ژل رویال، اکسیر جوانی

0 3,790

خواص ژل رویال باعث شده تا بسیاری از مردم از آن، به عنوان دارو استفاده کنند، بنابراین در سراسر دنیا این محصول مشتریان خاص خود را دارد.

ایسنا: امروز فعالیت‌های حوزه کشاورزی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، آبزیان و .. گسترده شده و در سال‌های اخیر تولید انواع محصولات با صرفه‌ اقتصادی بالا در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است و معمولا بهره‌بردارن بخش کشاورزی به دنبال کسب درآمد و سود پایدار هستند.

باتوجه به شرایط اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های تولید دیگر کشت انواع سبزی، صیفی، میوه و محصولاتی نظیر سیب‌زمینی، گندم، و … برای کشاورزان به صرفه نیست، همچنین کمبود منابع آبی مشکلات این قشر را در تولید محصول دو چندان کرده است.

بنابراین جهادکشاورزی در سال‌های اخیر تولید انواع محصولات با صرفه اقتصادی بالا نظیر گیاهان دارویی، زعفران، ژل رویال، کلزا، قارچ خوراکی و … را در دستور کار خود قرار داده است، خوشبختانه در سال‌های اخیر نیز کشاورزان استقبال خوبی از این سیاست به عمل آوردند.

یکی از محصولات کشاورزی با سوددهی بسیار بالا تولید ژل رویال است، خواص این محصول باعث شده تا بسیاری از مردم از آن، به عنوان دارو استفاده کنند و بنابراین در سراسر دنیا این محصول مشتریان خاص خود را دارد.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یک ترشح پروتئینی است که از غدد هیپوفارِنکس و فک پایینی زنبورعسل کارگر خارج می شود و تنها غذایی است که در طول عمر ملکه به او داده می‌شود، همچنین همه لاروهای کوچک در سه روز اول پس از اینکه از تخم خارج شدند با ژل رویال تغذیه می شوند، این غذای زنبور ملکه، دارای ویژگی های مختلف بیولوژیکی مفید برای سلامت انسان مانند فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی، اثرات ضدباکتری، افزایش ایمنی بدن و اثرات ضدتومور است.

از درمان سرطان و ناباوری تا جوان‌سازی پوست

محمدامین افرا محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری در خصوص ژل رویال، اظهار کرد: این محصول مزایای بسیاری برای درمان انواع بیماری‌های صعب‌العلاج و بیماری‌های پوستی دارد، این ژل نوعی اکسیر جوانی است.

وی ادامه داد: ژل رویال غذای ملکه زنبور عسل و لاروهای کوچک است، ملکه زنبورعسل در طول شبانه‌روز بیش از وزن بدن خود تخم‌ریزی می‌کند که این مسئله به علت مصرف ژل رویال است، ملکه روی تخم‌های خود را با ژل رویال می‌پوشاند و تخم‌ها از این ژل تغذیه و رشد می‌کنند.

افرا خاطرنشان کرد: زنبورهای عادی معمولا بین ۲۰ تا ۴۰ روز عمر می‌کنند، اما زنبور ملکه حدود پنج سال عمر می‌کند، تخم‌هایی که ژل رویال بیش‌تری مصرف می‌کنند امکان اینکه به ملکه تبدیل شوند بیشتر است.

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ژل رویال در درمان ناباروری حرف اول را می‌زند، بیان کرد: در جهان بر روی خواص دارویی این محصول تحقیقات بسیاری صورت گرفته و اکثر محققان به خواص دارویی این ژل اذعان دارند.

وی افزود: از ژل رویال برای درمان انواع سرطان‌ها، بیماری ام اس، درمان ضعف جسمی بدن، دیابت، کلیوی، رشد نامناسب کودکان و بیماری‌هایی که بر اثر نقص سیستم ایمنی در بدن ایجاد می‌شود، موثر است.

افرا با بیان اینکه افراد باید از مصرف خودسرانه انواع داروهای گیاهی و شیمایی خودداری کنند، تاکید کرد: ژل رویال باید تحت نظر درمانگر و متخصص برای درمان بیماری مصرف شود و در طول دوره درمان گزارش وضعیت جسمانی و روند بهبود گزارش شود.

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ژل رویال برای درمان انواع بیماری‌های پوستی موثر است، همچنین این ژل خاصیت لایه‌برداری و جوانسازی برای پوست دارد.

وی با اشاره به اینکه ژل رویال قیمت بسیار بالایی دارد، خاطرنشان کرد: اما هزینه ژل رویال در برابر هزینه‌های درمان بیماری صعب‌العلاج و قیمت داروهای خاص ناچیز است.

قیمت هر کیلوگرم ژل رویال 12 میلیون تومان است

سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای تولید ژل رویال در استان، اظهار کرد: تولید این محصول به‌علت گران‌قیمت بودن صرفه اقتصادی بالایی برای زنبورداران دارد، همچنین صادرات ژل رویال ارزآوری بالایی را برای کشور به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۰۶ کیلوگرم ژل رویال در چهارمحال و بختیاری تولید شد، گفت: تعداد قابل توجهی از زنبورداران خبره در این حیطه فعالیت دارند، تولید این محصول زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و کار دشواری نیز محسوب می‌شود.

مردانی توضیح داد: از ژل رویال برای مصارف دارویی و آرایشی استفاده می‌شود و این محصول در دنیا مشتریان خاص خود را دارد، قیمت هر کیلوگرم از این محصول بالای ۱۲ میلیون تومان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص آموزش زنبورداران و علاقه‌مندان به حوزه تولید ژل رویال، عنوان کرد: سال گذشته با همکاری جهاددانشگاهی، جهادکشاورزی و اتاق بازرگانی دوره آموزشی به همین منظور تشکیل شد و حدود ۲۰۰ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود