نقد و بررسی گوشی گلکسی ای ۵۱ ؛ سامسونگ A51 را جدی بگیرید

0 479

گوشی گلکسی ای ۵۱ (Galaxy A51) با مشخصات فنی قدرتمند معرفی شد. ما در این بخش شما را با مشخصات فنی سامسونگ A51 آشنا خواهیم کرد.

بالاخره شایعات به پایان رسید و یکی از گوشی های جدید سری Galaxy A با نام گلکسی ای ۵۱ (Galaxy A51) در کنار گلکسی ای ۷۱ (Galaxy A71) معرفی شد. گوشی جدید سامسونگ ظاهر فوق‌العاده جذاب و حرفه‌ای دارد که می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. کارشناسان زیادی پیشبینی کرده‌اند که این گوشی می‌تواند موفقیت‌های زیادی در زمینه فروش و کسب نظر مخاطبین به دست آورد و می‌توان این مسئله را تایید کرد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ A51 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی سامسونگ A51

طراحی زیبای سامسونگ A51 طراحی زیبای سامسونگ A51

شرکت سامسونگ در طراحی گوشی جدید و میان رده گلکسی ای ۵۱ سعی کرد یک تقلید کوچکی از گلکسی نوت ۱۰ داشته باشد که البته مربوط به حفره روی صفحه نمایش است؛ یک حفره کوچک در مرکز بالای نمایشگر که محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و می‌توان گفت نبود طراحی ناچ یا قطره آب هم توانسته ظاهر جذابی را ارائه کند. بد نیست بدانید بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک باکیفیت است. اینطور که پیداست، Galaxy A51 فاقد حاشیه بوده و این مسئله با اعلام نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷٫۴ درصدی آن، جایی برای حرف باقی نگذاشته است.

در سمت چپ این گوشی، خشاب سیم کارت و حافظه جانبی قرار دارد. این خشاب می‌تواند دو سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی را در خود جای دهد، بنابراین مشکلی در این رابطه نخواهید داشت. در قسمت پایین هم یک پورت USB-C در مرکز قرار دارد، همچنین جک هدفون هم در طرف دیگر قرار گرفته است. بد نیست بدانید بلندگو و میکروفون هم در سمت دیگر آن قابل مشاهده هستند.

پورت های گلکسی A51 پورت های گلکسی A51

بر اساس اطلاعات موجود، این دستگاه دارای ۱۷۲ گرم وزن بوده که می‌توان آن را بسیار عالی توصیف کرد. گوشی جدید سامسونگ مجهز به صفحه نمایش ۶٫۵ اینچ سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۰ می‌باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های گلکسی ای ۵۱ را می‌توان داشتن محافظ نمایشگر Corning Gorilla Glass 3 دانست که به خوبی می‌تواند از صفحه نمایش گوشی در برابر حوادث احتمالی محافظت کند.

گوشی Galaxy A51 مجهز به سیستم عامل اندروید ۹ پای بوده و احتمالا در آینده نه چندان دور فایل بروزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهد کرد. رابط کاربری نقش بسیار زیادی روی نظر کاربران دارد و افراد زیادی هستند که از گوشی برای کارهای نرم افزاری استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید عرضه اندروید ۱۰ مربوط به شرکت بوده و باید دید سامسونگ در چه تاریخی قصد انتشار آن را دارد.

سخت افزار گوشی گلکسی A51

گوشی گلکسی ای 51 گوشی گلکسی ای 51

شرکت سامسونگ از تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۹۶۱۱ (تراشه ۱۰ نانومتری) برای این گوشی استفاده کرده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 می‌تواند قدرت بسیار زیادی را در اختیار کاربران، علی‌الخصوص گیمرها قرار دهد. این گوشی می‌تواند بازی های جدید موبایل را با نهایت جزئیات گرافیکی و بدون کوچک‌ترین کاهش سرعتی اجرا کند.

غول تکنولوژی کره جنوبی اقدام به عرضه گوشی جدید خود در مدل‌های مختلف نکرده و اینطور که پیداست، شاهد یک مدل با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستیم. این احتمال وجود دارد اکثر کاربران نسبت به پایین بودن حافظه داخلی نگرانی داشته باشند، اما باید بدانید گلکسی ای ۵۱ مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را تا ۵۱۲ گیگابایت از طریق micro-SD اضافه کنید.

وضعیت عملکرد دوربین Galaxy A51 چگونه است؟

گوشی گلکسی ای 51 گوشی گلکسی ای 51

بدون تردید شرکت سامسونگ توانسته در زمینه دوربین گلکسی ای ۵۱ شگفتی‌ساز شود. همانطور که می‌دانید از مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر ماژول L شکل دوربین بودیم و هم اکنون مشخص شد که واقعیت بوده‌اند.

گوشی جدید سامسونگ مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. نباید از قابلیت‌های دوربین گلکسی ای ۵۱ همانند لایو فوکوس (Live Focus)، اسلوموشن، حالت شب (Night Mode)، پانوراما و HDR اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تجربه تصویربرداری عالی را رقم بزنند.

دوربین سامسونگ A51 دوربین سامسونگ A51

توجه داشته باشید که وضعیت برای علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم بد نبوده و شاهد قرارگیری سنسور قدرتمند ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که از HDR هم پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید، دوربین سلفی می‌تواند نقش یک ویژه کلیدی را ایفا کند، زیرا اکثر شرکت‌ها به دلیل مجهز نکردن گوشی های هوشمندشان به سنسور سلفی باکیفیت، دچار مشکلاتی همانند عدم موفقیت در کسب آمار قابل قبول فروش خواهد شد. آیا سوالی درباره قدرت فیلمبرداری گلکسی ای ۵۱ دارید؟ ما سوال شما را با یک سوال دیگر پاسخ خواهیم داد؛ آیا امکان دارد چنین گوشی باکیفیتی از قابلیت فیلمبرداری ضعیفی بهره‌مند باشد؟ قطعا اینطور نیست و قدرت فیلمبرداری بالای آن، خیره‌کننده است.

نمونه تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ A51 :

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید سامسونگ قدرت خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند، همچنین شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هستیم. امنیت همواره برای سامسونگ حائز اهمیت بوده و گوشی گلکسی ای ۵۱ هم از این قاعده مستثنی نیست.  ارزیابی‌های انجام شده قدرت باتری سامسونگ A51 را نشان می‌دهند و اینطور که پیداست، می‌توانید در حدود ۱۳ ساعت وب گردی، ۱۴ ساعت پخش ویدیو و ۲۲ ساعت مکالمه را تجربه کنید.

درون جعبه گوشی یک آداپتور ۱۵ وات، یک کابل تبدیل USB A به USB C را مشاهده خواهید کرد. همچنین ایربادها هم یکی از لوازم جدایی ناپذیر از گوشی‌ها هستند. توجه داشته باشید که این گوشی دارای قاب محافظ نیست.

جعبه گشایی گلکسی A51 جعبه گشایی گلکسی A51

گوشی جدید سامسونگ علاوه بر پشتیبانی از قابلیت Face Unlock، دارای حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش بوده که با قدرت بالای خود می‌تواند اثر انگشت را به سرعت شناسایی و قفل دستگاه را باز کند.

ما همانند گذشته استفاده از حسگر اثر انگشت را به جای استفاده از سنسور تشخیص چهره پیشنهاد می‌کنیم؛ قابلیت تشخیص چهره همواره با مشکلات زیادی مواجه بوده و کاربران در نقاط مختلف جهان توانسته‌اند به راحتی آن را با استفاده از ترفندهای مختلف، فریب دهند. در صورتی که قصد دارید از یک فناوری امنیتی قابل قبول در گوشی هوشمند خود استفاده کنید، باید حسگر اثر انگشت را به عنوان گزینه اصلی مدنظر خود قرار دهید.

سایر ویژگی‌های گوشی سامسونگ A51 :

 

  • وای فای
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری (حذف نویز با میکروفون جداگانه)
  • نسخه ۵ بلوتوث
  • GPS
  • NFC
  • رادیو
  • پشتیبانی از کابل OTG
  • شتاب سنج
  • قطب نما

همانطور که در قسمت بالا مشاهده می‌کنید، به خوبی می‌توان سنگ تمام گذاشتن سامسونگ برای گوشی جدید خود را مشاهده کرد. قابلیت‌های نظیر پشتیبانی از OTG و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری تاثیر زیادی روی نظر مخاطبین دارند و این در حالی‌ست اکثر گوشی های مشابه که توسط سایر شرکت‌ها تولید می‌شوند، تمام قابلیت‌ها را به صورت کامل در اختیار ندارند.

گوشی جدید سامسونگ با قیمت ۳۵۰ دلار و در رنگ‌های Prism، مشکی (Crush Black)، سفید، آبی و صورتی در دسترس قرار خواهد گرفت. ما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم گوشی گلکسی ای ۵۱ در آینده نزدیک می‌تواند جای گوشی گلکسی ای ۵۰ را در بازار بگیرد و حتی ممکن است در کوتاه مدت عنوان پر فروش ترین گوشی در ایران و حتی جهان را به دست آورد.

همراهان عزیز وب سایت گوشی سنتر، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره گلکسی ای ۵۱ در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها

گوشی جدید سامسونگ

منبع: گوشـی سنتـر

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود