آشنایی با انواع فواید و خواص سیب زمینی شیرین

0 3,813

سیب زمینی شیرین خواص بی شمار و سود مندی برای بدن دارد این نوع سیب زمینی منبع غنی از ویتامین ها و پروتئین ها است که نباید از مصرف آن غافل شویم امروز قصد داریم شما را با خواص سیب زمینی شیرین آشنا کنیم.

سیب زمینی شیرین برای اولین بار در آمریکایی جنوبی کشت شد و سپس توسط اسپانیایی ها و پرتقالی ها وارد اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا شد.  این سیب زمینی منبع غنی از بتاکاروتن است  که بخاطر همین طعمی شیرین به خود گرفته ارزش غذایی که سیب زمینی شیرین دارد می تواند تمام کمبود های یک انسان را جبران کند خواص سیب زمینی  شیرین آنقدر زیاد است که انسان را وسوسه به مصرف آن می کند .

سیب زمینی شیرین از سبزیجات ریشه ای پرخاصیت است که به رنگ های مختلف از بنفش تا قرمز یا زرد کمرنگ و سفید را دارد.

تاثیر و خواص سیب زمینی شیرین برای سلامت بدن

خواص سیب زمینی شیرین برای سلامتی

درمان دیابت: سیب‌زمینی شیرین حاوی قند طبیعی است. وجود این  قندها باعث کنترل و تثبیت قند خون می‌شوند که باعث می شود  حالت مقاومت سلول‌های به انسولین را کاهش می یابد . در نتیجه می‌توان گفت که این سیب‌زمینی برای دیابتی‌ ها مفید است.

کمک به هضم غذا: سیب‌زمینی شیرین سرشار از فیبرهای غذایی با ارزش است که برای بهبود کارکرد ارتقای سلامت دستگاه گوارش لازم و ضروری هستند. این فیبرها از بروز سرطان کولون پیشگیری کرده و از مبتلا شدن به یبوست جلوگیری می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان: خواص سیب زمینی شیرین  برای مقابله با بیماری نقرس، آرتریت و آسم مفید است چون سرشار از کاراتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن هایی است. این ترکیب مفید باعث کاهش اثرات پیری شده و از رشد سلول‌های سرطان سینه و ریه پیشگیری می‌کند.

 سرشار از مواد معدنی: سیب‌زمینی شیرین سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز، کلسیم و آهن است. این مواد معدنی برای عملکرد درست بدن و متابولیسم آنزیم‌ها لازم و ضروری هستند.

لاغر کننده: سیب زمینی شیرین به علت داشتن فیبر فراوان  باعث کمتر شدن اشتها و در نتیجه لاغری را به دنبال دارد.

مفید برای کودکان و نوزادان: سیب زمینی شیرین به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد ویتامین c باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می شود و همچنین به علت دارا بودن آهن برای نوزادان و کودکان کم خون بسیار مفید است .

ضد التهاب: مهم ترین خواص سیب زمینی شیرین که یکی از قوی ترین مواد غذایی ضد التهاب به شمار می رود  که از بروز التهاب در بدن جلوگیری می کند سیب زمینی شیرین به دلیل دارا بودن  فیبرینوژن از لخته شدن خون در اندام ها جلوگیری می کند.

 محافظت از استخوان: این ماده غذایی گیاهی غنی از ویتامین D بوده و به همین دلیل  نقش مهمی در تقویت استخوان های سالم و قوی موثر و کارآمد دارد . بدن ما نیاز به ویتامین د دارد تا کلسیم را از غذا جذب نماید. ویتامین D، که معمولا ویتامین آفتاب نیز  نامیده شده است، به مقدار فراوان در سیب زمینی شیرین موجود می باشد که این مزیت از مهم ترین خواص سیب زمینی شیرین می باشد

ضد پیری: سیب زمینی شیرین پوست ما را  در مقابل اثرات پیری  محافظت می کند که این عمل را بخاطر وجود  کاروتنوئید و بتا کارتن است  که به تولید ویتامین A  کمک می کندو همچنین که دارا بودن ویتامین A از بروز پیر شدن چشم جلوگیری می کند و باعث تقویت بینایی می شود.سیب زمین شیرین با کاهش رادیکال های آزاد سبب کمتر شدن نشانه های پیری می شود

خواص شگفت انگیز سیب زمینی شیرین بر پوست مو و سلامت بدن

فواید سیب زمینی شیرین برای پوست و مو

  • درمان پوست چرب صورت
  • پاک سازی پوست صورت
  • درمان خشکی و ترک پاشنه پا
  • درمان سیاهی دور چشم
  • جوان سازی پوست صورت
  • مرطوب کننده طبیعی پوست
  • تقویت و افزایش رشد مو
  • درمان خشکی مو

فواید سیب زمینی شیرین بر پوست

تمام موارد ذکر شده در بالا از خواص سیب زمینی شیرین برای پوست و مو است که می توانید با ساخت ماسک های متفاوت از خواص  آن بهره مند شوید .

ارزش غذایی سیب زمینی شیرین:

  • کالری : ۸۶
  • پروتئین : ۱.۶ گرم
  • چربی : ۰.۱ گرم
  • فیبر : ۳ گرم
  • کربوهیدرات : ۲۰ گرم
  • قند : ۴.۲ گرم

 

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود