تهدید پرسپولیس به افشاگری علیه استقلال!

این آخرین اخطار است، دیگر سکوت نمی‌کنیم؛

0 3,721

«پرسپولیس دیگر سکوت نخواهد کرد؛ شکستن این سکوت به معنای آن خواهد بود که باشگاه پرسپولیس از آن پس، مسائلی را مطرح خواهد کرد و مواردی فاش خواهد شد که تاکنون در مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌ها حتی به آن‌ها اشاره نشده» این بخشی از بیانیه امروز باشگاه پرسپولیس است.

ورزش سه: یک روز پس از آنکه باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای خواستار محرومیت یحیی گل‌محمدی به خاطر اتفاقات دربی شد، باشگاه پرسپولیس پاسخ آبی‌ها را داده است.

در بیانیه پرسپولیس امده است:

* متاسفانه باشگاه رقیب مانند آن چه در روزهای پیش از دربی شاهد بودیم، شاید با هدف منحرف کردن رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی از مسائل مربوط به خود و شاید هم از بیم ادامه رقابت با پرسپولیس و برای استفاده از ارکان فدراسیون فوتبال به عنوان عامل بازدارنده، به اموری ورود کرده که آن را جزو امور داخلی خود و همچنین مناسبات کاری باشگاه‌ها با فدراسیون می‌دانیم.

* آن‌چه شاهد هستیم فرافکنی و شانتاژ و بی‌اخلاقی در کنار هم است. سرمربی پرسپولیس اظهاراتی داشت که اتفاقا با مجموع نظرات کارشناسان داوری منطبق بود. کارشناسانی که از ابتدای لیگ، قضاوت‌ها را بررسی کرده‌اند بر این نظر بودند که داوری دربی در مجموع نتوانست بازی را به خوبی مدیریت کند و بیشتر سوت‌هایش به زیان پرسپولیس بود. اینکه باشگاه رقیب می‌خواهد خود را قربانی معرفی کند و طبق عادت همیشگی حقایق را برعکس جلوه می‌دهند اتفاقی تکراری است ولی بر نمی‌تابیم که به هر بهانه‌ای به امور پرسپولیس ورود کنند و دائما فدراسیون را رکنی بدانند که باید به خواست ایشان علیه پرسپولیس، اقدامی جدید را تدارک ببیند.

* چگونه است که همین باشگاه وقتی انواع و اقسام تخلفات را مرتکب شده و باشگاه‌های دیگر هم از آن شکایت کرده و به جایی نرسیده‌اند یاد عدالت نمی‌افتد اما درباره سایر باشگاه‌ها و فقط زمانی که منافع‌شان ایجاب می‌کند ژست عدالت‌خواهی می‌گیرد؟

* امیر قلعه‌نویی به عنوان پرافتخارترین مربی استقلال حق ندارد به سوالی درباره باشگاهی که سه بار قهرمان لیگش کرده پاسخ بدهد چون اسمش دخالت است اما همین باشگاه حق دارد به فدراسیون فوتبال بگوید درباره سرمربی رقیب چه حکمی صادر کند و اسمش دخالت نیست. خودتان از این همه تناقض حالتان به هم نمی‌خورد؟

* به دوستان توصیه می‌کنیم سرشان به کار خودشان و تخلفاتی باشد که بابت آنها نه جریمه و محروم شدند و نه حتی تذکر گرفتند. آنقدر با تخلفات‌شان برخورد نشده که برای همه مسلم شده که مصونیت دارند. تردیدی نداریم اگر درصد کمی از بلاهایی که این فصل سر پرسپولیس آمد، سر آن‌ها آمده بود، فدراسیون و وزارت ورزش و همه دستگاه‌های مسئول و غیر مسئول را با خاک یکسان می‌کردند. همانطور که در همه این سال‌ها که دست‌شان از جام دور بود وزیر و وکیل و فیفا و CAS را مقصر دانستند!

* باشگاه پرسپولیس در زمان تخلفات تیم رقیب و سرمربی آن‌ها همیشه سکوت کرده و توصیه به محرومیت کسی نکرده آن هم در حالی که تخلفات و بی‌قانونی‌ها کم نبوده؛ نزدیکترین مثالش، یک هفته قبل از دربی بود که سرمربی همین باشگاه در حالی که بازی هنوز دنبال می‌شد با ورود به زمین، بازی را متوقف کرد و محروم نشد.

* همین مربی سابقا علیه همین داور دربی در صفحه شخصی خود، پستی منتشر و به او اتهاماتی وارد کرد. آیا فدراسیون برای او پرونده تشکیل داد که حالا چنین حرف‌ها و درخواست‌هایی را علیه سرمربی پرسپولیس، به این شکل مطرح می‌کنند؟

* سال قبل مربی همان باشگاه مدعی شد داورها هدفمند و با برنامه قبلی علیه‌شان سوت می‌زنند. با این سخن در عمل اتهامی جدی به ارکان فدراسیون وارد شد ولی مگر پرونده‌ای تشکیل شد؟ با چنین پیشینه‌ای چگونه به خود اجازه می‌دهند فدراسیون فوتبال را تحت فشار قرار دهند که برای سرمربی دیگر تیم‌ها حکم محرومیت صادر کند؟

* کیست که نداند توییت رسمی باشگاه رقیب در جهت فضاسازی و ایجاد فشار روی فدراسیون و ارکان انضباطی‌اش است. ما بر این باوریم که اعضای فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی حرفه‌ای و مستقل هستند و قرار نیست تحت‌تاثیر این رفتارهای شرم‌آور قرار بگیرند.

* با این حال باشگاه پرسپولیس این موارد را به منزله آخرین تذکر مطرح می‌کند. طبعا اگر قرار بر بی‌تفاوتی نسبت به این رفتار یا بدتر از آن تسلیم در برابر آن و از میدان به در کردن همه رقبا به خاطر خوشامد یک باشگاه خاص باشد، پرسپولیس دیگر سکوت نخواهد کرد. شکستن این سکوت به معنای آن خواهد بود که باشگاه پرسپولیس از آن پس، مسائلی را مطرح خواهد کرد و مواردی فاش خواهد شد که تاکنون در مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌ها حتی به آن‌ها اشاره نشده و این مساله قطعا به صلاح بسیاری نخواهد بود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود