

گوشی ریلمی ایکس 50 - 2

گوشی جدید و قدرتمند ریلمی ایکس ۵۰ ۵G مجهز به دوربین چهارگانه بوده که در یک ماژول عمودی و در سمت چپ بخش عقب قرار گرفته‌اند. اینطور که پیداست، دوربین چهارگانه گوشی هوشمند ریلمی شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/3.0 و زوم اپتیکال، سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.3 اولترا واید و سنسور ماکرو اختصاصی ۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

دوربین گوشی هوشمند ریلمی ایکس ۵۰ ۵G را می‌توان به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های گوشی موبایل دانست و بدون تردید با معرفی آن در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی، نویددهنده رقابت بسیار جذابی در سال جدید است.

گوشی هوشمند جدید ریلمی دارای یک تفاوت مهم با سایر گوشی های هوشمند است و آن را می‌توان سنسور سلفی دوگانه دانست که شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم f/2.0 و سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌شود. علاقه‌مندان به دوربین سلفی می‌توانند تجربه بسیار خوبی را در زمینه تصویربرداری با ریلمی ایکس ۵۰ ۵G کسب کنند.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی ریلمی ایکس 50 - 3

گوشی هوشمند ریلمی X50 5G قدرت خود را از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات هستیم که به راحتی می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه، چیزی در حدود ۷۰ درصد باتری را شارژ کند.

امنیت یک گوشی هوشمند به مولفه‌های زیادی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان حسگر اثر انگشت دانست و شاهد قرارگیری آن در بخش کناری گوشی هستیم؛ قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در بخش کناری دستگاه را می‌توان یکی از راحت‌ترین بخش‌هایی دانست که کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

سایر ویژگی‌های گوشی ریلمی ایکس ۵۰ ۵G :

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • Dolby Atmos
  • اسپیکر قدرتمند
  • NFC
  • GPS
  • نسخه ۵٫۰ بلوتوث
  • وای فای

گوشی هوشمند جدید ریلمی در دو رنگ Glacier و Polar طراحی و تولید شده است و با قیمت ۵۴۹ دلار در دسترس قرار دارد. گوشی Realme X50 5G را می‌توان یکی از بهترین گوشی های حال حاضر دانست که با امکانات بسیار قابل قبول و قیمت مناسب در دسترس قرار دارد.منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود