زندگی خصوصی حمید فرخ نژاد

0 338

حمید فرخ‌نژاد (زاده ۲۸ فروردین ۱۳۴۸ در آبادان) هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون اهل آبادان است.

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد در 28 فروردین ماه سال 1348 در آبادان متولد شد. او تحصیل کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

تصویر

تحصیلات

فرخ نژاد پس از گذراندن دوره دبیرستان، برای ادامه تحصیل به تهران آمد و از سال 1368 در دانشکده هنرهای زیبای تهران، در رشته کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد.

خانواده

فرخ نژاد در یک خانواده جنوبی به عنوان آخرین پسر به دنیا آمد و 6 برادر و 4 خواهر تنی و ناتنی دارد و پدر ناخدای لنج بود.

تصویر

شروع فعالیت

حمید فرخ نژاد در 28 فروردین ماه سال 1348 در آبادان متولد شد. او تحصیل کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

دیده شدن

فرخ نژاد پس از 9 سال و بعد از تجربه به عنوان مدیر تولید در فیلم «کوچه پاییز»، باز هم در فیلمی به کارگردانی خسرو سینایی حضور یافت و با بازی در فیلم «عروس آتش» و همین طور نوشتن فیلم نامه این فیلم با همکاری خسرو سینایی، توجه مخاطبین و منتقدین سینما را به خود جلب کرد.

سیمرغ

فرخ نژاد از معدود بازیگران و نویسندگان سینما بود که در اولین حضور جدی شان در سینما، موفق به دریافت جایزه سیمرغ می شوند. او در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق می شود به خاطر بازی در فیلم «عروس آتش» سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را شکار کند و همچنین به همراه خسرو سینایی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه می شود. در آن سال خانه سینما هم به این فیلم اقبال نشان داد و جوایز تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه را برای این فیلم، به فرخ نژاد اهدا کرد. موفقیت های فرخ نژاد برای حضور در این فیلم به داخل مرزها محدود نشد، او در جشنواره های خارجی هم به خاطر نقش آفرینی در «عروس آتش» مورد تمجید قرار گرفت و موفق شد در جشنواره فیلم کارلووی واری جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کند.

تصویر

کارگردانی حمید فرخ نژاد

فرخ نژاد تجربه کارگردانی فیلم سفر سرخ را نیز در کارنامه هنری اش دارد که این فیلم پس از حدود 10 سال از ساختش در جشنواره 29 فجر به نمایش درآمد اما هنوز موفق به اکران عمومی نشده است.

ازدواج

خانم جلیلی فر همسر آقای فرخ نژاد است. وی طراح صحنه و لباس می باشد که کار سریال مرد هزار چهره نیز در کارنامه وی به چشم می خورد. آشنائی و ازدواج حمید فرخ نژاد و خانم جلیلی فر در دوران دانشکده بوده که خانم جلیلی رشته طراحی صحنه و حمید فرخ نژاد نیز در رشته کارگردانی تحصیل می کردند. حاصل ازدواج این زوج هنری یک فرزند می باشد.

تصویر

اقامت در آمریکا

من در آمریکا برای خود و خانواده اقامت گرفته ام، در حال حاضر همسر و پسرم در این کشور زندگی می کنند. اقامتی که گرفتم از نوع اقامتی است که به نخبگان و هنرمندان می دهند که این گرین کارت، شامل اقامت و اجازه کار در آن کشور می شود. هر 6 ماه به محل اقامت همسر و فرزندم می روم تا گرین کارتم باطل نشود، من زیر 10 هزار دلار ماهانه برای همسر و فرزندم می فرستم.

تحریم جشنواره فجر

در سال ۱۳۹۸ به دنبال تحریم جشنواره فجر توسط هنرمندان و «تهدید» یک نماینده مجلس به ممنوع الکاری هنرمندان معترض، حمید فرخ نژاد اعلام کرد که او نیز به رغم آن که اثری در این دوره جشنواره ندارد، آن را تحریم می کند.[۱] او خطاب به نصرالله پژمان فر، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، نوشت: «در همصدایی با مردم عزادار و معترض ایران» و نیز «در جهت حمایت از همکاران» خود جشنواره فجر را تحریم می کند. «باشد که یاد بگیرید با اصحاب هنر با زبان زور و تهدید صحبت ننماید.»

تصویر

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود