سیقناقی گرجستان

0 100

در این قسمت قصد داریم مطلبی در رابطه با یکی از شهر های زیبای توریستی کشور گرجستان برای شما شرح دهیم، سیقناقی گرجستان یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین شهر های این کشور به حساب می آید. گرجستان، کشوری پر از جاذبه های گردشگری فراوان اما شهر سیقناقی یکی از پر بازدید ترین آن ها به شمار می آید. شهر زیبا و توریستی سیقناقی از قدیمی ترین شهر های گرجستان می باشد، این شهر در فاصله 120 کیلومتری جنوب شهر تفلیس در منطقه کاختی واقع شده است. مساحت شهر سیقناقی چیزی حدود 2978 کیلومتر مربع می باشد. ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود 836 متر است و کم ترین ارتفاع ثبت شده در شهر سیقناقی گرجستان حدود 720 متر می باشد. جالب است بدانید که در زمان های خیلی دور این شهر به نام هرتی معروف بود، اما امروزه به شهر عشق شهرت دارد زیرا افراد زیادی مراسم عروسی خود را در این شهر زیبا برگذار می کنند. اگر به دنبال برگزاری مراسم عقد یا عروسی خود هستید و می خواهید بهترین شب زندگیتان را به خاص ترین شب نیز تبدیل کنید سیقناقی گرجستان یا همان شهر عشق را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. معماری سیقناقی گرجستان بسیار به معماری کشور ایتالیا شباهت دارد، این شهر به دلیل داشتن محیط کاملا آرامش بخش، سنگ فرش های یک دست، حال و هوای قدم زدن در ایتالیا را برای گردشگران تور گرجستان تداعی می کند.


سیقناقی گرجستان همان گونه که بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است با بازسازی و رسیدگی مسئولین شهری در واقع یک روستای مدرن با تمامی امکانات رفاهی برای گردشگران عزیز تور تفلیس ایجاد کرده که امروزه نیز به یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور گرجستان تبدیل شده است. قدمت سیقناقی گرجستان به عصر حجر باز می گردد، بعد از فروپاشی جماهیر شوروی در دسامبر 1991 گرجستان به عنوان یک جمهوری تازه استقلال یافته دچار مشکلاتی شد و شهر سیقناقی گرجستان را نیز تحت تاثیر قرار داد. زمانی که گرجستان تحت سلطه کشور های همسایه بوده و آسیب های جدی به خود دیده بود. اما در زمان الحاق گرجستان به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1801 میلادی سیقناقی به سرعت گسترش یافت و به قطب کشاورزی شوروی سابق تبدیل گشت. با روی کار آمدن مردان سیاسی، دولت و حکوکت مقتدر جدید گرجستان و حمایت سازمان های بین المللی سیقناقی تبدیل به بهترین و زیبا ترین روستای تفلیس شده است که امروزه مورد استقبال گردشگران تور تفلیس قرار گرفته است. اگر بخواهیم راجع به ویژگی های این شهر زیبا برای شما توضیح دهیم باید بگویم بی شمار است ولیکن که به چند مورد مهم در این بخش برای شما اشاره خواهیم کرد: به طور کلی سیقناقی گرجستان شهری خوش آب و هوا و با چشم انداز های طبیعی بسیاری است که برای استراحت و دور بودن از هیاهوی کلان شهر ها محل مناسبی می باشد. تمامی پیاده روها و خیابان های موجود در در این شهر سنگ فرش بوده و تمامی خانه ها با رنگ های شاد قرمز و نارنجی تزیین شده اند. وجود کالسکه های شگفت انگیز و آنتیک و نحوه تابش نور خورشید همچنین نمای کم نظیر رنگین شهر، خاطرات و لحظات به یاد ماندنی و سرشار از هیجاان و انرژی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


بر اساس سرشماری سال 1770 میلادی کل جمعیت شهر سیقناقی گرجستان متشکل از 100 خانواده بوده که اغلب آن ها تاجر یا صنعتگر بودند. جمعیت کنونی این شهر کوچک حدود 3 هزار نفر می باشد. سیقناقی گرجستان به داشتن دیوار های بلند معروف است، دیوار هایی که حدود 4.5 کیلومتر تا سلسله کوه ها های اطراف گرجستان امتداد دارد. دو مسیر برای گذر از کنار این دیوار وجود دارد، بنابراین گردشگرانی که با تور تفلیس به این شهر سفر می کنند، می توانید همانطور که پیاده روی می کنید از تماشای دره الزانی که در نزدیکی این دیوار واقع شده است، لذت ببرند. شهر سیقناقی گرجستان یک موزه بسیار زیبا را در خود جای داده است که در این موزه آثار کمیابی از نیکو پیروسمانی و لادو گودیاشویلی نیز وجود دارد، این موزه به دلیل داشتن آثار کمیاب هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که به آثار تاریخی و هنری علاقه دارند را به خود جذب می کند. کلیسای سنت استفان یکی از جاذبه های بسیار زیبای شهر سیقناقی گرجستان می باشد که برای رسیدن به آن باید از تپه ای عبور کنید تا به این کلیسای زیبای برسید. ویژگی این کلیسا این است که در داخل برج ساخته شده و برج ناقوس نیز در کنار آن بنا شده است.


 به گردشگرانی که قصد دارند از سیقناقی گرجستان بازدید به عمل آورند، پیشنهاد می شود حتما از کلیسای سنت استفان سیقناقی و برج ناقوس بازدید کنند، زیرا این بخش از شهر نمای بسیار چشم نوازی را از شهر به نمایش می گذارد. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به صومعه سیقناقی گرجستان اشاره کرد، این صومعه در دو کیلومتری شهر سیقناقی قرار گرفته است. این صومعه زیبا یکی از مهم ترین مکان ها برای گرجی ها محسوب می شود، چرا که سنت نینو، در این مکان به خاک سپرده شد. یکی از دلایلی که این صومعه برای مردم گرجستان اهمیت دارد این است که مردم گرجی اعتقاد دارند که این شخص حاجت های آن ها را برآورده می کند. شهر سیقناقی گرجستان در فاصله 120 کیلومتری از مرکز شهر تفلیس قرار دارد که به راحتی با تاکسی های موجود در شهر تفلیس در حدود 2 ساعت و نیم می توانید به آن جا برسید و اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید، حتی می توانید در این شهر اقامت داشته باشید، زیرا این شهر هتلی به نام کابادونی (Kabadoni) دارد که میزبان مسافرانی است که با تور تفلیس به این شهر سفر می کنند.

منبع:لحظه آخر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود