بیماری گند تاول و درمان آن

0 202
بیماری گند تاول و درمان آن

گند تاول دانه‌هایی هستند که در بدن پیدا شده و بسیار خارش دارند و بعد از خارش زیاد، دانه‌ها ترکیده و آبی زلال از آن‌ها خارج می‌شود و اگر از آن آب به هر کجا از بدن بریزد فوری دانه‌ها شروع به رشد کرده و زیر

بیماری گند تاول و درمان آن
بیماری گند تاول و درمان آن

 گند تاول و درمان آن

نویسنده: احمد حاجی شریفی

 


گند تاول دانه‌هایی هستند که در بدن پیدا شده و بسیار خارش دارند و بعد از خارش زیاد، دانه‌ها ترکیده و آبی زلال از آن‌ها خارج می‌شود و اگر از آن آب به هر کجا از بدن بریزد فوری دانه‌ها شروع به رشد کرده و زیر پوست بدن بالا می‌آیند و زیر برآمدگی را آب فرا می‌گیرد و گاهی به قدری زیاد می‌شوند که تمام سطح بدن را پر می‌کنند.
در صورت مبتلا شدن مقدار کمی پنبه را به نوک چوب کبریت ببندید و داخل محلول آب اکسیژنه فرو برید و آن پنبه‌ی آغشته را بر روی دانه‌ها بزنید، بسیار نافع است. این عمل باید چند روز و روزی چند بار تکرار شود.
* اسید بوریک ۱۰% را در آب جوش حل کرده و دانه‌ها را با آب آن شستشو دهید و یا پودر اسید بوریک را با پنبه روی دانه‌ها بزنید.
* سفیدآب قلع را بسایید و با آرد برنج مخلوط کرده و روی دانه‌ها بپاشید.
* گوگرد را نرم بسایید و با پودر تالک به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی دانه‌ها بپاشید.
از زمان شروع تا بهبودی باید سعی کنید که دانه‌ها را به آب نزنید و از رفتن به حمام خودداری کنید. باید از غذاهای بودار و سرخ کردنی دوری کرده و در عوض غذاهای ساده از قبیل: شیر، فرنی، آش، چلو عدس و آش جو میل کنید، خوردن برگ چغندر، گشنیز، کاهو و خرفه نیز نافع است.
منبع مقاله :
حاجی شریفی، احمد، (۱۳۹۵)، دائره المعارف گیاه درمانی ایران، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ پازدهم.

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود