مزایای دارویی گوشت اردک

0 4,032

خواص و خصوصیات گوشت اردک و تاثیر آن بر سلامتی و بدن انسان/گوشت اردک به دلیل غنی بودن از مواد معدنی به ویژه آهن و روی، در رفع کم خونی بدن به ویژه در بیماران و خانم های باردار بسیار مفید است.

منظور از گوشت اردک همان قسمت سینه و ران اردک است که معمولا ان را سرخ می کنند ، باید گفت که گوشت اردک نسبت به گوشت مرغ و یا طیور اهلی دیگر گرمترین گوشت را دارا است و هم چنین دارای چربی و انرژی بیشتری نسبت به گوشت مرغ دارد که در ادامه مطلب با خواص گوشت اردک آشنا خواهید شد.

خواص گوشت اردک و مغذی بودن آن برای رشد و سلامت ما اهمیت فراوانی دارد چرا که منبع غنی از پروتئین هایی با کیفیت فراوان است، گوشت اردک دارای چربی و کلسترول بالایی است به همین دلیل مصرف آن برای کسانی که کلسترول بالایی دارند باید کنترل شده باشد. خاصیت های گوشت اردک نیز همچون خواص گوشت بوقلمون و خواص گوشت بلدرچین با مزیت ها و ویژگی های خاص و متفاوتی همراه است.

  اشنایی با خواص گوشت اردک و خواص آن برای سلامتی

بیشترین چربی اردک در پوست و زیر سینه آن است  که دلیل این چربی در زیر پوست آن ها  این است که در برابر سرما از خود محافظت کنند. ناگفته نماند که قسمت سینه و ران اردک پروتئین بیشتری دارد طوری که ۱۰۰ گرم آن بدون پوست ۲۰۱ کالری و با پوست ۳۳۷ کالری انرژی دارد و همچنین خواص گوشت اردک از مرغ بیشتر است.

خواص شگفت انگیز گوشت اردک

 خواص گوشت اردک

  • گوشت اردک  مخصوصا جگر و بال های ان به دلیل دارا بودن آهن و روی در رفع کم خونی بسیار موثر است.
  • دارا بودن کلسترول خوب و از بین بردن کلسترول و چربی های بد که تضمین کننده  سلامتی بدن است.
  • سرشار از آنتی اکسیدان و از بین برنده رادیکال های آزاد و جلوگیری از به وجود آمدن سلول های سرطانی.
  • از جمله خواص گوشت اردک دارا بودن ویتامین های B6 و B12 در گوشت اردک باعث تقویت سیستم عصبی، افزایش متابولیسم، افزایش اشتها  می شود.
  • دارا بودن انواع ویتامین و پروتئین باعث تامین انرژی روزانه بدن می شود و به دلیل پروتئین زیاد باعث می شود معده مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند و از اشتهای کاذب هم جلو گیری می کند
  • دارا بودن ویتامین b3یا همان نیاسین موجود در گوشت اردک نقش مهمی در تنظیم متابولیسم چربی در بدن می‌کند و همچنین باعث روان شدن و نرم شدن دستگاه گوارش می شود .
  • به دلیل بالا بودن چربی گوشت اردک خاصیت چاق کنندگی بالایی برای افراد لاغر دارد.
  • با خوردن گوشت اردک می توانید کلیه های خود را تقویت کنید زیرا تاثیر مثبتی بر روی کلیه ها دارد که بهتر است در برنامه غذایی خود جای دهید .
  • خوردن منظم گوشت اردک برای  کسانی مشکل در قوای جنسی دارد پیشنهاد می شود زیرا باعث بیشتر شدن قوای جنسی فرد می شود
  • گوشت اردک به دلیل دارا بودن مواد مغذی از جمله مس تاثیر فراوانی بر حفظ  سلامتی جسمی و ذهنی دارد.
  • گوشت اردک به دلیل  دارا بودن سدیم به تغذیه عضلات و حفظ حداکثر عملکرد آنها کمک می‌کند. و همچنین می‌تواند خطر گرفتگی عضله را کاهش داده یا آن را درمان کند. سدیم، فشار عصبی که باعث ایجاد درد در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد و باعث تثبیت فشار خون هم می شود.
  •  مواد معدنی موجود در گوشت اردک باعث تسکین درد گلو ، درمان سرفه ،صاف کردن صدا و در برطرف کردن خشکی سینه نقش به سزایی دارد.
  •  دارا بودن ویتامین B2یا همان ریبو فلاوین در گوشت اردک باعث حفظ سلامت مو را تضمین و همچنین از ریزش مو و چرب شدن زیاد مو جلوگیری می کند.
  •  از خواص گوشت اردک دارا بودن فسفر موجود در ان است که  باعث تحکیم استخوان ها و دندان ها می شود.

خواص و خصوصیات گوشت اردک

گوشت اردک باید قبل از خوردن کامل پخته شود. برای رفع بوی زهم اردک هم باید گوشتش را ۳ بار با آب جوشاند و آب آن را دور ریخت و سپس پیاز، سبزی و ادویه های مختلف را به آن اضافه کنید. و در آخر برای لذیذ شدنش می توانید آن را در روغن سرخ کنید.

و در آخر باید گفت به دلیل بالا بودن چربی و کلسترول گوشت اردک کسانی که دچار ناراحتی های قلبی و فشار خون هستند باید از مصرف ان خود داری کنند و زیاده روی در مصرف ان باعث انسداد رگها، چاقی و بالا رفتن کلسترول می شود.

ارزش غذایی گوشت اردک

در جدول زیر انواع مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین و سایر مواد موجود در 100 گرم گوشت اردک آورده شده است. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

خواص گوشت اردک

 

منبع: آرگــامــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود