در زمان خرید انواع هاست به چه نکاتی باید توجه کنیم

0 3,702

هنگام راه اندازی یک وب سایت پس از انتخاب سیستم مدیریت محتوا، خرید هاست اهمیت پیدا می کند. اگر شما نیز به دنبال تهیه و خرید هاست هستید حتما در این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در خصوص هاست و نکاتی که در هنگام خرید آن باید به آن توجه کنید را کسب کنید.

 

انواع هاست کدام اند؟

هاست دارای انواع مختلفی است که متناسب با شرایط وبسایت، شما می توانید از دسته بندی های متنوع هاست استفاده کنید.

هاست اشتراکی :

این نوع هاست، ابتدایی ترین و پرکاربردترین نوع هاست میزبانی است که قیمت مناسبی دارد و جهت راه اندازی یک وب سایت معمولی کلیه ویژگی های لازم را دارا است. این نوع هاست به چندین سرور تقسیم بندی شده و در اختیار هزاران کاربر قرار می گیرد.

منابع، پهنای باند و حجم فضای این نوع هاست به صورت مشترک در اختیار کاربران قرار می گیرد. در همین خصوص محدودیت در افزودن تعداد وب سایت، فضا و پهنای باند در هاست های اشتراکی دیده می شود که این موضوع باعث کاهش میزان امنیت و پایداری آن خواهد بود.

هاست مجازی:

در این نوع هاست، سرور فقط به چند قسمت محدود تقسیم شده است و در اختیار کاربران کمتری قرار می گیرد اما قابلیت های بسیار بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد. سرور هاست مجازی برای کاربران یکسان است اما پیکربندی هر سرور مجازی، به صورت اختصاصی انجام می شود.

هاست اختصاصی:

در این نوع هاست، کاربر یک سرور را با کلیه منابع، پهنای باند و فضای آن اجاره می کند لذا قیمت آن بسیار بالا خواهد بود. همچنین پیکربندی سرور اختصاصی و انجام تنظیمات سیستم بر عهده کاربر خواهد بود.

از آنجا که در هاست اختصاصی امکان شخصی سازی کامل و بهینه سازی متناسب با نیازهای خاص کاربران وب سایت وجود دارد، لذا این نوع هاست امنیت، عملکرد و انعطاف پذیری بالایی دارند.

هاست ابری:

در هاست ابری، اطلاعات و فایل‌های سایت‌های کاربران به کمک سرورهای مجازی متعدد در نقاط مختلف جغرافیایی قرار داده می شود؛ لذا میزبانی از طریق چندین سرور انجام‌ می شود که خود باعث افزایش پایداری و کوتاه شدن زمان پاسخ دهی وب‌سایت ها خواهد شد. به دلیل پراکندگی منابع در این نوع هاست، امنیت کاهش پیدا خواهد کرد.

خرید هاست | خرید انواع هاست با پشتیبانی 24 ساعته | گنجه هاست

هاست مدیریت شده:

برای افرادی که اطلاعاتی در مورد مدیریت سرور ندارند یا زمان کافی برای این کار ندارند، هاست مدیریت شده بهترین انتخاب است.

در هاست مدیریت شده، یک سرور اختصاصی اجاره می شود که پشتیبانی از هاست نیز توسط شرکت هاستینگ انجام خواهد شد و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و اقدامات مربوط به امنیت سرور نیز توسط شرکت صورت می پذیرد.

نکات مهم خرید هاست کدام اند؟

در هنگام خرید هاست همواره باید به نکاتی توجه نمود تا بتوان خرید خوب و ایده آلی را از شرکت‌های میزبانی تجربه نمود. با این حال از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشد، به شرح زیر است:

• تناسب فنی و حجمی:

هنگام خرید هاست مناسب باید ابتدا نیازها، فضا، امکانات و توانمندی های خود را تعیین و متناسب با نوع فعالیت های خود یک هاست را انتخاب کنید.

• اعتبار و امتیاز آپ تایم هاست:

آپ تایم مقدار ساعات قابل دسترسی به سایت در طول روز بوده که این میزان کمتر از 99 درصد غیرقابل قبول است. آپ تایم هاست را می توان با ابزار و سایتهای کارآمدی نظیر سایت آپ تایم روبات بررسی کرد.

• زمان پاسخ دهی سرور:

پاسخ دهی سرور مدت زمانی است که طول می کشد تا با وارد کردن آدرس دامنه و فشردن کلید enter ، سرور این درخواست را پردازش کند، هر چه این زمان بیشتر باشد، سرعت وب سایت شما کندتر خواهد بود. به کمک وب سایت بایت چک، زمان پاسخ دهی سرور سایت را بررسی کنید. توجه داشته باشید که هاست های پرسرعت قیمت بالاتری دارند زیرا زیرساخت های پیشرفته ارزان نخواهند بود.

• امکان ارتقا :

چنانچه در آینده قصد ارتقا سایت خود را دارید، باید هاستی را انتخاب کنید که فضای لازم را جهت رشد داشته باشد تا بتوان سرویس خود را به سرور مجازی یا اختصاصی ارتقا دهید.

خرید هاست | هاست لینوکس | هاست وردپرس | هاست ایران - رِپ گَد

•قیمت ثبت نام و تمدید هاستینگ:

هنگام خرید هاست مناسب وب سایت خود حتما به قیمت ثبت نام و تمدید هاستینگ دقت کنید زیرا برخی شرکت های هاستینگ هنگام خرید اول تخفیف های ویژه ای را در نظر می گیرند اما هنگام تمدید هیچ تخفیفی را لحاظ نخواهند کرد.

• قابلیت کنترل پنل هاست:

یک کنترل پنل جامع و کاربر پسند که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد، بسیار مهم است. لذا نوع کنترل پنلی که همراه با پنل انتخابی ارائه می شود را باید مشخص کرد. با بررسی تصاویر و دموی کنترل پنل می توان از قابلیت های آن اطمینان پیدا کرد.

• شرایط و ضوابط:

چنانچه مصرف یک وب سایت از منابع هاست از میزان مشخصی تجاوز کند یا از قوانین تخطی کند، حساب کاربری آن سایت به حالت تعلیق در خواهد آمد، از این رو هنگام انتخاب هاست باید شرایط و ضوابط هاست را با مراجعه به صفحه اختصاصی آن مورد بررسی قرار داد.

• نوع و تناوب پشتیبان گیری:

سرورهای میزبانی ممکن است دچار مشکل شده باشند و یا اینکه توسط هکرها خراب شوند، بنابراین اگر شرکت میزبانی شما به صورت دوره ای و مرتب اقدام به پشتیبان گیری کند، دیگر هرگز نگران از دست دادن اطلاعات سایت خود نخواهید بود.

هنگام خرید هاست باید فواصل زمانی پشتیبان گیری، موارد پشتیبان گیری، امکان پشتیبان گیری از طریق کنترل پنل، امکان پشتیبان گیری خودکار با برنامه های خاص و … مورد بررسی قرار داده شود.

• کیفیت پشتیبانی:

سرعت، کیفیت و نحوه پشتیبانی از هاست اهمیت زیادی دارد، از این رو هنگام خرید هاست این موارد را از شرکت هاستینگ جویا شوید. در هاستیدا عملکرد پشتیبانی به این صورت است که: پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴/۷، پشتیبانی از تمام زبان‌های برنامه نویسی، بکاپ‌گیری روزانه در ۳ لایه‌ی مجزا، کنترل پنل(دایرکت ادمین و سی پنل) و لایسنس‌های معتبر، استفاده از سرور های نسل ۹ HPE، هارد ‌های SSD و NVMe، ارائه سرویس در دیتاسنتر های معتبر ایران و آلمان، این زیر ساخت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برای تمام نیاز های کاربران خود پلن‌های متنوع خرید هاست را ارائه نماییم.

• رضایت مشتریان:

با مراجعه به فروم های مخصوص هاستینگ یا شبکه های اجتماعی، از میزان شهرت، نظرات و رضایت مشتریان شرکت ارائه دهنده هاست اگاه شوید زیرا نظرات کاربران بیان کننده کیفیت خدمات و پشتیبانی هاست خواهد بود.

• امتیازات هاست:

به منظور انتخاب بهترین هاست مورد نیاز خود، امتیازات چندین هاست باکیفیت را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت هاستی که بیشترین و باکیفیت ترین امتیازات را بر اساس نیازهای شما ارائه می دهد را انتخاب کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود