شرایط جدید پرداخت یارانه نقدی مشخص شد | سال آینده یارانه نقدی چند برابر می شود

یارانه نقدی
0 3,818

در بودجه سال ۱۴۰۲ یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

یارانه نقدی | بیش از 20 میلیون نفر اردیبهشت ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد

تصمیم دولت برای 2 برابر کردن یارانه نقدی این افراد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید نان در خبازی ها و بالا رفتن قیمت تمام شده آن و از آنجایی که دولت تصمیم ندارد قیمت نان را به هیچ وجه افزایش دهد مقرر شد میزان یارانه دولتی تخصیص یافته به نانوایان به دو برابر افزایش یافته و پرداخت شود.

سیف اله اسداللهی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، با بیان این مطلب در حاشیه جلسه کارگروه آرد و نان کشور که شامگاه شب گذشته بصورت ویدیو کنفرانس با حضور مقامات کشوری، فرمانداران و بخشداران استان البرز و اعضای کارگروه‌های آرد و نان استانهای سراسر کشور برگزار شد، گفت: در این راستا هر واحد نانوایی به میزان ۳۰ درصد تعداد نان فروش رفته از دولت تشویقی دریافت می‌کند و این مبالغ با هدف کمک به نانوایان برای پوشش هزینه‌های پخت نان و حمایت از معیشت مردم شریف ایران با ثابت نگه داشتن قیمت نان، پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: گشت‌های نظارت باید کنترل بیشتری بر روند توزیع آرد و پخت نان داشته باشند و برخورد قاطع با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته وی در این نشست که به منظور بحث و بررسی پیرامون آخرین برنامه‌های دولت در خصوص طرح هوشمندسازی یارانه آرد برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از همکاری و هماهنگی استانها در راستای اجرای شایسته طرح هوشمندسازی یارانه آرد تقدیر کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین خاطر نشان کرد: در این نشست مسؤولین استانی به بیان مشکلات موجود در استان‌ها پرداختند و ابهامات موجود یک به یک توسط مقامات کشوری و طراحان طرح پاسخ داده شد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نانوایانی که به اندازه کافی پخت نمی‌کنند و یا سهمیه آرد خود را بدرستی مصرف نمی کنند مشمول اصلاح و کسر سهمیه شده و این سهمیه به سایر نانوایان فعال تعلق خواهد گرفت چراکه امروزه با اجرای طرح هوشمند سازی، رفتار نانوایان و نحوه مصرف سهمیه آرد و‌ میزان فروش نان بصورت کاملا شفاف و دقیق قابل رصد و پیگیری است./ فارس

رقم جدید یارانه بهمن ماه اعلام شد

سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، به عنوان نخستین گام از مرحله دوم طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را از شب گذشته به دو برابر افزایش داد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه طی ماه جاری به تدریج شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها نیز به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: در این مرحله محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده، می تواند به مردم بفروشد و به علاوه درصدی بیشتر، می تواند برای دوره بعد آرد یارانه ای دریافت کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

عضو هیات دولت سیزدهم این را هم گفت که میزان یارانه نان از ۷۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش یافته است .

واریز یارانه کالابرگ الکترونیک اسفند ماه

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: اعتبار مردم هرمزگان در شبکه ملی اعتبار برای اسفند ماه، امروز شارژ می‌شود.

حمید فرداد افزود: برای افرادی که از این سامانه استفاده کرده اند پیامکی حاوی اطلاعات هزینه کرد اعتبار و میزان واریز یارانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: افراد در صورتی که سوالی دارند می توانند با شماره ۹۶۸۶۱۴۰۰-۰۲۱ مرکز تماس شبکه ملی اعتبار تماس برقرار کنند.

وی اشاره کرد: طرح کالابرگ الکترونیک به صورت آزمایشی از هرمزگان آغاز شده و از اواسط ماه بهمن در سه استان گیلان، قزوین و مرکزی هم اجرایی شده است.

به گفته فرداد، این طرح در هرمزگان سه هدف عمده داشت که با موفقیت هر سه هدف محقق شده است که این اهداف شامل آزمایش های فنی و پاسخگویی سامانه بدون مغایرت در فرآیندهای خرید، فراگیری تا دورترین نقاط هرمزگان و نصب سامانه توسط فروشگاه های خرد، متوسط و بزرگ و زنجیره ای و همچنین سهولت خرید توسط مردم و رضایت از فرآیند خرید می‌شود./ایرنا

مرحله اول یارانه نقدی بهمن واریز شد

براساس اطلاعات موجود و جزئیات لایحه بودجه سال 1402، نرخ ارز در لایحه 23 هزار تومان در نظر گرفته شده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

با این حال طبق گفته‌های سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که در خصوص انتفاع مالی دولت از افزایش نرخ ارز سخن می‌گفت، ارز دولت براساس نرخ نیما به ریال تبدیل می‌شود که همان 28 هزار و 500 تومان باقی مانده و تغییری نداشته است.

با توجه به این موضوع کلیه درآمدهای ارزی دولت که حاصل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است براساس نرخ نیما به ریال تبدیل خواهد شد. براساس لایحه بودجه دولت 603 هزار میلیارد تومان منابع برای درآمدهای نفتی در نظر گرفته است.

پیش فرض‌های قانون بودجه براساس فروش روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت با قیمت متوسط 85 دلار قرار گرفته است. براساس نرخ تسعیر 23 هزار تومانی درآمدهای نفتی حدود هزار هزار میلیارد تومان خواهد بود که با کسر سهم 40 درصدی صندوق توسعه ملی و 14.5 درصد سهم وزارت نفت، این رقم به همان عدد تعیین شده در لایحه بودجه می‌رسد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود