چرا کودکان زبان را خیلی سریع ‌تر یاد می‌ گیرند؟

0 4,239

سن طلایی برای زبان‌آموزی چند سالگی است؟ آیا می‌توان این سن طلایی را مشخص کرد؟ علاوه بر سن و سال عوامل دیگری در یادگیری الفبای زبان جدید تاثیرگذار هستند؟

طبق مطالعات و بررسی‌ های انجام شده کودکان به نسبت افراد بزرگسال با سرعت بیشتری می توانند یک زبان جدید را فرا گرفته و به آن مسلط شوند.

آمارها نشان می دهند که کودکان به سرعت می ‌توانند زبان تازه ‌ای را به عنوان زبان دوم یا سوم یاد گرفته و از آن استفاده کنند و همین موضوع سبب شده تا زبان شناسان و دانشمندان به این فکر فرو روند که چرا کودکان با این سرعت می توانند به یک زبان جدید مسلط شده و آن را فرا گیرند.

در این رابطه بررسی ها و مطالعات مختلفی در طول تاریخ انجام شده است و نتیجه نهایی این بررسی ها علاوه بر آن که ثابت کرده که کودکان با سرعت بیشتری می توانند یک زبان را یاد گیرند، به این موضوع اشاره می کند که یادگیری یک زبان جدید تاثیرات فوق العاده ای بر خلاقیت و هوش کودکان می گذارد.

در این مطلب قصد داریم تا به این موضوعات نگاهی انداخته و بررسی کنیم که چرا یادگیری زبان برای کودکان آسان بوده و مزایای فوق العاده نیز برایشان به ارمغان خواهد آورد، پس با ما همراه باشید.

یادگیری زبان برای کودکان موجب باهوش تر شدن کودک می‌ شود!

بر اساس مطالعات انجام شده، دانشمندان بر این باورند که ذهن کودکان قابلیت خاصی برای یادگیری زبان جدیدی علاوه بر زبان مادری دارد زیرا مغز کودکان مستعد تر، پذیرا تر و چابک تر است.

از سوی دیگر بررسی های صورت گرفته این موضوع را ثابت می‌ کند که کودکان با یادگیری یک زبان جدید به غیر از زبان مادری باهوش تر می شوند، زیرا مغز آن ها رشد کرده و وارد فاز تازه ‌ای می‌ شود.

بسیاری از خانواده‌ ها برای آن که کودکشان هوش بیشتری پیدا کند دست به کارهای گوناگونی می زنند، اما یکی از بهترین روش ها برای افزایش هوش کودکان این است که آن ها را به کلاس زبان برده و تشویق شان کنید تا یک زبان جدید را یاد گیرند.

مطمئنا اگر یک کودک در سنین ابتدایی به یک زبان جدید به غیر از زبان مادری مسلط شود، در بزرگسالی می تواند زبان دوم را نیز همانند یک فرد نیتیو صحبت کرده و به بهترین شکل ممکن در این زبان به تسلط کافی رسد.

خلاقیت کودک در هنگام یادگیری زبان دو چندان می ‌شود!

اگر به دنبال آن هستید تا خلاقیت کودک خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید، روش های گوناگونی برای این کار وجود دارد.

دانشمندان بیان کرده اند که یادگیری هر مهارت تازه ‌ای می ‌تواند خلاقیت کودکان را یک گام افزایش دهد و کاری کند تا آن ها در سنین جوانی و نوجوانی به نسبت هم سن و سالان خود خلاقیت بیشتری داشته و رشد فوق ‌العاده ‌ای کنند.

 خانواده‌ ها می توانند برای رشد خلاقیت کودکشان او را تشویق کنند تا مهارت های مختلفی همچون نواختن یک ساز، نقاشی، مجسمه ‌سازی، سفالگری و… را فرا گیرند، اما در بین این مهارت ‌ها یادگیری یک زبان می ‌تواند بیشترین تاثیر را بر خلاقیت کودکان داشته و آن را افزایش دهد.

علت این اتفاق آن است که کودکان در هنگام زبان آموزی از مغز خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و همین موضوع باعث رشد و پرورش مغز آن ها خواهد شد.

از سوی دیگر موضوعی که سبب می‌ شود تا یادگیری یک زبان جدید خلاقیت کودک را افزایش دهد این است که زمانی که کودک قصد یادگیری زبان تازه ای را دارد، برخلاف سایر مهارت ها هیچکس از او انتظار کامل بودن ندارد و همین مسئله باعث می ‌شود تا کودک بتواند با اضطراب کمتری به این کار مشغول شده و کارهای خلاقانه مختلفی انجام دهد، همین موضوع می ‌تواند به خلاقیت کودک کمک کرده و آن را دو چندان کند.

بهترین روش یادگیری زبان به کودکان

زبان شناسان روش‌ های مختلفی را برای یاد دادن یک زبان جدید به کودکان معرفی می کنند. موضوع حائز اهمیت آن است که با توجه به سن کودک، روش های یادگیری زبان تغییر می کند، به همین دلیل پیشنهاد می‌ شود تا در ابتدا به سن کودک خود توجه کرده و سپس روش آموزشی مناسبی را برای او انتخاب کنید.

به عنوان مثال کودکانی که در سنین بسیار پایین و در ابتدای فرایند یادگیری زبان مادری هستند، می توانند در محیطی دو زبانه به یک زبان جدید مسلط شوند.

به عنوان مثال شما می توانید در خانه هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی با کودک خود صحبت کنید و کودک می ‌تواند به صورت موازی به هر دو این زبان ها مسلط شود.

اگر کودک شما از مرحله یادگیری زبان مادری عبور کرد، می توانید با استفاده از پکیج های آموزشی مختلف در منزل، کودک خود را با یک زبان جدید آشنا کنید.

اساتید زبان پکیج های آموزشی مختلفی را برای کودکان تولید کرده اند تا آن ها را با زبان های جدید از طریق انجام بازی های مختلف آشنا کنند.

زمانی که کودک شما به سنی رسید که می ‌توانست در کلاس های مختلف شرکت کند، می توانید او را در یک کلاس زبان ثبت نام کرده و در یک محیط آکادمیک و آموزشی شاهد رشد مهارت‌ های زبانی کودک خود باشید.

مرکز زبان گات به عنوان یکی از برترین موسسات آموزش زبان کشور همواره تلاش کرده تا فضای آموزشی خاصی را برای کودکان ایجاد کند تا آن ها بتوانند به راحتی به یک زبان جدید مسلط شوند.

حرف آخر

کودکان با توجه به ویژگی هایی که دارند بهترین و مستعد ترین افراد برای یادگیری یک زبان جدید به شمار می‌ روند.

 اگر کودکی دارید که مایلید آن را باهوش تر و خلاق تر از هم سن و سالان اش کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا به او یک زبان جدید را آموزش دهید، زیرا آموزش یک زبان تازه می تواند کودک شما را هم از نظر ذهنی و هم از نظر اجتماعی از سایر کودکان متمایز کرده و او را برتر از دیگران کند.

شما می توانید کودک خود را در مرکز زبان گات ثبت نام کرده و به او کمک کنید تا در دوره های آموزش زبان شرکت کند. با این کار می توانید آینده درخشانی را برای کودک خود رقم بزنید.

منبع: http://amoozeshgah-zaban.com/

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود