راهکاری برای افزایش سرعت هارد با بهینه سازی عملکرد هارد در ویندوز

0 4,015

یکی از مشکلاتی که برای کاربران کامپیوتر آشنا است، کاهش سرعت هارد و ویندوز می‌باشد. شما می‌توانید افزایش سرعت هارد و بهینه سازی آن را با ۳ برنامه انجام دهید.

یکی از دلایل کند شدن سرعت کامپیوتر را می‌توان عملکرد ویندوز دانست و اینطور که پیداست، ویندوز ۱۰ عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر ویندوزها دارد. خوشبختانه شما می‌توانید سرعت هارد را با برنامه های بهینه سازی HDD افزایش دهید و برای انجام این کار، ابزارهایی در دسترس قرار دارند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین برنامه های افزایش سرعت هارد به منظور بهبود عملکرد کامپیوتر آشنا خواهیم کرد.

۱: Windows Optimize Drivers

افزایش سرعت هارد

یکی از ابزارهای پیش فرض ویندوز برای بهینه سازی هارد را می‌توان Windows Optimize Drivers دانست. این ابزار می‌تواند تجزیه و تحلیل خوبی از وضعیت سیستم در اختیار شما قرار دهد و مشکلات احتمالی را هم رفع نماید. شما باید وارد منوی استارت (Start) شوید و از بخش Windows Administrative Tools، گزینه Defragment and Optimize Drivers را انتخاب نمایید. در حقیقت کافی‌ست درایو موردنظرتان را برجسته کرده و بسته به نوع تنظیماتی که مدنظر دارید، گزینه‌های آنالیز (Analyze) یا بهینه‌سازی (Optimize) را انتخاب کنید. برای تنظیم و اطمینان یافتن از عملکرد صحیح زمان‌بندی، روی گزینه Change Settings کلیک کرده و کادر موجود در کنار Run On Schedule را تایید کنید.

انجام عملیات Defragmentation روی هارد SSD از اهمیت کمتری نسبت به هارد HDD برخوردار است، اما مایکروسافت هنوز هم توصیه می‌کند که این کار را به صورت ماهیانه در برنامه کاری خود قرار دهید.

۲: Disk SpeedUp

افزایش سرعت هارد

یکی از ابزارهای شخص ثالث دیگری که می‌تواند سرعت هارد را تقویت کند، Disk SpeedUp نام دارد. این ابزار می‌تواند درایوها را به خوبی آنالیز و به منظور افزایش سرعت، بهینه‌سازی کند. این برنامه کاربردی پس از بهینه سازی هارد کامپیوتر، دستگاه را به صورت خودکار خاموش خواهد کرد و این بدان معناست که می‌توانید هنگام ساعت خواب، دستور بهینه سازی هارد را صادر کنید و هنگامی که کار انجام شود، نگران خاموش شدن دستگاه هم نخواهید بود. کاربران زیادی مدعی هستند سرعت برنامه Disk CleanUp نسبت به ابزار ویندوز، بالاتر بوده و این مسئله عادی به نظر می‌رسد.

لینک دانلود: Disk SpeedUp

۳: Windows Disk Management

افزایش سرعت هارد

در صورتی که تمایل دارید سرعت هارد کامپیوتر را افزایش دهید، ما می‌توانیم ابزار Windows Disk Management را به شما معرفی کنیم. این ابزار را می‌توان به عنوان آخرین ابزار بومی ویندوز توصیف کرد که می‌تواند سرعت دیسک سخت را با مدیریت آن، بهبود ببخشد.

استفاده از پارتیشن های زیاد می‌تواند سرعت هارد را افزایش دهد؛ در حقیقت شما با داشتن پارتیشن‌های گوناگون می‌توانید اطلاعات خود را بهتر از قبل سازماندهی کنید. شما باید برای استفاده از Windows Disk Management ، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • روی منوی استارت، کلیک راست کنید.
  • گزینه Disk Management را برای باز کردن ابزار مربوطه انتخاب نمایید.
  • روی درایو کلیک راست کرده و گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید.
  • روی فضای مربوطه کلیک راست کرده و روی گزینه New Simple Volume کلیک کنید.
  • مقدار فضای موردنیاز پارتیشن جدید را تعیین کنید.
  • نام درایو (D-F-G-H یا سایر حروف) را مشخص کنید.
  • یک فایل سیستمی برای پارتیشن جدید انتخاب نمایید.
  • در پایان کار، گزینه Finish را انتخاب کنید.

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود