خبر داغ دولت درباره واریز یارانه جدید برای این افراد | یارانه جدید 5 میلیون تومانی از این ماه در جیب این افراد

0 3,788

نمایندگان مردم در مجلس خانواده هایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد را مشمول تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی به ازای هر فرزند کردند.

دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، بند الحاقی یک تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1402 را جهت بررسی و اصلاح به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع داد.

براساس بند الحاقی 1 ارجاع شده به کمیسیون تلفیق؛ درآمد حاصل از کلیه جرائم وصولی مرتبط با موضوع ماده(99) قانون شهرداریها مصوب  11/  4/ 1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی تا سقف ده هزارمیلیارد(10.000.000.000.000)ریال به حساب درآمد عمومی ردیف 140119 جدول شماره (5) این قانون واریز می شود.

همچنین نمایندگان با بند الحاقی 2 تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1402 موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 2 تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1402 ؛ در راستای تحقق ماده(۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب (31/۴/1394) علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند، به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد(15%) افزایش در تخفیف مالیاتی می شوند./

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید. در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و کالاهای مشمول این طرح اعلام شد.

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: در بهمن ماه تغییر یارانه نقدی وجود دارد. یارانه نقدی بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید. در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

 حمید فرداد مجری طرح کالابرگ الکترونیک با بیان اینکه فرایند خرید کالابرگ الکترونیک برای بسیاری هنوز شفاف نیست، گفت: طی طرح ارائه کالابرگ الکترونیک، تصمیم گرفته شده تا کرامت مردم حفظ شود و فرد خودش تصمیم بگیرد تا یخچالش را چگونه بچیند. فرایند خرید به این شکل است که فرد اگر خواست روغنی از تمام نام‌های تجاری خریداری کند در جدول مبنا قیمت آن ۶۸ هزار تومان تعیین شد. در این طرح فرد به ازای خرید روغن ۱۴ هزار تومان را خودش پرداخت می‌کند و ۴۸ هزار تومان دیگرش را اعتباری می‌پردازد.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک خاطرنشان کرد: اما اگر این فرد روغن زیتون یا انواع دیگر را خریداری کند، دولت سهم خودش یعنی ۴۸ هزار تومان را می‌پردازد و فرد باید مابه‌التفاوت بیشتری را پرداخت کند. در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد در کالابرگ الکترونیک شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

وی با اشاره به چگونگی خرید اجناس در این طرح افزود: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید. فردی بر فرض می‌رود دو کیلوگرم تخم مرغ بخرد. در جدول هر فرد می‌تواند یک کیلوگرم تخم مرغ را در این طرح با یارانه خریداری کند. بنابراین برای یک کیلوگرم ۱۵ هزار تومان می‌پردازد و مابقی را دولت محاسبه می‌کند اما یک کیلوگرم دیگر که اعتبار ندارد به قیمت آزاد حساب می‌شود./ اقتصاد آنلاین

30 نکته مهم از یارانه کالابرگ که باید بدانید

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیکی، خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند. این امر ضمن حمایت از سبد غذایی خانوار است.

دولت سیزدهم به‌منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها طرح کالابرگ الکترونیکی را به‌صورت آزمایشی در استان هرمزگان اجرایی کرد که در این زمینه برای شهروندان سؤالاتی مطرح شده که در این گزارش به ۳۰ سؤال در مورد کالابرگ الکترونیکی و چگونگی استفاده از آن پاسخ داده شده است.

طبق گزارش ایرنا، بر اساس طرح کالابرگ الکترونیکی، خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند. این امر ضمن حمایت از سبد غذایی خانوار است.

انتخاب طرح کالابرگ الکترونیکی یا دریافت یارانه نقدی به‌صورت اختیاری است و خانواده‌ها می‌توانند بر اساس نیازشان در این باره تصمیم‌گیری کنند.

۱۰ قلم کالای اساسی زیر و سرانه مشخص شده برای هریک بر اساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌ها است که باهدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به‌منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

میزان اعتبار تخصیصی به‌ازای سرانه هر قلم از کالاها در جدول زیر از مابه‌التفاوت قیمت فروش مصوب (دی ۱۴۰۱) با قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ (به استناد تکلیف بند س تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱) به‌دست‌آمده است.

در ادامه به سؤال و جواب‌ها در این زمینه می‌پردازیم.

۱. چه کسانی مشمول دریافت اعتبار می‌شوند؟

خانواده‌هایی که از دهک ۱ الی ۹ قرار گرفته‌اند و تاکنون یارانه دریافت کرده‌اند.

۲. من مشمول دریافت بوده‌ام؛ اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

جهت ثبت درخواست خود به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه فرمایید.

حل تشریحی 10 هزار تست احتمالی دکتری و کارشناسی ارشد 1402

حل تشریحی 10 هزار تست احتمالی دکتری و کارشناسی ارشد 1402

۳. مبلغ اعتبار چقدر است؟

مبلغ اعتبار مطابق یارانه دریافتی است.

۴. اعتبار در حساب کدام یک از اعضای خانوار شارژ شده است؟

اعتبار به سرپرست خانوار تخصیص‌داده‌شده است؛ ولی امکان استفاده توسط کلیه اعضای خانواده پس از اجازه سرپرست خانوار در APP شما مهیا است.

۵. اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟

اعتبار به‌حساب بانکی سرپرست خانوار واریز شده است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید و جود دارد. سرپرست خانوار می‌تواند از طریق app شما افراد دیگر خانواده را نیز معرفی کند. (به‌زودی).

۶. چگونه از اعتبار استفاده کنم؟

با استفاده از کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار بوده و مراجعه به فروشگاه‌های مجاز.

۷. پیامک شارژ/ واریز اعتبار را دریافت نکرده‌ام!

برای واریز اعتبار پیامک ارسال نمی‌شود. جهت استعلام از دو طریق روش زیر

۱.از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

۲ . با استفاده از برنامه کاربردی “شما” (فارا) که می‌توانید از طریق برنامه‌های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید. گوشی‌های دارای سیستم‌عامل IOS باید به‌صورت مستقیم از سایت شما دانلود کنند.

۸. چگونه مانده اعتبار خود را استعلام بگیرم؟

جهت استعلام از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸* و با استفاده از برنامه کاربردی “شما” امکان‌پذیر است.

۹. من مشمول دریافت یارانه بوده‌ام و استعلام میزان اعتبار من صفر است!

خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آنها در استان هرمزگان افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند.

پس از نصب برنامه کاربردی ” شما” (فارا) نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام نمایید.

۱۰. فهرست فروشگاه‌های مجاز را کجا مشاهده کنم؟

۱ . از طریق لینک موجود در پیامک وزارت رفاه یا سایت www.sfara.ir

۲ . با استفاده از برنامه کاربردی “شما” (فارا) که می‌توانید از طریق برنامه‌های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید. گوشی‌های دارای سیستم‌عامل IOS باید به‌صورت مستقیم از سایت شما دانلود کنند.

۱۱. کالاهایی که شامل اعتبار می‌شوند کدام‌اند؟

۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می‌توانید به برنامه کاربردی “شما” (فارا) یا سایت شما مراجعه نمایید.

۱۲. شارژ اعتبار به‌صورت ماهیانه است؟

بله یارانه ماه بعد، یک ماه زودتر در حساب کالابرگ الکترونیکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

۱۳. اعتراض به دهک‌بندی و ارائه درخواست بازبینی چگونه است؟

ثبت اعتراض به دهک‌بندی خانوار، فقط در سامانۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی https://www.hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین سایت امکان‌پذیر است.

۱۴. چگونه می‌توان از اعتبار در خرید استفاده کرد؟

با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز و با استفاده از کارت سرپرست خانوار مانند خریدهای معمولی با استفاده از کارت‌خوان می‌توانید خرید را انجام دهید.

۱۵. آیا کارمزدی از سوی شخص دارنده کارت باید به فروشنده پرداخت شود؟

خیر، خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

۱۶. از چه فروشگاه‌هایی در این طرح امکان خرید وجود دارد؟

فروشگاه‌های مجاز که آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی “شما” (فارا) قابل مشاهده است.

۱۷. آیا امکان استفاده از اعتبار در خریدهای اینترنتی وجود دارد؟

بله به‌زودی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی که به سامانه “شما” متصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

۱۸. آیا تمام کارت‌های بانکی اعضای خانواده قابل‌استفاده است؟

خیر، فعال با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۱۹. آیا کارت‌های بانک‌های خاصی در این طرح قابل‌استفاده هستند؟

خیر محدودیتی وجود ندارد.

با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۲۰. آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این طرح وجود دارد؟

خیر، تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی “شما” (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، می‌توان خرید اعتباری را انجام داد.

۲۱. اگر از اعتبار خود استفاده نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری است، در صورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توانید به‌صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت نمایید.

۲۲. آیا امکان خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟

بله فهرست فروشگاه‌های مجاز و آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی “شما” (فارا) قابل‌مشاهده است.

۲۳. آیا از برند کالایی خاص باید خرید کرد؟

خیر، افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

۲۴. آیا می‌توان کل اعتبار را صرف خرید یک یا چند قلم کالای اساسی نمود؟

بله این امکان فراهم است که مردم بر اساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید کنید.

۲۵. آیا در یک خرید باید از اعتبارم استفاده کنم یا امکان استفاده از اعتبار در چند مرتبه خرید وجود دارد؟

بله امکان استفاده از اعتبار در چند مرحله خرید وجود دارد.

۲۶. اگر پذیرنده کم‌فروشی یا گران‌فروشی کند به کدام مرجع باید شکایت کرد؟

سامانه ۱۲۴ وزارت صمت – داخلی ۶

۲۷. اگر پذیرنده از ارائه جنس باکیفیت خودداری کند یا خریداران را ملزم به استفاده از برند خاصی نماید؟

شکایت از واحد صنفی سامانه ۱۲۴- داخلی ۶

۲۸. آیا در این طرح کالای خاصی ارائه می‌شود؟

خیر، افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

۲۹. چه اصنافی تحت پوشش هستند؟

عمده‌فروشی‌ها، خواربارفروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

۳۰. آیا برای برنامه کاربردی “شما” راهنمایی وجود دارد؟

بله، در داخل برنامه کاربردی دسترسی به راهنما وجود دارد، همچنین می‌توانید از طریق نشانی‌های www.shoma.sfara.ir و www.sfara.ir نسبت به مشاهده راهنما اقدام کنید.

منبع: ایرنا

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود