طرز تهیه املت گوجه فرنگی قهوه خانه ای خوشمزه و مجلسی حرفه ای

0 3,781

طرز تهیه املت گوجه فرنگی قهوه خانه ای خوشمزه و مجلسی حرفه ای املت گوجه فرنگی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در رستوران ها و قهوه ها خانه ها.

املت گوجه فرنگی

املت گوجه فرنگی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در رستوران ها و قهوه ها خانه ها هم از صبحانه های محبوب محسوب می شود. املت گوجه فرنگی علاوه بر اینکه به عنوان یک وعده کامل محسوب می شود به عنوان میان وعده هم مورد استفاده قرار می گیرد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر املت گوجه فرنگی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری املت گوجه فرنگی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم املت گوجه فرنگی

دستور پخت

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

برای تهیه املت قهوه خانه ای ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود و پیازها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند.

تا طلایی شدن پیازها وقت داریم تا گوجه فرنگی ها را بشوییم و به صورت مربع های بزرگ خرد کنیم و زمانی که پیاز سرخ شد داخل تابه گوجه رنگی ها را می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم و درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد

و گوجه فرنگی ها زودتر نرم شوند. (اگر ترکیب پیاز و گوجه فرنگی را نمی پسندید می توانید پیاز را حذف کنید) سپس درب تابه را بر می داریم تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه روی مواد می ریزیم

و پس از تبخیر آب گوجه فرنگی ها حرارت را کم می کنیم تا کمی مواد داخل تابه سرخ شود. آن وقت تخم مرغ ها را جداگانه ابتدا در پیاله ای می شکنیم و اگر سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم و کمی نمک و فلفل روی آن می ریزیم.

سپس حرارت تابه را ملایم می کنیم و تخم مرغ را به مواد اخل تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.در این مدل املت شما مدام باید مواد را زیر و رو کنید و تا کاملا مواد بخورد یکدیگر بروند و پخته شوند. املت پخته شده را در بشقابی می کشیم و با نان سنگک و سبزی تازه نوش جان کنید.

منبع:پارسی دی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود