آدم های موفق چه عادت هایی دارند؟

0 3,900

موفقیت تصادفی حاصل نمی شود بلکه نیاز به آموختن و دانستن دارد. یکی از روش هایی که می توانیم موفق شدن را از آن بیاموزیم، نگاه کردن به آدم های موفق است. با دقت در احوالات افراد موفق در می یابیم که همه آن ها صفات مشترکی دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از عادت های آدم های موفق آشنا سازیم.

مقدمه

یکی از عوامل مهم در افزایش تفکر خلاق، بهره وری، تعادل در زندگی و همچنین سلامت روانی، ترک عادت های بد است.

اگرچه با ترک عادت های بد، قدمی مثبت در مسیر دستیابی به موفقیت برداشته اید، اما این کافی نیست و لازم است عادت های خوب را با عادت های بد جایگزین کنید. در واقع باید ببینید آدم های موفق در زندگی خود چه عاداتی دارند تا شما نیز آن ها را در زندگی خود پیاده کنید. این کار به شدت حیاتی است، زیرا عادت های خوب به شما کمک می کنند تا استعدادهای نهفته تان شکوفا شده و در نتیجه در مسیر موفقیت به پیش روید. اما پیش از هر چیزی باید معنای موفقیت را برای خود روشن سازید.

برای برخی افراد موفقیت یعنی درآمد بیشتر، پیشرفت در کار و یا افزایش نفوذ و تأثیرگذاری بر دیگران. برخی دیگر موفقیت را در یادگیری و کسب مهارت های فردی و شغلی می دانند. پس از اینکه معنای موفقیت را برای خودتان روشن کردید، وقت این است که عاداتی که افراد موفق در زندگی خود دارند را در زندگی خود تمرین نموده و سعی کنید مثل آن ها رفتار کنید. در ادامه چند مورد از عادت های آدم های موفق را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

زیاد مطالعه می کنند

یکی از رایج ترین عادت های افراد موفق این است که وقت زیادی را به کتابخوانی و مطالعه اختصاص می دهند. آیا تا کنون رهبری را دیده اید که اهل مطالعه نباشد؟ مطالعه فراوان از شاخص های انسان های موفق است و نمی توانید آدم موفقی را بیابید که اهل مطالعه نباشد.

بنابراین اگر می خواهید در زندگی به فردی موفق تبدیل شوید، بهتر است تا می توانید خود را به کتاب خوانی عادت دهید.

ورزش می کنند

بیل گیت، مؤسس شرکت مایکروسافت، یکی از ثروتمندترین انسان های روی کره زمین است. اما بیل گیتس در زندگی روزمره اش چه کاری انجام می دهد که افراد دیگر نمی کنند؟

مشهور است که بیل گیتس وقتی از خواب بیدار می شود، بر روی تردمیل ورزش می کند و در عین حال فیلم های آموزشی مورد علاقه اش را تماشا می کند.

هر فرد موفقی می داند که عقل سالم در بدن سالم است. موفقیت در زندگی به سلامت جسم و روان وابسته است. بنابراین سعی کنید در هر سن و سالی که هستید، خود را به ورزش کردن عادت دهید. چرا که ورزش رابطه ای تنگاتنگ با سلامت جسم و روانتان دارد و کسی که به مشکلات جسمی و روانی مبتلا شود، مقدار زیادی از انرژی اش، صرف مبارزه با بیماری شده و از دستیابی به موفقیت محروم خواهد شد.

نمی ترسند

ترس، یکی از تهدیدهای جدی در مسیر دستیابی به موفقیت است. آیا می دانید وارن بافت قبلاً از صحبت کردن در جمع های عمومی می ترسید به حدی که بیمار شد و حتی در مصاحبه ای درباره آن صحبت کرد؟ او وقتی دبیرستانی بود و یا حتی در دوره دانشجویی، وقتی می خواست در جمع کلاس صحبت کند، به شدت مضطرب می شد. او حاضر نبود تحت هیچ شرایطی این کار را انجام دهد.

اما چه شد که وارن توانست بر ترسش غلبه نماید؟ در واقع او در مرحله اول تصمیم گرفت بر این مشکل غلبه کند و سپس با برداشتن گام هایی کوچک تلاش نمود تا این عادت بد را از خود دور کند و بر ترسش غلبه نماید.

هرگز تسلیم نمی شوند

همه آدم های موفق می دانند که روزهای سخت پایدار نخواهند بود. وقتی نام آدم های موفق مانند جک ما، مؤسس علی بابا و ایلان ماسک را می شنوید، شاید باورتان نشود که چه روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند.

ماسک نه تنها در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفت، بلکه، از پی پال نیز اخراج شد. اما هرگز ناامید نشد. تسلا، کمپانی متعلق به ماسک، اخیراً با ارزشترین شرکت آمریکایی لقب گرفته و سرمایه ای معادل ۲٫۱ میلیارد دلار، دارد.

هاروارد بیش از ۱۰ مرتبه ایده ی جک ما را رد کرد. همچنین وقتی تقاضای کار در KFC را داد، تقاضایش رد شد. با این حال او اکنون به یکی از ثروتمندترین شخصیت های چین و دنیا، تبدیل شده است.

بنابراین برای دستیابی به موفقیت هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید نا امید و تسلیم شوید و مطمئن باشید کسی که از تلاش باز نمی ایستد، بالاخره موفقیت را لمس خواهد کرد.

یادداشت برداری می کنند

احتمالاً بتوانید تصور کنید که سر بیل گیتس تا چه اندازه شلوغ است. اما با این وجود او سعی می کند همیشه هر ایده ای که به ذهنش می رسد با در جایی می شنود و می بیند را در جایی یادداشت کند. یکی دیگر از افراد موفقی که به این کار عادت دارد، ریچارد براندون. ریچارد به شدت به یادداشت برداری عادت دارد.

ریچارد معتقد است، قطعاً یکی از عادت های خوب آدم های موفق، همین یادداشت برداری است. چرا که با این کار هم دقت فرد بالا می رود و هم مفید ترین وقایع و ایده های پیرامون خود را در جایی ثبت می کند.

برای هر لحظه زندگی برنامه ریزی می کنند

بیل گیتس یکی از افراد موفقی است که در مدیریت زمان می تواند برای همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند، الگو باشد. برخی گزارش داده اند که بیل گیست به ازای هر ۵ دقیقه برنامه ای مشخص دارد.

ایلان ماسک، مؤسس تسلا و اپیس ایکس نیز به همین شیوه عمل می کند. در واقع افراد موفق برای هر دقیقه به دقت برنامه ریزی می کنند. ماسک به هیچ عنوان کارهایش را به تعویق نمی اندازد.

همه چیز را در این جهان می توان خرید، به غیر از زمان! برای همین است که افراد موفق حتی روی یک دقیقه هم حساب می کشند و اجازه نمی دهند یک دقیقه از عمرشان به بطالت بگذرد.

شما چطور؟ آیا برای فردا و یا حتی یک هفته بعد خود برنامه ریزی کرده اید؟ آیا می دانید در آینده ای نزدیک و دور قرار است چه کاری انجام دهید؟ متأسفانه بیشتر ما نه تنها ثانیه ها و دقیقه ها، بلکه روزها و ماه ها و سال ها را به راحتی از دست می دهیم.

بیل گیتس و هر انسان موفقی بیشترین استفاده را از وقت خود می برد و شاید یکی از مهم ترین و اصلی ترین عاداتی که می تواند نقشی تعیین کننده در موفقیت داشته باشد، همین عامل باشد.

دست دهنده دارند

بخشش مادیات و به اشتراک گذاری ایده ها، یکی از عادات همه افراد موفق است. آن ها اعتقاد دارند بخشش و عطا کردن، نه تنها از موفقیتشان نمی کاهد، بلکه زندگی را برای آن ها معنا می بخشد.

تقریباً همه آدم های پولدار دنیا، خیریه دارند و سعی می کنند از افراد ضعیف و نیازمند، دستگیری کنند.

برای بخشنده بودن، لازم نیست ثروتمند باشید، تنها کافی است که از هر چه دارید، اندکی انفاق کنید. حتی اگر پول ندارید و امکان کمک مالی برای شما وجود ندارد، می توانید مهارت ها و دانسته های خود را در اختیار دیگران قرار دهید. مطمئن باشید با این کار نه تنها چیزی از علمتان کم نشده و رقیب تراشی نمی کنید، بلکه بر ارزش و دانشتان نیز افزوده خواهد شد.

منبع: سایت لایف هک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود