زندگی خصوصی شهرام ناظری و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی

0 505

شهرام ناظری (در زبان كُردی: شارام نازری) (متولد ۲۹ بهمن ۱۳۲۸ در کرمانشاه) خواننده، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز موسیقی اصیل ایرانی است.

بیوگرافی شهرام ناظری

شهرام ناظری (در زبان كُردی: شارام نازری) (متولد ۲۹ بهمن ۱۳۲۸ در کرمانشاه[۳]) خواننده، موسیقی دان و آهنگ ساز موسیقی اصیل ایرانی است. شهرام ناظری در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده است و طی ۳۰ سال فعالیتِ هنری، توانسته سبک جدیدی از موسیقی را که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است به وجود آورَد.

تصویر

خانواده هنری

ناظری در شهر کرمانشاه از یک خانواده کرد زبان به دنیا آمد، او صدای دلنشین خود را از پدر و مادرش به ارث بود. پدرش نیز صدای لطیفی داشت و ضمن آشنایی با گوشه ها و ردیف های آواز ایرانی، سه تار هم می نواخت.

حافظ ناظری فرزند شهرام ناظری

حافظ ناظری متولد 8 مرداد 1358، فرزند شهرام ناظری آهنگساز و خواننده ایرانی است. یادگیری موسیقی را از نه سالگی در نزد پدرش آغاز کرد. او نوازنده حافظ (ساز) و دف می باشد. وی ساز حافظ را بر اساس ساز سه تار و الهام از نام حافظ شیرازی ابداع کرده است.

شروع یادگیری موسیقی

در کوکی توسط مادرش با شعر و آواز و توسط پدرش با ردیف های آوازی و نواختن سه تار آشنا شد و مدتی نیز از محضر بزرگ خانواده استاد پرویز خان نظری موسیقیدان استفاده کرد.

تصویر

ورود به رادیو

درسال 1354 بنا به پیشنهاد نورعلی خان برومند به استخدام رادیو تلویزیون ایران درآمد و اولین برنامهٔ خود را با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی با مثنوی مولوی و ترانه ای از شیخ بهایی اجرا کرد، پس از آن با گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان کار خود را ادامه داد.

زیر نظر شجریان و ذوالفنون

شهرام ناظری در سال 1345 وقتی 17 ساله بود برای استفاده از محضر اساتید چون نورعلی خان برومند، عبدالعلی وزیری و محمدرضا شجریان به تهران رفت سه تار را نز جلال ذوالفنون فرا گرفت و یکسال نیز در تبریز از شاگردان اقبال آذر بود. شهرام ناظری آلبوم مثنوی موسی و شبان را با همکاری جلال ذوالفنون و بهزاد فروهری، بنمای رخ را با همکاری نوازندگان مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی ایران و گروه مولانا به سرپرستی محمدجلیل عندلیبی، آلبوم صدای سخن عشق را باهمکاری گروه تنبور شمس و لاله بهار را با همکاری گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان تهیه کرد.

تصویر

استخدام تلویزیون

در سال 1354 با معرفی نورعلی خان به استخدام رادیو تلویزیون درآمد و مدتی در گروه شیدای محمدرضا لطفی و سپس گروه عارف پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده کار کرد

ازدواج و همسر شهرام ناظری

استاد شهرام ناظری سالهاست ازدواج کرده و تنها یک پسر بنام حافظ دارد، حافظ ناظری متولد 1358 در تهران است که حالا کنار پدر خواننده، نوازنده و آهنگسازی می کند.

تصویر

شهرت

در سال های 1360 تا 1364 به روش های مختلف مشغول تدریس موسیقی و ردیف های آوازی به علاقه مندان گردید. در این دوران آثار زمستان، بشنو از نی و نجوا را منتشر نمود. از سال 1364 به بعد با همکاری گروه های موسیقی ایرانی کارهای زیبایی را به بازار موسیقی عرفانی و اصیل ایرانی عرضه ساخت که از درخشان ترین این آثار می توان شورانگیز با همکاری حسین علیزاده، گل صدبرگ و آتش در نیستان با همکاری جلال ذوالفنون، یادگار دوست و ساقی نامه 1 و ساقی نامه 2 را با همکاری کامبیز روشن روان نام برد.

شکایت از صدا و سیما

ناظری در سال 97 از صدا و سیما به علت اینکه 40 سال بدون اجازه از وی آثارش را پخش کرده بود شکایت کرد، او می گوید آنها حق کپی رایت آثار من را در نظر نگرفتند آنها حتی از پرداخت حقوق عادی ثابت من هم خودداری کردند.

تصویر

نشان فرهنگی فرانسه

بالاترین نشان فرهنگی فرانسه بنام لژیو دنوور درجه 1 (شوالیه ادب و هنر) را در سال 28 سپتامبر 2007 در تئاتر شهر پاریس به شهرام ناظری اهدا شد او ده ها لوح، تقدیرنامه، نشان هنری و طلایی، جایزه ادبی و چندین دکترای افتخاری را در گنجینه ارزشمند افتخارات خود از سرار جهان دارد.

اجراهای بین المللی

ناظری در سراسر جهان در سالن ها و فستیوال های بزرگ برنامه و کنسرت هایی اجرا نموده است. جشنواره موسیقی اکس-آن-پروانس، جشنواره موسیقی آوینیون، تئاتر دلاویل پاریس، جشنواره سامر توکیو، سالن تئاتر دالبی لس آنجلس، رویال آلبرت هال، جشنواره دل پوپولو در ایتالیا، جشنواره بیت الدین لبنان، ارکستر فیلارمونیک کلن آلمان، مجمع انجمن آسیا، مؤسسه جهانی موسیقی بروکلین، آکادمی موسیقی بام نیویورک، جشنواره اروپا رم، جشنواره موسیقی سائو پائولو و جشنواره موسیقی فاس مراکش و اجرا در شهرهای ونیز، بارسلون، مادرید، ژنو، بروکسل، آمستردام، استکهلم، اسلو و کپنهاگ از جمله بزرگترین اجراهای جهانی ناظری به شمار می رود.

منبع:

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود