نقد و بررسی تبلت لنوو M10 ؛ با مشخصات Lenovo M10 FHD REL آشنا شوید

0 4,150

لنوو از جدیدترین تبلت خود با نام Lenovo M10 FHD REL رونمایی به عمل آورد. ما در این مقاله قصد داریم تبلت لنوو M10 مدل ۲۰۲۰ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت لنوو در ماه ژانویه از یک تبلت اقتصادی جدید به نام M10 FHD REL رونمایی کرد که یک مدل کاربردی با صفحه نمایش بزرگ ۱۰ اینچی محسوب می‌شود. این تبلت از مشخصات حرفه‌ای برخوردار نیست، اما در سطحی کارآمد بوده که می‌توان آن را با قیمت مناسب تهیه کرد. بنابراین جهت خرید تبلت M10 FHD REL نباید هزینه زیادی را متصور شد و از طراحی جذاب و کیفیت ساخت مطلوب بهره می‌برد. در این مطلب قصد داریم شما را با M10 FHD REL که شامل نمایشگر ۱۰ اینچی FHD شده و از پردازنده هشت هسته‌ای برخوردار است، آشنا کنیم. اگر به دنبال یک تبلت هستید که بتواند رضایت شما را جلب کند، این گزینه قابل توجه و کاربردی تلقی می‌شود؛ با ما همراه باشید.

مشخصات کلیدی تبلت لنوو M10

  • صفحه نمایش ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل با سایز ۱۰٫۱ اینچی
  • پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ با تراشه گرافیکی Adreno 506
  • حافظه رم ۳ گیگابایتی با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و خشاب کارت microSD
  • باتری ۷۰۰۰ میلی آمپری
  • دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی
  • سیستم عامل اندروید ۹٫۰ پای
  • وزن ۵۲۰ گرم
  • پشتیبانی از سیم کارت
  • پورت microUSB 2.0، قابلیت ارتباطی Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴٫۲ و رادیو FM

طراحی و ساخت

تبلت لنوو M10 - 1 تبلت M10 FHD REL جدید لنوو یک مدل باکیفیت بوده که بدنه پلاستیکی برای آن در نظر گرفته شد. مدلی که طراحی مطلوبی داشته و از مشخصات خوبی برخوردار است. شرکت لنوو در این مدل از بدنه پلاستیکی بهره گرفته و در واقع با مدلی میان رده مواجه هستیم که بدیهی است چنین کیفیت ساخت را شاهد باشیم.

ابعاد دستگاه توسط لنوو اعلام نشد، اما وزن آن به ۵۲۰ گرم می‌رسد که کمی سنگین بوده و برای مثال گلکسی تب اس ۴ با بدنه شیشه و فلز، تنها ۴۷۰ گرم وزن دارد. در مجموع طراحی این دستگاه جدید لنوو جدید است، اما کمی بزرگ و وزنی سنگین دارد. بنابراین ممکن است چندان نتوانید راحتی در کاربری را تجربه کنید.

صفحه نمایش و سخت افزار

تبلت مورد بحث لنوو دارای صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل بوده و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و تراکم ۲۲۴ppi دارد. شدت روشنایی ۳۲۰ نیت است و وضوح تصویر مناسبی را در این میان رده شرکت لنوو می‌توان مشاهده کرد. بنابراین نباید به وضوح پایین پرداخت یا آن که M10 FHD REL را مدلی نامطلوب قلمداد کرد.

تبلت جدید لنوو در بخش سخت افزاری از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۵۰ در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 506 بهره گرفته که می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت را می‌توان بخش دیگری از تبلت جدید لنوو به حساب آورد. خشاب کارت میکرو اس دی هم تعبیه شده تا کاربران در صورت نیاز به افزایش حافظه ذخیره‌سازی بتوانند از آن استفاده کنند.

باتری M10 FHD REL قدرتی معادل ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و یک مدل لیتیوم یونی غیرقابل تعویض به شمار می‌رود. این باتری، ماندگاری خوبی دارد، زیرا لنوو از مشخصات فنی استفاده کرده که مصرف انرژی پایین دارند.

تبلت لنوو M10 - 2 در بحث صفحه نمایش و سخت افزار، این تبلت میان رده لنوو می‌تواند تجربه کاربری را ارائه دهد که در کمتر تبلت میان رده می‌توانیم شاهد آن باشیم. بیشتر مشخصات تبلت M10 FHD REL با توجه به نام آن آشکار است و از جمله باید به نمایشگر ۱۰ اینچی و وضوح تصویر FHD اشاره کرد. همچنین لازم است صفحه نمایش و سخت افزار M10 FHD REL را رضایت بخش توصیف کرد.

دوربین

معمولا تبلت‌ها دوربین محور نیستند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشت؛ تبلت لنوو M10 FHD REL هم از این قاعده مستثنی نبوده و نباید انتظار عملکردی عالی از دوربین داشت. این دستگاه دارای سنسور اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بوده که ویژگی خاصی برای آن‌ها به حساب نمی‌آید. فقط سنسور اصلی می‌تواند با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل در ۳۰fps تصویربرداری داشته باشد. بنابراین به عنوان یک مدل میان رده، پیکربندی دوربین معمولی در نظر گرفته شده که حداقل نیاز را برآورده خواهد ساخت.

در صورتی که نیازمند داشتن یک تبلت برای انجام کارهای خود هستید و از طرفی نمی‌خواهید هزینه زیادی هم پرداخت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تبلت لنوو m10 مدل ۲۰۲۰ را در نظر داشته باشید. این تبلت با قیمت تقریبی ۱۹۶ دلار به فروش می‌رسد.   منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود