رتبه بندی معلمان از اسفند ماه اجرایی می شود | چگونگی محاسبه افزایش حقوق معلمان مشخص شد

0 3,930

اکسل محاسبه مبلغ فوق العاده رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و مبلغ علی الحساب واریزی را در ادامه ببینید.

رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح  رتبه‌ بنـدی معلمـان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بنـدی معلمـان  یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبـه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به برسی رتبه بندی معلمان می پردازیم.

اکسل محاسبه مبلغ فوق العاده رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و مبلغ علی الحساب واریزی را در ادامه ببینید.

بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است. رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

جدول افزایش حقوق رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱. فایل اکسل محاسبه مبلغ افزایش ناشی از اجرای فوق العاده رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و همچنین مبلغ علی الحساب وعده داده شده تا زمان اجرای کامل رتبه‌بندی، منتشر شد. یوسف نوری در توئیتی تصریح کرد: یکی از دلایل تأخیر در اجرای قانون رتبه بندی معلمان این بود که تعداد زیادی از همکارانم شامل این قانون نمی‌شدند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: سامانه رتبه‌بندی معلمان در حال حاضر به صورت آزمایشی زیر بار رفته و از بعداز ظهر چهارشنبه ۲۶ مرداد برای فرهنگیان آماده بارگذاری است. تا اجرای فرایند تعیین رتبه، قرار شد سازمان برنامه‌ و بودجه بخشی از اعتبار طرح را علی‌الحساب در اختیار فرهنگیان قرار دهد.

۱- مبلغ علی‌الحساب محاسبه شده بابت ۱۱ ماه (مهر ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱) و به میزان ۵۰ درصد

۲- مبلغ ماهیانه افزایش ناشی از برقراری فوق‌العاده رتبه‌بندی در صورت قرارگیری فرد در هر یک از رتبه‌ها (آموزشیار معلم/ مربی معلم/ استادیار معلم/ دانشیار معلم/ استاد معلم)

راهنمای استفاده از اکسل محاسبه رتبه بندی معلمان

بعد از دانلود فایل در کامپیوتر و باز کردن، بر روی نوار زردرنگ بالای فایل (گزینه enable editing) کلیک کنید. اکنون صرفاً جدول آبی رنگ (امتیازات حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل) را بر مبنای آخرین حکم کارگزینی در سال ۱۴۰۱ تکمیل کنید.

مبلغ ماهیانه محاسبه شده در هر رتبه دقیق است ولی ممکن است با توجه به تغییرات حکمی و کارکرد هر فرد، مبلغ علی‌الحساب متفاوت باشد.

مابه‌التفاوت مبالغ علی‌الحساب پرداختی پس از تأمین اعتبار، صدور احکام و مشخص شدن رتبه هر فرد و پس از کسر کسور قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

سامانه بارگذاری مدارک امتیازآور رتبه بندی

جهت سرعت بخشیدن به امور و اجرای عادلانه طرح رتبـه بنـدی، این کار از طریق سامانه رتبـه بنـدی معلمان به آدرس اینترنتی rtb.medu.ir انجام می گیرد. فرهنگیان می بایست در زمان های تعیین شده از سوی آموزش و پرورش، براساس کدملی خود، به این سامانه مراجعه نموده و به تکمیل فرم های لازم و بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان که در سایت مشخص شده است، بپردازند.

نحوه ورود به سامانه

با نوشتن آدرس rtb.medu.ir وارد صفحه اصلی سایت خواهید شد.

سپس با وارد نمودن کدملی به عنوان نام کاربری و کلمه عبور و فشردن دکمه ورود، به صفحات بارگذاری مدارک هدایت می شوید.

راهنمای استفاده از اکسل محاسبه رتبه بندی معلمان

محاسبات جدید میزان مبالغ دریافتی برای مشمولان طرح رتبه بندی و کسری مبالغ واریز شده یا پرداختی های علی الحساب به صورت دستی نیازمند دقت زیادی است. برای محاسبه افزایش مبلغ نهایی وعده داده شده حقوق معلمان با اجرای طرح رتبه بندی ۱۴۰۱، فایل اکسلی منتشر شده است که تنها با درج اطلاعات امتیاز حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار می دهد. در ادامه راهنمای استفاده از این فایل به همراه اطلاعات کافی در خصوص جداول موجود در آن بیان شده است.

راهنمای استفاده از اکسل

با دریافت فایل اکسل، آن را باز نموده و در نوار زرد رنگ بالای صفحه نمایش روی گزینه “enable editing” کلیک کنید.

در جدول آبی رنگ اطلاعات خواسته شده شامل امتیاز حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل را از آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۱ درج نمایید.

در جداول موجود در فایل با انجام محاسبات می توانید میزان مبلغ محاسبه شده برای هریک از رتبه های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم را مشاهده کنید.

توضیحات و دانلود فایل اکسل

فایل اکسلی که به طور دقیق میزان حقوق دریافتی مشمولان طرح رتبه بندی فرهنگیان را محاسبه می کند، شامل چندین جدول با اطلاعاتی مفید برای افراد است.

جدول درج امتیازات

تنها بخشی که در فایل اکسل رتبه بتدی امکان ویرایش در آن وجود دارد، محل درج امتیازاتی است که در حکم کارگزینی کاربر موجود است. کاربران می توانند با درج امتیازات کسب شده در هر سه بخش حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل بدون نیاز به انجام محاسبات، اطلاعات مربوط به افزایش حقوق خود در طرح رتبه بندی را مشاهده نمایند. امتیازاتی که قابل درج در فایل هستند، می بایست در بازه های زیر باشند.

حق شغل: عددی بین ۰ تا ۱۱۵۵۰

حق شاغل: بدون محدودیت

فوق العاده شغل: عددی بین ۱۰۵۰ تا ۳۰۰۰

جدول میزان حقوق و فوق العاده های دریافت سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

با وارد کردن اطلاعات امتیازات، میزان حقوق دریافت شده توسط فرد مشمول در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به صورت مجزا بر حسب ریال قابل مشاهده است. در این جدول به صورت حدودی امکان مقایسه مبالغ دریافتی نیز وجود دارد.

جدول میزان مبلغ علی الحساب رتبه بندی

مبلغی که در این قسمت درج شده است، میزان پرداختی علی الحساب محاسبه شده بابت مهر ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ به میزان ۵۰ درصد می باشد.

جدول مبلغ افزایش ماهیانه حقوق

در این جدول مبلغ افزایش ماهیانه بعد از اجرای قانون رتبه بندی را برای هر فرد در تمام ۵ دسته بندی های تعیین شده نشان داده می شود. میزان حقوق دریافتی بر اساس رتبه فعلی مشمولان واریز می شود.

سوالات متداول

۱- رتبه بندی معلمان براساس چه معیاری صورت می گیرد؟

معلمان براساس مدارکی که در سامانه رتبه بندی معلمان بارگذاری می کنند، امتیازبندی شده و براساس آن امتیازات، تعیین رتبه می شوند.

۲- معلمان براساس چه آیتم هایی رتبه بندی می شوند؟

براساس شایستگی های عمومی، شایستگی های تخصصی، حرفه ای و تجربه رتبه بندی خواهند شد، که هر کدام شامل موارد بسیاری است که در مقاله حاضر به آن ها اشاره شد

۳- آدرس سامانه بارگذاری مدارک جهت رتبه بندی معلمان چیست؟

نشانی اینترنتی این سامانه rtb.medu.ir می باشد.

وزارت آموزش و پرورش معلمان رتبه بندی معلمان فرهنگیان

منبع: حادثه24

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود