موزه کتابخانه سلطنتی کاخ نیاوران

0 290

 

این بخش از کاخ نیاوران که کتابخانه اختصاصی ملکه سابق فرح پهلوی بوده است در سال 1355 در دو طبقه احداث گردید. طراحی داخلی این بنا برعهده استاد عزیز فرمانفرمائیان بوده است. برای تزئینات داخلی این بنا از شیشه و برنز به صورت مکرر استفاده شده که از ویژگی متمایز این بخش از مجموعه نیاوران می توان به لوستر سقفی شیشه ای آن اشاره کرد. در این موزه بیش از 23000 جلد کتاب وجود دارد که عبارتند از آثار فارسی، اجتماعی، ادبی،دائرةالمعارف‌ها، کتاب های تاریخی ایرانی، آثار ادبی فرانسه، کتاب های مربوط به شاخه باستان شناسی، سفرنامه های برجسته از سفر اروپائیان به ایران و آسیا و هنر نقاشی می شود. بخش های مختلف کتابخانه شامل: اتاق مطالعه، کتابخانه اصلی و اتاق صوتی و تصویری می شود.

 

موزه کتابخانه سلطنتی کاخ نیاوران

 

از دیگر آثار ارزشمندی که در این موزه وجود دارد می توان به بیش از 350 تابلو نقاشی اثر هنرمندان ایرانی و خارجی اشاره کرد. برخی از آثار جذاب این کتابخانه عبارتند از :

  • عنوان بزرگترین کتاب این کتابخانه متعلق به کتاب نقشه جغرافیای جهان با ابعاد 81×56 سانتی متر می باشد.
  • قرانی با ابعاد 5×8 سانتی متر توانسته لقب کوچکتن کتاب این موزه را از آن خود کند.
  • قدیمی ترین کتابی که در این موزه وجود دارد کتاب تاریخ یهود مربوط به سال 1609 میلادی است.

 

موزه کتابخانه سلطنتی کاخ نیاوران

 

موزه جهان نما همه روزه به جز در روزهای رحلت امام خمینی(ره)، شهادت حضرت علی(ع)، شهادت امام صادق، شهادت امام حسن مجتبی، رحلت رسول اکرم، عاشورا و تاسوعای حسینی پذیرای شما مسافران تور تهران خواهد بود.

9:00 الی 18:00 ساعت بازدید از این موزه در 6 ماه اول سال می باشد و 8:00 الی 17:00 ساعت بازدید از موزه در 6 ماه دوم سال است.

بهای بلیط: 2500 تومان

 

موزه کتابخانه سلطنتی کاخ نیاوران

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود