میوه و دمنوش های موثر در سلامت ریه

0 123

میوه و دمنوش های موثر در سلامت ریه

مصرف آب سیب برای درمان اختلالات تنفسی مانند گرفتگی قفسه سینه، گلودرد، آسم، آنفولانزا، سرماخوردگی، تنگی نفس و برونشیت مفید است و سیب بهترین خوراکی مفید برای ریه است. با مطالعه این مطلب با چند خوراکی مفید برای ریه آشنا می شوید که به شما در سلامت و پاکسازی ریه های تان کمک می کنند.

میوه و دمنوش های موثر در سلامت ریه
میوه و دمنوش های موثر در سلامت ریه

انار‌ به لطف ویتامین‌های ث، آ و آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ها مخصوصا سرطان ریه را کم کند.
 

مقدمه

ریه‌های شما سخت کار می‌کنند تا اکسیژن را به درون بدن بکشند، آن را فیلتر کنند، و در جریان خون آزاد کنند تا در سرتاسر بدن‌تان پخش شوند. ریه‌ها در هر دقیقه بدون استراحت ۲۰ بار باز و بسته (منبسط و منقبض) می‌شوند، و لذا حفظ سلامتی ریه‌ها در بهترین حالت ممکن یکی از اهداف دارای اولویت ما باید باشد. در ادامه این نوشتار با چند خوراکی مفید برای ریه آشنا می شویم که به شما در سلامت و پاکسازی ریه های تان کمک می کنند.
 

میوه و دمنوش برای درمان مشکلات ریه

۱. گوجه سبز
گوجه سبز یک از میوه های بهاری بسیار خوشمزه است که برای سلامتی هم بسیار مفید است. کسانی که بیش‌تر گوجه سبز مصرف می‌کنند از مشکلات ریوی مانند آسم، سرطان ریه، سرماخوردگی، سرفه، و مشکلات مزمن ریه در امان می‌مانند.
 
۲. طالبی
طالبی می‌تواند به خاطر محتوای کاروتنوئیدش مانع ابتلای شما به سرطان ها مخصوصا سرطان ریه شود. کاروتنوئید رنگدانه‌ی طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات است. محتوای زیاد کاروتنوئید درون این میوه می‌تواند از ابتلای شما به سرطان‌هایی مانند سرطان ریه جلوگیری کند.
 
۳. پاپایا
افراد سیگاری یا افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند ممکن است دچار عفونت ریوی شوند. این میوه  ویتامین A دارد که می‌تواند به جلوگیری و کاهش این التهاب کمک‌کند. اگر به سرفه دچارید، می‌توانید یک لیوان آب پاپایا بنوشید.
 
۴. سیب
مصرف آب سیب برای درمان اختلالات تنفسی مانند گرفتگی قفسه سینه، گلودرد، آسم، آنفولانزا، سرماخوردگی، تنگی نفس و برونشیت مفید است و سیب بهترین خوراکی مفید برای ریه است.
 
۵. انار
انار‌ به لطف ویتامین‌های ث، آ و آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ها مخصوصا سرطان ریه را کم کند. انار می‌تواند به آسانی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند؛ بنابراین سلول‌های‌تان آسیب نخواهند دید. سرطان پستان، سرطان پروستات، و سرطان ریه، از جمله سرطان‌هایی هستند که انار می‌تواند به مبارزه با آنها کمک کند.
 
۶. توت
خوردن توت می‌تواند از خیلی از بیماری‌هایی که بر کبد، کلیه و ریه تاثیر می‌گذارند جلوگیری‌‌کند. متخصصان برای سم‌زدایی بدن، نوشیدن روزانه یک لیوان آب توت تازه را توصیه‌می‌کنند. روش‌های زیادی برای گنجاندن این میوه توتی در رژیم غذایی وجوددارد. توت و برگ‌های آن خواص مفید زیادی دارند که می‌توانید برای سلامتی کلی بدن، از آنها استفاده‌کنید.
 
۷. میوه اژدها
گفته‌می شود این میوه قدرت جلوگیری از سیتوکروم P۴۵۰، پروتئینی که معمولا در کبد یافت‌می شود و می‌تواند به عملکرد ریه‌ها و کلیه کمک‌کند، را دارد. این میوه خوراکی مفید برای ریه است.
 
۸. آب هویج
یکی از خواص آب هویج، درمان سرطان ریه است. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که یک بار در هفته آب هویج می‌نوشند، ۳۳ درصد کمتر از افرادی که آب هویج مصرف نمی‌کنند، در معرض سرطان ریه قرار می‌گیرند.
 
۹. دمنوش مریم گلی
این گیاه دارویی مانع رشد سرطان و متاستاز در ریه‌ها و هر جای دیگری از بدن می‌شود. از این رو، کسانی که ریه‌های‌شان در معرض خطر قرار دارد (سیگاری‌ها و کسانی که با مواد سمی خطرناک سر و کار دارند) از مریم گلی بیشترین بهره را خواهند برد. بسیاری از روغن‌های معطر موجود در مریم گلی سینوس‌های شما را باز می کنند و انسداد ریه را برطرف می‌کنند. آن‌ّها سرفه، سرماخوردگی و گلو درد را درمان می‌کنند.
 
۱۰. دمنوش گل ماهور
برگ‌ها و گل‌های ماهور توسط گیاه شناسان برای پاکسازی ریه و درمان انواع بیماری‌های تنفسی از جمله آسم، سرفه، برونشیت، و بیماری ریوی استفاده می‌شود. مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن نایژه‌ها را سم‌زدایی می‌کند و تسکین می‌دهد و خلط آور طبیعی کارآمدی به حساب می‌آید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود