بهترین زمان چکاپ دوره ای و مراجعه به دکتر قلب چه زمانی است؟

0 3,882

نقش حیاتی قلب برکسی پوشیده نیست و لازم است همواره از سلامت آن مطمئن باشیم و چکاپ منظم قلب را مد نظر قرار دهیم، درهمین راستا در این بخش بررسی خواهیم کرد که بهترین زمان چکاپ دوره ای و مراجعه به دکتر قلب چه زمانی است؟ جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه تا پایان با ما همراه باشید.

دکتر قلب کیست و چه می کند؟

یک متخصص قلب و عروق وظیفه رسیدگی به وضعیت قلب و عروقی را دارد که کار خونرسانی را در بدن انجام می دهند.

تشخیص و درمان نارسایی در سیستم قلب و عروق، تعیین علت بیماری  در حوزه فعالیت ها دکتر قلب و عروق است. متخصص قلب و عروق عمل جراحی انجام نمی دهد بلکه در مواردی که نیاز به جراحی های قلب باشد، این کار برعهده  یک جراح خبره و ماهر قلب می باشد.

یک متخصص قلب و عروق جهت تشخیص و درمان مشکلات قلبی و عروقی به ترتیب زیر عمل خواهد کرد؛

پزشک متخصص قلب ابتدا شرح حال بیمار را از او می پرسد، سپس آزمایش ها و تست هایی( تست ورزش، تست الکتروکاردیوگرام، نوار قلب، سی تی اسکن، تست ECG، تست رادیواکتیو و غیره) جهت بررسی وضعیت قلب تجویز می کند و تا دریافت پاسخ آزمایشات از بیان حدس های ذهنی در مورد بیماری قلبی خودداری می کند زیرا استرس وضعیت قلب را بدتر می کند.

متخصص قلب با دریافت جواب آزمایشات و همچنین انجام معاینات فیزیکی روی بیمار، علت بیماری قلبی را تشخیص می دهد و درمان های موثر نظیر دارو درمانی یا تغییر سبک زندگی  را جهت رفع مشکلات قلبی بیمار تجویز می کند.

متخصص قلب و عروق تا حد ممکن از انجام جراحی خود داری خواهد کرد زیرا جراحی آخرین گزینه درمانی مشکلات قلبی است ( جراحی قلب خطرات و عوارض جانبی زیادی دارد).

تشکیل پرونده برای بیماران قلبی یک امر ضروری است زیرا بیمار چنانچه به متخصص قلب و عروق دیگری مراجعه کند، پزشک جدید باید بداند که بیمار چه درمان هایی را دریافت کرده است.

در مواردی که علائم زیر در فرد بروز کند باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کند؛

  • تنگی نفس
  • احساس ناراحتی در قفسه سینه
  • خستگی زودرس
  • تپش قلب
  • سرگیجه داشتن
  • عرق سرد

چکاپ قلب چگونه است؟

طی چکاپ قلب، پزشک متخصص قلب و عروق شرح حال از بیمار می گیرد، جهت ارزیابی سلامت قلب و عروق، چندین آزمایش یا تست قلب را تجویز می کند.

پزشک به عنوان بخشی از معاینه، علائم بیماری های قلبی را مورد بررسی قرار می دهد، علاوه بر این فشارخون، کلسترول خون، قند خون و وزن فرد را نیزاندازه می گیرد.

جهت چکاب بهترین زمانی کی خواهد بود؟

اگرچه براساس تحقیقات علمی توصیه می شود که از سن 20 سالگی باید چکاپ قلب صورت پذیرد و سایر معاینات قلب را در سال های بعد از 20 سالگی باید انجام داد، اما برخی پزشکان قلب و عروق معتقد هستند که چکاپ قلب را باید ازسنین پایین ترانجام داد زیرا برخی افراد سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی را دارند و همچنین بعضی از عوامل پر خطر( مصرف دخانیات ، دیابت، فشارخون و کلسترول و قند خون بالا) سبب مشکلات قلبی و عروقی خواهند شد.

در واقع بسته به اینکه شرایط سلامت جسمی و قلبی فرد در چه وضعیتی قرار دارد؛ زمان چکاپ افراد مختلف متفاوت خواهد بود. زیرا افرادی که سابقه خانوادگی و یا در معرض عوامل پرخطر قرار دارند، لازم است زودتر از افراد دیگر مورد چکاپ های دوره ای قرار گیرند.

اگرشما جز آن دسته از افرادی هستید که هیچ گونه مشکل قلبی و عروقی ندارید، دراین حالت نیز درهرسن و سالی که هستید؛ به صورت سالانه جهت چکاپ قلب خود به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

چگونه بهترین متخصص قلب و عروق را جهت چکاپ های دوره ای خود انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق جهت چکاپ های دوره ای خود هستید، سایت پذیرش 24 در این خصوص جمع بزرگی از برترین متخصصان قلب و عروق را از سراسر کشور گرد هم آورده است .

در پذیرش 24 کلیه متخصصان قلب وعروق به طور کامل با ارائه بیوگرافی، رزومه کاری، فعالیت ها، آدرس و شماره تماس مطب، مدارک پزشکی، ارائه تخصص ها خود را به کاربران معرفی نموده اند. کاربران به راحتی می توانند به مقایسه متخصصان قلب و عروق پرداخته و با توجه به معیارهای خود، بهترین پزشک متخصص قلب را انتخاب نمایند. به صورت اینترنتی جهت حضوردرمطب پزشک، نوبت رزرو کنند.

در شرایطی که فرد نیاز به دریافت مشاوره آنلاین پزشکی از متخصصان قلب دارد؛ بدون محدودیت در مکان و زمان به راحتی تنها با پرداخت حق مشاوره پزشک می تواند از هر یک از متخصصان قلب و عروق پذیرش 24 ، مشاوره آنلاین پزشکی دریافت نماید.

پذیرش 24 بستر بسیار مناسبی را برای شناسایی پزشکان ماهر سراسر کشور برای کاربران فراهم ساخته است، به طوری که علاوه برافزایش رزرو اینترنتی نوبت برای این متخصصان، دریافت مشاوره آنلاین پزشکی نیز روز به روز در حال افزایش می باشد.

مشاوره و دریافت توصیه های پزشکی از متخصصان قلب وعروق پذیرش 24 برای افرادی که قادر به طی کردن مسافت های طولانی را ندارند، بسیار مفید واقع خواهد شد.

همچنین با دریافت راهنمایی های پزشکی از طریق مشاوره آنلاین در برخی موارد که کاربر به صورت اضطراری  به مشورت با پزشک خود نیاز دارد، سبب کاهش استرس و نگرانی های فرد خواهد شد که این مسئله در مورد بیماران قلبی که نباید دچار استرس و تنش شوند، نکته بسیار مثبتی است که نشان دهنده مزایای مشاوره آنلاین پزشکی از سایت پذیرش 24 می باشد.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود