طرز تهیه چیز کیک سن سباستین که طعمش دیوونت میکنه؛ یه بار هم که شده بیخال کیک شکلاتی شو!

چطور چیز کیک سن سباستین درست کنیم؟

0 3,893

اگه از انواع و اقسام دسر ها و کیک ها لذت میبری بهت پیشنهاد می کنم که چیز کیک سوخته یا همون چیز کیک سن سباستین رو امتحان کنی.

کیک ها از محبوب ترین دسر ها و عصرونه ها هستند که سن و سال هم ندارند اما یک نوع خاص و ویژه اش هست به اسم چیز کیک، که  طرفدار های خاص تری داره به همین دلیل هم هرجایی سرو نمیشه، از طرف دیگه تقریبا همه خانوم ها و آقایون خونه دار خوب بلدند که چطور کیکی شکلاتی درست کنند اما فکر می کنید چند درصدشون بلدند که چیز کیک درست کنند؟ / چیز کیک سن سباستین

خب برای اینکه شما جزو اون دسته از افراد خاص و ویژه باشید ما طرز تهیه یکی از خاص ترین ها و منحصر به فرد ترین چیز کیک ها به نام چیز کیک سن سباستین رو یاد میدیم که نه تنها طعم و مزه جالبی داره بلکه فرمتش هم خیلی متفاوته و قراره یه طعم کاملا متمایز از هر نوع کیک یا چیز کیکی که تا به حال خوردید رو امتحان کنید. پس در ادا مه با ما همراه باشید.

چیز کیک

مواد لازم برای چیز کیک:

پنیر ویلی: 250 گرم

خامه ترش: 150 گرم

پنیر ماسکار پونه: 100 گرم

سر شیر: 50 گرم

نشاسته ذرت: 1 قاشق غذاخوری سر پر

آرد: 1 قاشق غذاخوری

شکر: 1/3 پیمانه

تخم مرغ: 2 عدد

وانیل: مقدار کمی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول مثل همیشه میریم سراغ فر و اون رو روشن می کنیم تا گرم بشه سپس تخم مرغ، وانیل و شکر رو داخل یک ظرف میریزیم و با استفاده از دور کند همزن مواد رو با همدیگه، مخلوط می کنیم تا کمی سفید رنگ بشه. سپس پنیر و خامه رو که قبل تر از یخچال در آوردیم تا به دمای محیط برسه در یک ظرف جدا به کمک همزن دستی با هم مخلوط می کنیم آرد و نشاسته ذرت رو به پنیر و خامه اضافه می کنیم و همچنان هم زدن رو ادامه میدیم.

در مرحله بعد مخلوط تخم مرغ و وانیل رو هم به پنیر و خامه اضافه می کنیم و حسابی با هم زدن دستی هم میزنیم تا مواد کاملا یک دست بشند. حالا قالب مورد نظرمون رو برمیداریم و کاغذ روغنی پهن میکنیم و مواد رو که الان غلیظ اما یکدست شدند داخل قالب میریزیم. در آخر قالب رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار میدیم تا روی چیز کیک خوب بگیره و برشته بشه. توجه داشته باشید که به این چیز کیکی در اصطلاح عامیانه چیز کیک سوخته هم میگند بنابراین از برشته شدن زیاد روی کیک نترسید.

بعد از این که چیز کیک رو از داخل فر خارج کردیم اون رو برای حدودا 8 الی 9 ساعت داخل یخچال میگذاریم تا خنک بشه سپس میشه خیلی راحت از داخل قالب خارج کنیم و روش رو تزئین کنیم یا این که به همون شکل برش بزنیم و سرو کنیم.

منبع: pinkfood.ir

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود