طلا درمانی چیست ؟

0 386

طلا ، فلزی است که از گذشته های بسیار دور به دلیل جلای زیبا ، مقاومت بالا در مقابل اکسیداسیون و دیگر ویژگی های شیمیایی ، شکل پذیری خوب و کمیابی آن ، در طول تاریخ مورد توجه بشر بوده و اهمیت ویژه ای داشته است.

طلا ، فلزی است که از گذشته های بسیار دور به دلیل جلای زیبا ، مقاومت بالا در مقابل اکسیداسیون و دیگر ویژگی های شیمیایی ، شکل پذیری خوب و کمیابی آن ، در طول تاریخ مورد توجه بشر بوده و اهمیت ویژه ای داشته است.
این فلز به دلیل جلای خاص و تلالو چشمگیر همواره مورد توجه انسان در ساخت زیور آلات و کارهای هنری بوده است. تاریخچه این فلز بسیار طولانی است. هندی ها اولین بار در کتاب مقدس شان ( حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ) به طلا اشاره کرده اند. قدیمی ترین معدن طلا مربوط به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در بین النهرین خاورمیانه و مربوط به سومریان بوده است. حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مصر ، حرفه زرگری مرسوم بوده. گنجینه های استثنایی یافت شده در مقبره یکی از فراعنه مصری ، سندی تاریخی بر استانداردهای بالای زرگری در مصر بوده است. تابوت او ساخته شده از ۱۱۰ کیلوگرم طلای ناب بوده که چهره وی روی آن با دست کنده کاری و تزیین شده است.
در زبان اوستان به طلا زره نه و در زبان پهلوی زر می گفتند. ایرانیان از حروف A.U.R به معنای طلوع گرفته شده است. که از کلمه لاتین Aurum به معنای طلوع گرفته شده است. این عنصر استثنایی از دیر باز در خانواده های سلطنتی مورد توجه خاصی بوده و استفاده از آن به صورت ذرات پودری شکل ، به عنوان ماسک ضد چروک مرسوم بوده. ذرات بسیار ریز و میکروسکوپی طلا روی سلول های بدن و نسوج به گونه ای عمل می نماید که آنها را در دراز مدت مقابل تشعشعات الکتریکی و مغناطیسی جو محافظت می نماید.
امروزه از این فلز گرانبها در صنایع مختلف از قبیل پزشکی ،داندانپزشکی ، الکتریکی ، ساختمانی و هوا فضا استفاده زیادی می گردد.
از گذشته های بسیار دور استفاده از طلا برای درمان بسیاری از بیماری ها مرسوم بوده است از جمله :
۱ ـ سال ۱۸۸۵ در آمریکا استفاده از طلای کلوییدی به عنوان درمان Dipsomania برای آنها که میل شدید به مصرف الکل داشته اند.
۲ ـ سال ۱۸۹۰ دکتر رابرت کخ کشف کرد که میکروب مولد بیماری سل نمی تواند در حضور طلا به زندگی ادامه دهد.
۳ ـ سال ۱۹۰۰ استفاده از طلا برای درمان دردهای مفصلی به صورت کار گذاشتن قطعه ای کوچکی از طلا در ناحیه مفصل و استفاده از طلا در سال ۱۹۲۷ برای درمان آرتروز
۴ ـ استفاده از طلا برای درمان ناهنجاری غدد و بیماری عصبی ، تحریک اعصاب و کاهش فشارهای عصبی
۵ ـ استفاده از طلا در کاهش تعریق شبانه ، رفع تشنگی شدید و ضعف و کاهش دمای بدن.
۶ ـ مصرف گسترده از طلا در دندانپزشکی به دلیل خاصیت غیر سمی و بی ضرر بودن این فلز برای انسان.
۷ ـ استفاده از طلا در بیماری های دیگر از جمله اعتیاد ، آلزایمر ، حواس پرتی ، سرطان ، غلظت خون ، بیماری کرون ، افسردگی ، کم خوابی ، پوکی استخوان و زخم  معده…
امروزه به صورت گسترده ای از طلا با تکنولوژی نانو برای درمان تومورها و سرطان ها استفاده می شود.
طلا درمانی شامل ۶۵ محصول مختلف می باشد که در همه آنها از ذرات درخشنده طلا برای درمان و پیشگیری از عوارض پوستی از جمله چروک های سطحی ، خشکی و افتادگی پوست استفاده گرددیه است. این گروه شامل کرم مناسب روز و شب ، کرم روز ، کرم شب ، کرم دور چشم و لوسیون پاک کننده آرایش است.
کاهش محسوس چروک های سطحی پوست ، مرطوب کنندگی قوی آن و تسریع در روند فعال سازی سلول ها ، تحریک سنتز کلاژن و الاستین و افزایش درخشندگی پوست از جمله ویژگی های بارز این محصولات می باشد.
در این محصولات علاوه بر ذرات پودری شکل و درخشنده طلا ، از ترکیبات استثنایی دیگری مثل پروتئین گندم ، امگا ۶ ، جلبک قهوه ای ، عصار برگ زیتون و چندین ماده گیاهی و مفید دیگر نیز استفاده شده است که با استفاده از این محصولات در کوتاه ترین زمان ، تغییرات محسوسی را می توانید روی پوست خود احساس نمایید.
منبع: کوچه ما شماره ۱۵٫
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود