قلعه روملی حصار

0 104
به قلعه روملی حصار قلعه بوازکِسِن هم می گویند که در بر تپه ای در قسمت اروپایی تنگه بسفر و در منطقه ساری یر استانبول واقع شده است. جالب است بدانید که قبل ساخته شدن پل فاتح سلطان محمد قلعه روملی حصار از برجسته ترین جاذبه دیدنی تنگه بسفر به شمار می رفت.

این بنا به دستور فاتح سلطان در سال 1452 در باریک ترین قسمت تنگه ساخته شد.قلعه رملی حصار همراه آنادولو حصار که در سال 1393-1394 در قسمت دیگر تنگه ساخته شد عثمانی ها قادر به کنترل ترافیک آبی و همچنین با محروم کردن شهر از تامین آذوقه از راه دریا ، به مردم عثمانی در فتح قسطنطنیه نیز کمک بسیاری کرد.
جالب است بدانید که سلطان محمد برای سرعت بخشیدن ساخت این قلعه مسولیت ساخت این سه برج در قلعه روملی حصار را به سه وزیر خود داد و اگر هر یک از این سه وزیر در زمان معین سه ماهه قادر به تکمیل این برج ها نمی شدند جانشان بهای این شکست بود. به همین دلیل برج های این قلعه به موقع آماده بهربرداری رسید و استفاده ی مفید نظامی آن کمتر از یک سال به طول انجامید.
بعد از فتح قسطنطنیه این قلعه به مکانی برای پرداخت عوارض برای تنگه بسفر تبدیل گردید و پس از آن هم به عنون پادگان نظامی ، زندان و در نهایت تئاتر فضای باز استفاده می شد. قابل توجه گردشگران تور استانبول ، درون دیوار های قلعه روملی حصار زمین هایی مانند پارک و مناره ای از یک مسجد مخروبه نیز باقی مانده است.
برای رسیدن و دسترسی به این برج و بارو های این قلعه از طریق راه پله پر شیب امکان پذیر می باشد.در قسمت مقابل این بنا ایستگاه اتوبوس و چند رستوران و کافه زیبا نیز ساخته شده است که در طول بازدید از قلعه می توانید از آن ها استفاده نمایید و از منظره زیبا لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول به لینک اشاره شده بروید.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود