دریاچه اوان

0 72

دریاچه ها از جمله زیباترین مناظر طبیعی هستند که در مقایسه با دیگر ارکان طبیعت برای گردشگری و تفریح مورد توجه کمتری قرار می‌گیرند، با این حال اگر به تصاویر و گالری های ارائه شده درخصوص دریاچه های محبوب همچون دریاچه اوان نگاه کنید طراوت و لطافت تصویر را به خوبی احساس نموده و ذوق طبیعت‌گردی را در شما بر می انگیزد.

دریاچه اوان، زیبا ترین دریاچه الموت

دریاچه اوان به عنوان یکی از مناطق گردشگری بسیار زیبا و دلنشین، در سال های اخیر مورد توجه تورهای گردشگری و طبیعت گردی ایران واقع شده است. از این رو قصد داریم تا در ادامه در رابطه با این دریاچه اطلاعات کامل تری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، در صورتی که مایلید تا با یکی از بی نظیر ترین دریاچه های ایران آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید. 

 

دریاچه اوان

 

بزرگ ترین دریاچه جهان – آیا می دانید مساحت بزرگ ترین دریاچه دنیا چقدر است؟

 

همه چیز در رابطه با دریاچه اوان

اوان نام دریاچه بسیار زیبایی در شهر قزوین است که در نیمه شمالی منطقه‌ الموت و در دامنه‌ های کوه خشچال قرار گرفته دارد. دریاچه اوان با مساحتی بالغ بر ۷۰ هزار متر مربع، درای ارتفاعی به میزان ۱۸۱۵ متر از سطح دریا است. نکته ای که بیش از همه در رابطه با این دریاچه به چشم می آید جوشش آب های زیرزمینی در آن است. در واقع چشمه های زیر زمینی علت اصلی به وجود آمدن این دریاچه هستند. دریاچه اوان به عنوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی-ملی در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است. منطقه الموت به خصوص در اطراف دریاچه، پوشش گیاهی بسیار متراکمی دارد و اغلب ارتفاعات و کوهپایه‌ها را نیز در بر گرفته است. علاوه بر پوشش گیاهی مربوط به چمن زارها می توان به انواع مختلفی از درختان سیب، آلبالو، گیلاس، فندق، گردو، سنجد، چنار ،بید و درخت تبریزی که توسط مردم کاشته شده است نیز اشاره کرد. علاوه بر این درختان می توان شاهد رویش کنگر در فصل بهار، شیرین بیان و گون خود رو نیز باشید. 

 

دریاچه اوان

 

تفریحات و دیدنی های دریاچه اوان

حیات جانوری در این منطقه، بسیار زیبا و دیدنی است. در این دریاچه انواع ماهی کپور و قزل آلای رنگین کمان زندگی می کنند. شما می توانید در فصول مجاز مبادرت به ماهیگیری کنید. گیاهانی چون خوشاب و چنگال آبی با حرکت بر روی دریاچه، محیط مناسبی برای اردک ماهی ها فراهم می کنند تا به شنا در مناطق به خصوصی از دریاچه بپردازند. در اطراف دریاچه انواع گونه های حیات وحش همچون عقاب، شاهین، جغد، خرس قهوه‌ای، روباه، فاخته، دار کوب و خرچنگ نیز وجود دارند به همین علت بهتر است در صورتی که قصد یک تفریح شبانگاهی دارید به تنهایی عازم این محل نشوید و تجهیزات دفاعی اولیه را به همراه داشته باشید. آب تنی در تابستان نیز می‌ تواند یک تفریح مناسب در این منطقه باشد. در این دریاچه امکانات مربوط به قایق‌ رانی و گشت و گذار بر روی آب‌ های دریاچه نیز فراهم شده است. انواع پرندگان مهاجر همچون مرغابی، غاز و قو در فصل پاییز به این منطقه آمده و یخ زدن آب دریاچه، شرایط مناسبی جهت اسکی سواری در فصل زمستان را فراهم می کند. 

 

دریاچه اوان

 

بازدید از دریاچه اوان الموت

اگر قصد مسافرت به دریاچه اوان را دارید قطعاً اولین سوالی که ذهن شما را به خود مشغول خواهد داشت این است که چگونه می‌ توان به این منطقه رفت؟ منطقه الموت قزوین یکی از مناطق بسیار معروف گردشگری در ایران است و شرایط مناسبی در جاده‌ ها و مسیرهای مختلف جهت دسترسی به این منطقه وجود دارد. شما باید پس از رفتن به قزوین مسیر جاده الموت را در پیش گرفته و پس از پشت سرگذاشتن دشت های سرسبز و گردنه های کوهستانی بسیار زیبا و همچنین گذر از رجایی دشت، سه ساعت دیگر نیز به رانندگی ادامه دهید. پس از گذشتن از روستای زرآباد در منطقه الموت، دریاچه اوان با تمام زیبایی و شگفتی های خود مقابل شما خودنمایی خواهد کرد.

بازدید از قلعه الموت و دریاچه الوبوم
بسیاری از افرادی که به صورت شخصی و بدون شرکت در تور قزوین و طبیعت گردی راهی مناطق مختلف کشور می شوند شانس بازدید از نقاط زیبا در حوالی منطقه اصلی را از دست می دهند. در این خصوص می توان به دریاچه الوبوم اشاره کرد که در فاصله بسیار اندکی از دریاچه اوان قرار داشته و اغلب مسافران و گردشگران منطقه از آن بی خبرند. علاوه بر دریاچه الوبوم باید به مهمترین منطقه گردشگری الموت یعنی قلعه معروف این نقطه اشاره کرد که اغلب مسافران با هدف بازدید از آن، چند ساعتی را نیز در کنار دریاچه می گذرانند. پیشنهاد می کنیم زمان ویژه ای را برای مسافرت به این منطقه در نظر بگیرید تا بتوانید از تمام زیبایی ها و شگفتی های طبیعت در این منطقه بهره بگیرید.

 

قلعه الموت – توضیحاتی در خصوص معماری و تاریخچه قلعه الموت قزوین در لینک وجود دارد که می توانید مطالعه کنید.

تور طبیعت گردی دریاچه اوان 
شاید چندان با تور طبیعت گردی دریاچه اوان آشنایی نداشته باشید با این حال قطعا نام تور طبیعت گردی قلعه الموت را شنیده‌اید. در صورتی که نسبت به خرید تور طبیعت گردی قلعه الموت نیز اقدام نموده باشید به احتمال بسیار زیاد در کنار بازدید از قلعه الموت، بازدید از دریاچه اوان نیز یکی از برنامه هایی است که شما با ششرکت در تور گردشگری مربوطه از آن بهره مند خواهید شد. قزوین از جمله شهرهایی است که مورد توجه ویژه کاربران وب سایت گردشگری لحظه آخر واقع شده است. این منطقه به علت طبیعت سرسبز و بکر خود فرصت بسیار زیادی جهت پیشرفت در عرصه گردشگری و به خصوص طبیعت گردی دارد. 
در صورتی که قصد مسافرت به قلعه الموت و دریاچه اوان را دارید پیشنهاد می کنیم با شرکت در تور داخلی راهی این منطقه شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های درج شده در وب سایت لحظه آخر تماس گرفته و با کارشناسان این مجموعه به جهت تهیه تور مورد نظر خود مشورت های لازم را به عمل آورید. 

 

دریاچه اوان

 

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود