زندگی خصوصی عبدالرضا اکبری و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 500

عبدالرضا اکبری در چهاردهم فروردین ماه سال 1332 در شهرستان بافت در استان کرمان متولد شد

بیوگرافی عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در کرمان) از هنرپیشگان ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش آفرینی کرده است. او پدر پندار اکبری بازیگر است. شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده است. وی کار خود را در نمایش های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی پور) به عالم سینما قدم نهاد.

تصویر

خانواده هنری

عبدالرضا اکبری و برادرش نوازنده و استاد ویالن هستند و پسرکوچکترش، عرفان هم نوازنده خوب تنبک و تار است. وپسر بزرگتر او پندار بازیگر می باشد.

شغل دوم

عبدالرضا اکبری علاوه بر بازیگری استاد دانشگاه می باشد و می گوید زیاد پرکار نیستم بلکه گزیده کار می کنم و کارهای جمع و جور را می پذیرم چون در دانشگاه در رشته هنر و بازیگری تدریس می کنم و مشغله کاری دارم و نمیتوانم در هر کاری بازی کنم

تصویر

عاشق هله وهوله ام

من 7سالم بود که عدسی را خیلی دوست داشتم، الان هم که در این سن هست عاشق عدسی ام. خود این نشان می دهد که سن و سال هیچ تاثیری بر تغذیه من نداشته است. م10ساله که بودم لواشک و آلوچه و قرقروت می خوردم توی این سن هم که هستم به همان اندازه عاشق این تنقلاتم. هله هوله خوری را جزو تغذیه سالم می دانم، با وجود این که دکترها اکثرا توصیه می کنند که نخورند.اما من خیلی دوست دارم.روغن هایی که مصرف می کنیم تقلبی است. قدیمی ها دنبه و روغن حیوانی مصرف می کردند و هیچ اتفاقی برایشان نمی افتاد و عمری طولانی هم داشتند. ولی الان خیلی از محصولات تقلبی و شیمیایی شده و مسلما بر سیستم بدن تاثیربدی خواهد گذاشت و به همین دلیل می گویند مصرف نکنید. کسانی که با تجربه هستند توصیه می کنند به جای روغن های مایع و سرخ کردنی موجود در بازار دنبه را آب کنید و بخورید که برای بدن هم بسیار مفید است. به نظر من هر چیزی که در طبیعت وجود دارد و طبیعی است خوردنش به نفع انسان است و نه ضررش.

ورزش مورد علاقه

به ورزش علافه دارم و همیشه سعی کردم ورزش های سبک انحام دهم . پیاده روی، انجام حرکات کششی، دویدن و شناکردن برنامه های یک شب در میان من است.

تصویر

غذای مورد علاقه

اکثر غذاها را دوست دارم از قرمه سبزی گرفته تا ماکارونی، قیمه، فسنجان، کرفس، کوکوسبزی و…هر غذایی را که سبزیجات از مواد اصلی آن باشد دوست دارم و می خورم. ولی فست فود را دوست ندارم و سعی می کنم اصلا و یا خیلی کمتر از این جور فذاعا مصرف کنم چون یکی از چیزهایی که واقعا برای انسان ضرر دارد همین سوسیس و کالباس است. خیلی کم و به ندرت مصرف می کنم. بیشتر غذاهای سنتی به خصوص سبزیجات را دوست دارم.

تصویر

شروع فعالیت

بری ازدواج کرده و دارای دو فرزند به نامهای پندار وعرفان می باشد.شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال 1347 بوده است. وی کار خود را در نمایشهای تلویزیونی از سال 1359 شروع کرد و در سال 1363 با شرکت در فیلم سینمایی «دوله تو» (رحیم رحیمی پور) به عالم سینما قدم نهاد.

کارگردانی تئاترم

علاقه ی بیشتری به کارگردانی تا بازیگری در حرفه ی تئاتر داشتم به همین خاطر در تئاتر کارگردانی کرده ام و در بسیاری از کارها علاوه براینکه کارگردانی می کردم بازیگر هم بودم و این تنها به این دلیل بود که احساس می کردم در کارگردانی به یک دنیای ناشناخته تری از هنر نمایش دست پیدا خواهم کرد که شاید در بازیگری نباشد. سال ها در گروه اجتماعی شبکه یک بعنوان نویسنده، کارگردان و برنامه ساز فعالیت کرده ام اما در سینما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

تصویر

کار کمدی

من نیز عاشق کار کمدی هستم، کسی نیست که کار کمدی را دوست نداشته باشد اما کمدی باید خاطره انگیز باشد و از آن یاد کرد نه آن کمدی که بعد از یک ساعت فراموش شود. کمدی های امروز برای اینکه مردم را بخنداند هر دیالوگی را در خود دارند و هر حرکتی انجام می دهند. پیام برای مخاطب، تخریب فرهنگی و رودررو شدن با ادبیات فارسی، اهمیتی برای فیلمسازان امروزی ندارد و تنها شخصیت افراد را مورد هدف قرار می دهند.

تصویر

تقش امام خمینی

اکبری که مدت ها بود بیشتر در تلویزیون دیده می شد، اکنون با پروژه سینمایی «فرزند صبح» به دنیای سینما بازگشته است. او در این فیلم، نقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی را ایفا خواهد کرد. پیش از این، قرار بود جمشید هاشم پور در این نقش ظاهر شود، اما در نهایت عبدالرضا اکبری جایگزین او شد. بهروز افخمی که کارگردانی فرزند صبح را به عهده دارد، درباره نقش اکبری گفته است؛ عبدالرضا اکبری به جای جمشید هاشم پور در نقش 63 سالگی امام ایفای نقش می کند. البته ما گریمی مشکل و طولانی را به مدت یک هفته روی چهره اکبری انجام دادیم که خوشبختانه به طرح موردنظر رسیدیم.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود