زندگی خصوصی چنگیز وثوقی و همسرانش + عکس های جذاب و دیدنی

0 5,794

چنگیز وثوقی (زادهٔ ۱۳۲۶ تبریز) یک هنرپیشهٔ مرد ایرانی است. چنگیز وثوقی ، پیشهٔ بازیگریش را در سینما، در سال ۱۳۵۱ با ایفای نقش کوتاهی در بلوچ، ساختهٔ مسعود کیمیایی آغاز کرد.

بیوگرافی کامل چنگیز وثوقی

چنگیز وثوقی «زاده ۱۳۲۶ در خوی» یک هنرپیشه مرد ایرانی است. او همسر سابق سارا خوئینی ها و برادر دو تن دیگر از هنرپیشگان سینما، شهراد و بهروز وثوقی است. او پیشه بازیگریش را در سینما، در سال ۱۳۵۱ با ایفای نقش کوتاهی در بلوچ، ساخته مسعود کیمیایی آغاز کرد.

تصویر

نامگذاری اسم چنگیز

در ۱۰ اسفند ۱۳۲۶ در شهررضای اصفهان به دنیا آمدم. پدرم در ماموریت بود و تلفنی از مادرم پسر یا دختر بودن نوزاد را می پرسد. مادر در جواب می گوید خداوند به تو پسری عطا کرده که از هم اکنون زمین و زمان را چنگ می زند پدر می گوید اسمش را بگذار چنگیز.

از اصفهان تا تهران

چنگیز در اصفهان بدنیا آمد، پدرش راننده اداره بهداشت بود و زمانی که در خوی بودن برادرش بهروز وثوقی متولد شد، چنگیز به همراه خانواده در 7 سالگی از اصفهان به تهران نقل مکان کردند دوران مدرسه را در خیابان اسکندری دبستان عزالی گذارند و دبیرستان را در منیریه رفت و فارغ التحصیل دیپلم رشته ادبی شد.

تصویر

ازدواج اول

چنگیز وثوقی در سن ۴۳ سالگی با سارا خوئینی ها که در آن زمان ۱۶ سال داشت ازدواج کرد، اما به دلیل اختلاف سنی زیاد بعد از حدود یک سال، آن دو از هم جدا شدند و حاصل این ازدواج دختری به نام غنچه می باشد. خوئینی ها در زمان متاهلی با نام سارا وثوقی بازی می کرد

تصویر

ازدواج دوم

چنگیز چند سال بعد دوباره با یک دختر جوان ازدواج کرد.

تصویر

بازیگری

دوران سربازی آغاز شد و در نیروی هوایی قلعه مرغی تهران نو پشتیبانی مرکز پایگاه یکم شکاری و پایگاه هوایی دزفول دوران خدمت سربازی را به اتمام رساندم. سپس در فیلم بلوچ مسعود کیمیایی مقابل برادرم بهروز وثوقی بزرگ و همچنین استادم برای اولین بار ایفای نقش کردم. کار بازیگری آغاز شد با” خوشگلا عوضی گرفتین”، “چشمان بسته”، “تا اخرین نفس”، “۳ نفر روی خط”، “نازنین”… انقلاب شد و این بار بعد از انقلاب دوره جدیدی از بازی شروع شد.

بازی در تلویزیون

وثوقی از سال 62 با سریال سربداران وارد تلویزیون شد و در سریال بوعلی سینا سال 64، امام علی سال 70 و ده ها سریال دیگر نیز ایفای نقش کرد.

تصویر

ماجرای اخراج چنگیز وثوقی از سریال معمای شاه

چنگیز وثوقی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که در نقش بختیار در معمای شاه به ایفای نقش پرداخته بود با انتشار عکسی در اینستاگرام خود نوشت: «پنج، شش ماه برای سریال «معمای شاه» و نقش تیمور بختیار اولین رئیس ساواک زحمت کشیدم. هنگامی که جلوی دوربین رفتم، بعد از دو سکانس بیرونم انداختند و پولم را هم ندادند. تا در نبود من بازی دیگران جلوه کند که نکرد و سریال نگرفت.»

تصویر

منبع:saednews

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود