همه ی خواص و مضرات چشالو “میوه لونگان” یا همان چشم اژدها

0 4,120

میوه چشالو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و دارای خواص دارویی و درمانی بسیار مناسبی می باشد، البته مصرف چشالو می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

یکی از میوه های که در مناطق گرمسیری بخصوص در مالزی ، تایلند و چین می روید و به نام چشم اژدها معروف است، لونگان است این میوه معمولا به صورت تازه و خام و یا به صورت آب میوه ای که دارای تکه های از میوه لونگان است طرفدار زیادی پیدا کرده است، از این میوه شیرین برای تهیه سالاد میوه، سبزیجات، ترشیجات و…استفاده می کنند. مردم آسیای شرقی لونگان را به صورت تازه و حتی به صورت خشک در سوپ، تنقلات و دسرها استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم به خواص لونگان بپردازیم.

 آشنای با میوه لونگان

لونگان میوه بسیار مفید

لونگان میوه ای است که در کشور های آسیایی رشد می کنند از این میوه در طب سنتی به عنوان ماده ای برای هضم غذا و کاهش تب و همچنین پاک کننده انگل و حتی به عنوان پاد زهر برای سم مار استفاده می کنند، زیرا معتقد هستند که دانه پودر و ساییده شده لونگان سم را جذب می کنند. زمانی که این میوه را به دو  نیم تقسیم می کنید شبیه به مردمک چشم و سفیدی اطراف ان می باشد و به دلیل مشکی و براق بودنش به چشم اژدها معروف شده است. از پودر دانه های خشک شده لونگان به طور سنتی در درمان های مختلفی نظیر کاهش خون ریزی،تسکین غده لنفاوی متورم و کنترل اگزما مورد استفاده فرار می گیرد.

خواص میوه لونگان را بهتر بشناسید

لونگان دارای خواص زیادی می باشد که شما را با خواص آن آشنا خواهیم کرد:

 مقاومت بدن در برابر سرما خوردگی

ویتامین C موجود در این میوه باعث بهبود طولانی مدت مکانیسم دفاعی بدن می شود در نتیجه  مقاومت بدن را دربرابر سرما خوردگی و آنفلوانزا افزایش می دهد و کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوید.

بهبودی پوست

مواد مغذی موجود در لونگان باعث کاهش نشانه های پیری می شود، گلایساسیون را کاهش می دهد فرایندی است که موجب پیری می شود، و همچنین یکی دیگر از خواص لونگان این است که پروانتوسیانیدین های موجود در این میوه  توانسته است پاسخ به انسولین را در حیوانات افزایش دهند که می تواند از عوارض و مشکلات سلامتی مرتبط با پیری در مبتلایان به دیابت جلوگیری  کند.

درمان بی خوابی

لونگان دارای آدنوزین است که بر عکس کافئین عمل می کند و باعث کاهش استرس و اضطراب می باشد و برای خواب به بدن کمک می کند، طب سنتی از دانه های خشک شده لونگان برای درمان بی خوابی استفاده می کنند.

 درمان کم خونی

لونگان به دلیل داشتن میزان آهن بالایی که حتی از انگور و اسفناج از آهن بیشتری برخوردار است  مصرف طولانی مدت این میوه خوش مزه و مفید کمک زیادی به افرادی که دارای کم خونی هستند می کند.

خواص شگفت انگیز لونگان

 حفظ سلامت قلب و عروق

یکی دیگر از خواص لونگان این است که می تواند کمک زیادی به بهبودی  وضعیت قلب و همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی نیز می شود.

در این مطلب در مورد خواص دارویی و درمانی میوه لونگان گفته شد جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواص مواد غذایی می توانید با مجله اینترنتی نصرینو همراه شوید.

منبع: آرگــامــگ

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود